Grupul Renault a extins capacitatea uzinei sale din Maroc prin adăugarea celei de-a doua linii de fabricaţie. Aceasta va produce modelele Dacia Sandero şi Dacia Sandero Stepway, pe lângă Dokker şi Lodgy. În urma investiţiei de 400 de milioane de euro, uzina din Tanger are capacitatea să producă 340.000 de unităţi pe an. Fabrica respectivă este rezultatul unui parteneriat public-privat între Regatul Maroc şi Grupul Renault, uzina din Tanger devenind cea mai mare fabrică din Africa în urma acestei extensii.
Renault a recrutat 1.400 de muncitori calificaţi pentru a răspunde la necesităţile noii linii de producţie. În total, fabrica Grupului Renault din Tanger are 5.000 de salariaţi, iar reprezentanţii Institutului de Pregătire a Profesioniştilor în Industria Auto din Maroc spun că instruiesc noua generaţie de specialişti auto ai ţării. Situl de producţie acoperă o suprafaţă de 300 de hectare şi lucrează în două schimburi. Dintre cei 5.000 de salariaţi, fabrica are peste 300 de angajaţi care lucrează în zona de management.
Din februarie 2012 până în septembrie 2013, uzina din Tanger a produs şi a exportat 100.000 de automobile. Odată intrate în fabricaţie modelele Dacia Sandero şi Dacia Sandero Stepway, acestea vor fi produse pe a doua linie de fabricaţie, în timp ce linia unu de producţie va fi ”ocupată” în continuare de Dokker şi Lodgy.Via Renault
Ma gandesc aici la lipsa infrastructurii necesara transportului unui numar de 300.000 de masini. Apoi ma gandesc la lipsa unei legislatii transparente si fara modificari frecvente. Punem in ecuatie si protestele angajatilor fabricii Dacia (si o spun inca o data: nu au avut dreptate, au un pachet salarial mult peste medie). S-ar putea spune ca este inceputul sfarsitului. Avand in vedere ca totul se rezuma la bani (profit) va trebui sa fim inventivi (ca tara, ca natiune) si sa convingem Renault ca se merita sa produca in continuare masini, in tara noastra.
poate ca infrastructura noastra e perfecta pt livrarea in toata Europa,
poate avem taxe pe munca prea mici ( ~ 50% )
poate ca avem sindicate prea guralive
poate ca Dacia apartine de Renault , care face la o adica ce vrea .
Omul n-a spus nimic aiurea, ci un banal adevar. Faptul ca ai tu frustrari, asta-i altceva!
daca nu sunteti de acord cu ce afirm , veniti cu argumente contra.
stii...nu nevinovatia se demostreaza. Ci vinovatia!
Tu nu ai adus nici macar un argument ci ai emis o parere. E randul meu sa te intreb: "pe ce te bazezi mon cher?"
Normal ca nu pleaca, doar nu sunt nebuni. Pozitionarea e una ideala, strategica pentru livrarea la export.
Studiaza si vezi cum merge treaba cu fondurile de investitie.
Daca la un momentat pierderile devin mai mari decat au ei in plan atunci vor ridica ancora fara remuscare.
Productia din Maroc este taxata din greu in cazul importului in spatiul Comunitar. Se compenseaza datorita fortei de mana ieftine si costurilor cu transportul foarte mici. Posibil ca productia de laTanger sa fie orientata catre pietele africane si nu catre Europa
- Grupul francez beneficiază în zona liberă Tanger de numeroase avantaje, precum costurile salariale reduse, scutirea de impozitul pe profit timp de cinci ani şi apoi de un nivel redus de impozitare, şi absenţa taxelor de export."
- Salariul mediu lunar (...) era de 250 de euro, mai puţin de jumătate din nivelul înregistrat la uzina Dacia de la Piteşti.
- 90% din productie catre Europa
din presa de specialitate
Nu cred ca Renault pleaca din Romania in urmatori ani.
Ca pune un pic de presiune este normal
Renault e o afacere, nu o "cheta" a poporului francez! Participatia statului de 15% , care in ochii bovini ai unora inseamna 100%, reprezinta o investitie din care isi scot profituri importante. Dacia are perspective bune de viitor, iar extinderea productiei vine ca un pas firesc.
PS: in Maroc ajung kit-urile de asamblare de la Dacia Pitesti.
- capacitatea de productie de la Pitesti este la maximum
- nu iti pui toate ouale in acelasi cos. E un principiu care se refera la diluarea riscurilor (de orice fel) prin distributia productiei in diverse zone
- beneficiile date de tarile in care ai sit-urile deproductie, mana de lucru ieftina, legaturile speciale pe care le dezvolti cu guvernele respectivelor tari, apropierea de pietele de desfacere,
- asimilarea de piete in dezvoltare si incercarea de a fi primul pe acea piata
- viitoarele modele noi ce trebuie sa aiba loc pentru productie
- atingerea unor volume cat mai ridicate de vanzari si diminuarea timpilor de asteptare
daca mai este nevoie mai pot scrie
Pai unde mai gaseste atatia oameni calificati si dispusi sa fie platiti si tratati ca pe plantatie?
Sper ca nu am dreptate si sa nu aud peste cativa ani ca "s-a dus dracu sandramaua" , sa il citez pe un clasic in viata.
Stati linistiti ca totul va fi bine! hahahaha :))))
Fratilor, e simplu, daca in ROMANIA: VENITURI - CHELTUIELI = PIERDERE (pa, la revedere).
Credeti ca le pasa de voi? va zic eu NU!
I-azi la -dan-: " Pai unde mai gaseste atatia oameni calificati si dispusi sa fie platiti si tratati ca pe plantatie? ", in Maroc cu 200Euro/luna! :))))). Vai de noi.. Zi buna.
Pai de-aia suntem si considerati tara africana.
Macar avem avantajul ca suntem mult mai calificati decat marocanii.
Celor care mi-au dat thumbs down, sa inteleg ca va place sa lucrati ca sclavii, pe salarii de mizerie comparativ cu ceilalti europeni. Numa' sa nu plece francejii, ca suntem prea prosti ca sa ne descurcam singuri (implicit recunoastem asta).
Misto popor. Altu' nu mai aveti?