Esential
4 | miliarde de euro a investit Renault în dezvoltarea modelelor electrice. |
Renault îşi vede pus în pericol proiectul său de dezvoltare a vehiculelor electrice, după o tentativă de spionaj industrial. Constructorul francez a concediat recent trei directori de teama unor scurgeri de informaţii privind programele sale de dezvoltare a unor modele electrice noi.
Caroline De Gezelle, purtătorul de cuvânt Renault, a declarat oficial că în data de 3 ianuarie trei persoane cu drepturi de conducere au fost eliberaţi din funcţie, fără a-şi primi remuneraţiile pe luna în curs. Surse citate de agenţia France Presse declară că unul dintre directorii concediaţi era direct implicat în procesul de elaborare a tehnologiei de propulsie electrică. Se pare că acest angajat a fost acuzat de spionaj şi chiar prins în flagrant.
Sursa citată de AFP a declarat că "Renault este victima în această poveste. Grupul este îngrijorat de evoluţia programului său de dezvoltare a vehiculelor electrice şi speră că poziţia sa de lider în acest segment nu va fi afectată."
Purtătorul de cuvânt Renault a declarat că ancheta a fost demarată de o alertă etică în luna august, însă a refuzat să ofere informaţii despre persoana implicată în scandalul de spionaj.
O alarmă etică este sinonimă cu semnalarea unui angajat care manifestă un comportament ce poate dăuna intereselor companiei: neimplicare, refuzul de a dezvolta un proiect sau scurgere de informaţii.Renault este în acest moment unul dintre constructorii auto cei mai dedicaţi segmentului de vehicule electrice, plănuind să investească 4 miliarde de euro în proiecte de acest tip. Anul acesta Renault se pregăteşte să lanseze în serie modelele Fluence ZE, Twizy ZE şi Kangoo ZE, plănuind să atingă o cifră de 200.000 de unităţi electrice produse anual, în perioada 2015-2016.
via | Automotive news
Un subiect mai interesant ar fi cum de izbucneste scandalul chiar inaintea lansarilor. A se vedea marketingul Dacia (Renault).
Stilul e arhicunoscut si prea fumat de ceva ani incoace.
Si ce daca, la unii tine prosteala.
schumi a fost foarte aproape de adevar.....fooaaaarte aproape
Majoritatea producatorilor si-au dat seama ca tehnologia electricelor prezinta perspective mari de dezvoltare si implicit de profit in viitor.
Renault-Nissan a anticipat acest lucru si a inceput programe de cercetare inaintea tuturor, tocmai de aia starneste invidia concurentei. Acum cand ceilalti s-au trezit , au inceput sa se framante, sa umble cu mişmaşuri si sa caute "scurtaturi" .
Nu sunt in stare sa inteleaga notiuni elementare de comportare a materialelor dapai "chestii electrice"
Competitia este una acerba si probabil fiecare constructor cauta sa fie cu un pas in fata, cauta sa se informeze cam in ce stadiu de dezvoltare se gasesc ceilalti. Se pare ca nici aceasta competitie nu este si nu va fi scutita de faptul ca, uneori, scopul scuza mijloacele. Interesele sunt foarte mari si de multe parti, ca sa nu mai spun de sumele investite.
In ceea ce priveste China, nu stiu daca putem trage o concluzie, iar banuielile nu tin loc de certitudini. Sigur sunt interesati si ei de ecologie. Un comunicat din decembrie 2010, emis de Ministerului Stiintei si Tehnologiei din China, spune ca in decursul anului trecut au fost date in folosinta, in 13 orase ale lor, aproximativ 12.000 de vehicule ecologice, care folosesc drept combustibil noile tipuri de energie. Se intentioneaza extinderea acestui program, de la 13 orase in prezent, la 25 de orase. Plus masuri care sa ajute oamenii, la cumpararea unui masini ecologice.
Afland aceste date si preocupari, nu am cum sa nu ma intreb... cand oare se va demara si la noi un proiect asemanator? Cand ma gandesc la numai cat ar dura sa primim raspuns la aceasta intrebare...