Renault va produce Dacia Sandero şi Sandero Stepway în Maroc

de Sebastian Toma
Marti, 08.10.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Fabrica Renault din Maroc a primi a doua linie de producţie. Uzina produce şi modele Dacia şi are o capacitate de 340.000 de unităţi pe an în urma extinderii.

Grupul Renault a extins capacitatea uzinei sale din Maroc prin adăugarea celei de-a doua linii de fabricaţie. Aceasta va produce modelele Dacia Sandero şi Dacia Sandero Stepway, pe lângă Dokker şi Lodgy. În urma investiţiei de 400 de milioane de euro, uzina din Tanger are capacitatea să producă 340.000 de unităţi pe an. Fabrica respectivă este rezultatul unui parteneriat public-privat între Regatul Maroc şi Grupul Renault, uzina din Tanger devenind cea mai mare fabrică din Africa în urma acestei extensii.

Renault a recrutat 1.400 de muncitori calificaţi pentru a răspunde la necesităţile noii linii de producţie. În total, fabrica Grupului Renault din Tanger are 5.000 de salariaţi, iar reprezentanţii Institutului de Pregătire a Profesioniştilor în Industria Auto din Maroc spun că instruiesc noua generaţie de specialişti auto ai ţării. Situl de producţie acoperă o suprafaţă de 300 de hectare şi lucrează în două schimburi. Dintre cei 5.000 de salariaţi, fabrica are peste 300 de angajaţi care lucrează în zona de management.

Urmareste Automarket
Din februarie 2012 până în septembrie 2013, uzina din Tanger a produs şi a exportat 100.000 de automobile.
Odată intrate în fabricaţie modelele Dacia Sandero şi Dacia Sandero Stepway, acestea vor fi produse pe a doua linie de fabricaţie, în timp ce linia unu de producţie va fi ”ocupată” în continuare de Dokker şi Lodgy.

Via Renault

Comentarii (28)

  • AndreiRN
    Acum sa vad cum intra in greva furnicile de la Pitesti pt motive aiurea.
    26 12
  • si Dacia pleaca din Romania ..... incet, dar sigur !
    22 33
  • Dacia nu pleaca nicaieri. Din contra, se extinde. Ceea ce e intotdeauna un lucru bun. Oricum, putina concurenta nu strica nimanui. Ar trebui sa-i ambitioneze. Asta ar trebui sa inteleaga angajatii Dacia Pitesti.
    43 3
  • Cu siguranta ca cea mai mare parte a productiei de Stepway si Sandero ce va fi fabricata la Tanger, va lua drumul Europei de Vest. Nu pot decat sa spun ca este un mare semnal de alarma pentru aceasta tara. Pana la greva muncitorilor de la Mioveni, trebuie sa ne gandim ca sunt si alte motive pentru care Renault alege sa faca aceasta mutare.

    Ma gandesc aici la lipsa infrastructurii necesara transportului unui numar de 300.000 de masini. Apoi ma gandesc la lipsa unei legislatii transparente si fara modificari frecvente. Punem in ecuatie si protestele angajatilor fabricii Dacia (si o spun inca o data: nu au avut dreptate, au un pachet salarial mult peste medie). S-ar putea spune ca este inceputul sfarsitului. Avand in vedere ca totul se rezuma la bani (profit) va trebui sa fim inventivi (ca tara, ca natiune) si sa convingem Renault ca se merita sa produca in continuare masini, in tara noastra.
    13 17
  • @Dacia
    tu te auzi ce vorbesti?dacia e doar un brand romanesc de care francezii au profitat(bravo lor pt. ca stiu sa valorifice pana si brandurile mai moarteale altor tari ,carora nu le pasa de industria lor decat in masura in care o pot vinde pe comisioane grase)...deci?ce castiga statul roman ca reno produce un model dacia in alte tari?daca-i o problema ....simplu schimba sigla si zice reno simbol...deci?stiu, esti mandru ca dacia se fabrica peste tot in lume,si eu dar bani? bani ?ca pana la urma la asta se reduce tot dincolo de sentimentalisme patriotice ....
    9 15
  • @Dacia
    si de ce anume nu ar pleca , desteptule ??
    poate ca infrastructura noastra e perfecta pt livrarea in toata Europa,
    poate avem taxe pe munca prea mici ( ~ 50% )
    poate ca avem sindicate prea guralive
    poate ca Dacia apartine de Renault , care face la o adica ce vrea .
    13 25
  • @@Dacia
    Omul n-a spus nimic aiurea, ci un banal adevar. Faptul ca ai tu frustrari, asta-i altceva!
    29 4
  • antonny
    Dacia nu pleca nicaieri .......in stirea asta nu scrie cati Romani sunt in Maroc sa lucreze ......si pe ce salarii......Britanicii au refuzat Duster daca e fabricat in Maroc ....
    7 0
  • pt. aia cu manute rosii,
    daca nu sunteti de acord cu ce afirm , veniti cu argumente contra.
    4 18
  • @antonn-de unde stirea cu refuzul pt. Dusterul marocan? Chiar nu am auzit , mai ales ca acum aflu de africanizarea DusteruluiSa vezi acum export de hasis din Magreb in Franta si Anglia;in potiere, in roti,peste tot!Cu vapoul nu in intestine...
    4 6
  • @Lui

    stii...nu nevinovatia se demostreaza. Ci vinovatia!

    Tu nu ai adus nici macar un argument ci ai emis o parere. E randul meu sa te intreb: "pe ce te bazezi mon cher?"
    18 2
  • Renault gaseste piete pentru productie mai ieftine ca Romania.Daca nu au plecat din Turcia,din Romania nu vor pleca mai mult ca sigur.
    8 0
  • @@Dacia
    Renault a investit peste 2 miliarde € in logistica si formari de personal.
    Normal ca nu pleaca, doar nu sunt nebuni. Pozitionarea e una ideala, strategica pentru livrarea la export.
    19 0
  • AndreiRN
    Bani de investitie nu au venit de la Renault ci de la populatia franceza.
    Studiaza si vezi cum merge treaba cu fondurile de investitie.
    Daca la un momentat pierderile devin mai mari decat au ei in plan atunci vor ridica ancora fara remuscare.
    6 15
  • Ce le-as baga la astia care produc in afara UE niste taxe vamale daca as fi in locul Uniunii europene .....
    4 3
  • @flo...apa calda deja este inventata :)

    Productia din Maroc este taxata din greu in cazul importului in spatiul Comunitar. Se compenseaza datorita fortei de mana ieftine si costurilor cu transportul foarte mici. Posibil ca productia de laTanger sa fie orientata catre pietele africane si nu catre Europa
    1 0
  • @vianu
    Greu de crezut ca este impozitata la greu..... si asta deoarece ei vor declara ca masina este doar asamblata acolo cu piese care vin din EU ...... De ex. Toyota asambla generatia precedenta de Corola in Africa de Sud dara masina era vanduta fara taxe deoarece se fabrica cu piese din UE ...... asa si Dacia, de ex. motorul de 0.9 vine de la noi...... deci fabricat in UE......
    2 0
  • am facut ceva sapaturi

    - Grupul francez beneficiază în zona liberă Tanger de numeroase avantaje, precum costurile salariale reduse, scutirea de impozitul pe profit timp de cinci ani şi apoi de un nivel redus de impozitare, şi absenţa taxelor de export."
    - Salariul mediu lunar (...) era de 250 de euro, mai puţin de jumătate din nivelul înregistrat la uzina Dacia de la Piteşti.
    - 90% din productie catre Europa

    din presa de specialitate
    9 0
  • Ce vad eu in foto pare o linie de montaj ca in Dacia.
    Nu cred ca Renault pleaca din Romania in urmatori ani.
    Ca pune un pic de presiune este normal
    9 0
  • @AndreiRN
    Renault e o afacere, nu o "cheta" a poporului francez! Participatia statului de 15% , care in ochii bovini ai unora inseamna 100%, reprezinta o investitie din care isi scot profituri importante. Dacia are perspective bune de viitor, iar extinderea productiei vine ca un pas firesc.

    PS: in Maroc ajung kit-urile de asamblare de la Dacia Pitesti.
    13 1
  • Marian
    Eu unul sunt convis ca daca cei de la Dacia vor mai face proteste in fiecare inceput de an, in maxim 5 ani nu se va mai face nici o masina la Mioveni. Am mai citit o stire zilele astea ca vor inaugura si o fabrica in Algeria unde vor fabrica Renault Symbol, adica Loganul care se vinde in acest moment in Turcia si Algeria. Daca si aia o sa aiba tot 350 000 de masini capacitate de productie .... o sa fie cam greu pt fabrica de la Mioveni sa mai concureze cu cele 2 din nordul Africii.
    6 10
  • @Marian

    - capacitatea de productie de la Pitesti este la maximum
    - nu iti pui toate ouale in acelasi cos. E un principiu care se refera la diluarea riscurilor (de orice fel) prin distributia productiei in diverse zone
    - beneficiile date de tarile in care ai sit-urile deproductie, mana de lucru ieftina, legaturile speciale pe care le dezvolti cu guvernele respectivelor tari, apropierea de pietele de desfacere,
    - asimilarea de piete in dezvoltare si incercarea de a fi primul pe acea piata
    - viitoarele modele noi ce trebuie sa aiba loc pentru productie
    - atingerea unor volume cat mai ridicate de vanzari si diminuarea timpilor de asteptare

    daca mai este nevoie mai pot scrie
    5 0
  • Nu pleaca nici un Renault cu nici o Dacia din Romania, nu va mai alarmati atat, babelor!
    Pai unde mai gaseste atatia oameni calificati si dispusi sa fie platiti si tratati ca pe plantatie?
    2 10
  • Marian
    @vianu poti sa te opresti din scris, am inteles ce povestesti pe acolo, am zis doar ca cei de la Renault pot mult mai usor sa le arate pisica celor de la Mioveni, daca se trezesc astia ca o pun de o greva .... fac masinile alea lipsa de la noi in alta parte.
    Sper ca nu am dreptate si sa nu aud peste cativa ani ca "s-a dus dracu sandramaua" , sa il citez pe un clasic in viata.
    3 9
  • "Oamenilor, stati linistiti" - Renault a deschis o fabrica in Maroc si urmeaza in Algeria pentru ca nu face fata, industria auto creste intr-un ritm accelerat de la an la an.. nu a deschis alte fabrici PENTRU A-SI MICSORA COSTURILE SI PENTRU PROFIT.
    Stati linistiti ca totul va fi bine! hahahaha :))))
    Fratilor, e simplu, daca in ROMANIA: VENITURI - CHELTUIELI = PIERDERE (pa, la revedere).
    Credeti ca le pasa de voi? va zic eu NU!
    I-azi la -dan-: " Pai unde mai gaseste atatia oameni calificati si dispusi sa fie platiti si tratati ca pe plantatie? ", in Maroc cu 200Euro/luna! :))))). Vai de noi.. Zi buna.
    5 10
  • Daca si cu Parca se plimbau c-o barca! Ce pierderi visezi? hai sa n-o dam in sf-uri doar de dragul de a parea interesanti...
    8 3
  • @NDY
    Pai de-aia suntem si considerati tara africana.
    Macar avem avantajul ca suntem mult mai calificati decat marocanii.

    Celor care mi-au dat thumbs down, sa inteleg ca va place sa lucrati ca sclavii, pe salarii de mizerie comparativ cu ceilalti europeni. Numa' sa nu plece francejii, ca suntem prea prosti ca sa ne descurcam singuri (implicit recunoastem asta).

    Misto popor. Altu' nu mai aveti?
    1 4
  • De ce instigi ura? Esti romanul tipic... lenes, rau de gura, da vina pe toata lumea, mai putin pe el... Mda, esti foarte "special".
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru