În prima parte a lunii aprilie, Renault a comunicat reducerea salariilor cu 25% pentru CEO-ul interimar și pentru președintele Consiliului de Administrație, ca dovadă de solidaritate în contextul pandemiei de coronavirus. În plus, constructorul a anulat dividendele pentru 2019 pe care acționarii urmau să le primească.
Președintele Jean-Dominique Senard a declarat atunci că Renault se gândește și să contracteze un credit de până la 5 miliarde de euro pentru a traversa criza provocată de pandemia de coronavirus.
Acum, Comisia Europeană a aprobat un ajutor de stat de 5 miliarde de euro, sub forma unei garanții, pe care Franța îl va acorda Renault pentru a reduce impactul negativ al crizei.
În luna mai, Renault ar urma să anunțe detaliile unei noi strategii pentru dezvoltarea alianței cu Nissan și Mitsubishi.
Potrivit informațiilor neoficiale, Renault și Nissan ar urma să dezvolte în comun mai multe modele electrice, inclusiv în privința motoarelor electrice și a bateriilor. În plus, cei doi producători vor colabora și în privința dezvoltării de tehnologii autonome.
Via Reuters
Si Comisia Ioropeana parca avea alergie la ajutoare de stat. Acum a luat ceva medicamente antialergice.
Mi-e scarba de toti principialii si deontologii.
In 2009, Ford a primit un imprumut de 5,9 miliarde de dolari din partea Departamentului American al Energiei. In principiu ar trebui să achite creditul pana in 2022. Vom vedea dupa criza ce si cum.
Revenind: Da, salvarea unei companii poate fi statul. Asta e rolul unui stat responsabil chiar si in cele mai liberale economii ale lumii.
Acum, depinde și cum e folosit ajutorul pentru ca, întorcându-ne la americani, Chrysler (care a primit si el 4 miliarde de dolari in 2009) nu a scapat decat in urma preluarii de catre Fiat...
Bai, aceeasi masura a fost aplicata si la VW...aceste companii sunt mult prea mari, cu impact economico-social atat de profund incat se duce dracului toata sandramaua daca nu ii pui o proptea sa treaca momentul crizei. Nu discutam de astia micii gen SAAB (auto) dar cand e vorba de VW, Renault, Dacia, Skoda, etc atunci trebuie sa fii IDIOT sa nu iti sustii companiile a caror activitate genereaza atat locuri de munca cat si plus valoare ori venituri catre bugetul societatii.
precePISHi?