Renault se pregăteşte să lanseze un nou model de clasă medie, care va înlocui Laguna şi Latitude. Noul model, al cărui nume nu a fost încă dezvăluit, va fi oferit atât în variante break, cât şi berlină şi este programat să fie prezentat în vara acestui an. Varianta coupe a lui Laguna va fi scoasă din oferta Renault odată cu debutul acestui model şi nu va primi un succesor, explică Jerome Stoll, directorul departamentului de marketing şi vânzări de la Renault. Potrivit presei franceze, debutul noului model Renault este programat în data de 6 iulie 2015, dar oficialii companiei nu au confirmat şi nu au infirmat această informaţie.
Francezii vor ca noul lor model să concureze de la egal la egal pe piaţa în scădere a acestui segment cu ceilalţi producători de volum, mulţi dintre rivali având deja generaţii noi sau facelift-uri lansate în 2014 sau chiar la începutul lui 2015. Potrivit primelor informaţii, noul model va avea platforma nouă a concernului franco-nipon, CMF, un design ”fluid şi emoţional” şi se va bucura de diferite artificii tehnologice care să pună în valoare calităţile existente ale vehicului. Tehnologiile prezente pe Espace, cum este afişajul Head-Up sunt aşteptate să fie introduse şi în această gamă.
Într-o declaraţie anterioară a lui Carlos Ghosn, şeful concernului Renault-Nissan explica beneficiile utilizării platformei CMF pentru clasa medie, aceasta având posibilitatea de a remedia problemele de profitabilitate în acest segment. Liderii clasei medii în materie de vânzări sunt Volkswagen Passat, Skoda Superb şi Ford Mondeo. Pe piaţa din Europa, segmentul D a scăzut cu 41% în 2014, potrivit JATO Dynamics. Vânzările totale ale segmentului au atins 542.511 unitîţi, din care Laguna a reprezentat 15.913 unităţi, cu tot cu varianta Coupe.Via Automotive News (înreg.)
In acest caz, daca ajunge cu noul model la 15-20% sa spuna mersi. Este greu sa te pui in acest moment cu Passat si Mondeo, plus ca Mazda 6 vine tare din urma si Insignia nu peste mult timp va avea o noua generatie.
La majoritatea capitolelor Laguna era peste Latitude.....A costat relativ putin adaptarea si si-au zis ca poate iese banul ..dar nu a fost sa fie...
Stiti boala mea ....ne dam de ceasul mortii degeaba - romanii stiu una si buna vis-a-vis de masinile frantuzesti (si altele) si isi doresc cu precadere doar dintr-o tara.....desi tehnologia a evoluat peste tot si au aceiasi furnizori de componente (in foarte multe cazuri).
Off-topic: Si Avensis si Accord ar fi avut ceva de zis in segment daca ar fi venit cu adevarat cu generatii noi ....dar se prefera alte strategii de marketing ....stiu ei mai bine ce si cum in functie de piete.....
Probabil ar trebui sa intelegem ca masinile frantuzesti, italienesti, coreene au evoluat suficient de mult si ca nu mai sunt ce erau odata in anii 80-90.......dar e mai greu.....
Pana una alta poate faceti o cheta ...vreau si eu o Laguna NOUA de pe stoc.....ma multumesc cu cea mai ieftina si slab dotata...(Latitude nu mai e disponibil in Romania de cateva luni bune)......Multumesc pentru eventuala intelegere si bunavointa!
Eu consider ca Renault a demonstrat un reviriment important odata cu lansarea unor produse noi precum Clio, Captur sau Espace. Modele foarte bine primite de piata, primele 2 putand sustine aceste afirmatii si cu cifre de vanzari concrete, iar in ceea ce priveste Espace , cuvintele sunt de prisos. E o demonstratie de forta ce a surprins placut toti specialistii din industrie. Cine spune ca nu poate repeta figura cu noua Laguna sau noul model de segment D?
Necunoscatorii si rau-voitorii, bineinteles. Neinteresant.
Deci, renault NU COPIAZA ci muta identic ca si concrenta. S-ar putea vorbi de o copiere in termeni de design (de exemplu) dar ca si strategie de piata este ridicola acuzatia de plagiat.
Schitele care umbla pe net sunt (de multe ori) "pe langa". Logic, firesc, tinand cont de linia impusa de van den Acker cu Clio, Capture, Espace, Kadjar sa asistam la o reediatare a acestora la nivel de clasa serioasa. Ca liniile vor fi "mai sobre" nimic nou, declaratia oficiala chiar asta a fost. Asemanarile cu Passatul vor doar inchipuite pentru simplu motiv ca Passatul nu este referinta ca desig (Mazda e mai degraba de notat in sensul asta), plus ca (zic eu) Renault va marja in continuare pe "sentiment". Espace e ultima dovada ca francezii stiu sa faca design.
zic eu...
2.Scenariile astea cu imaginea si promovarea sunt in mintea ta.
scurt pe doi:TOATE sunt produse renault. Din pacate laguna 3 a iesit moarta la nastere, intr-o era in care rolul designerului (patrick le quement la acea vreme) era subminat in favoarea costurilor si practicalitatii... si cum masina nu se numea lazar, nici promovarea n-a putut s-o invie din morti. Pretul nu a fost problema fiind unul dintre cele mai reduse din segment. Si nu trebuie sa ai neaparat cel mai mic pret, trebuie sa fii competitiv cu intreg pachetul -eficienta, tehnologie, design, personalizare, dinamism etc
Noul model va merge mai bine decât Laguna3 pt că va arata mai bine, dar față de Mondeo și Passat e foarte greu, oare să pariez?
- este o clasa relativ scumpa, varianta full este aproape de varianta baza premium
- sunt masini mari (mi-am pus intotdeauna intrebarea: de ce Modeo cand locuiesti in Bucuresti sau Cluj ? nu-mi displace masina)
Referitor la noul model: In sfarsit scapa de cel mai urat model din gama lor actuala, Twingo II a decedat anul trecut, Kangoo nu se pune este vehicul utilitar
Passat, Mondeo sau Insignia iti demonstreaza ca te inseli. Asa si o compacta full gen Golf sau Focus este aproape de varianta de baza a lui A3, Seria 3 sau Clasa A. Ba chiar pot fi mai scumpe decat variantele de baza premium. Si totusi se cer pe piata.
http://www.carscoops.com/2015/03/could-renaults-new-2016-laguna-look.html
Eu sunt cel care să îți răspundă la întrebare. Asta pentru că am Mondeo, locuiesc în București și fac cam de 2 ori pe lună drumul de Cluj.
Ei bine, noi, bucureșteni sau clujeni prin adopție, avem nevoie de mașinile astea pentru drumuri lungi, în principal. Chiar dacă locuim în orașe mari care se dezvoltă foarte rapid și, totodată, se aglomerează tot mai mult, nu înseamnă că ne petrecem toată viața în aceste orașe.
Dat fiind că la 1-2 weekenduri fac un drum lung de 500 - 1000 km (spre Vrancea natală sau Cluj), o mașină de acest fel e foarte potrivită nevoilor mele.
În oraș, mijloacele de transport în comun și bicicleta îmi deservesc nevoile destul de bine.
Din ce văd, pare a fi un sedan și nu notchback. Oare chiar vor renunța la hayon?
Asta e tare, masina nici nu a aparut dar tu sti ca va fi peste Mondeo, Passat sau Mazda 6. Ai citit cumva in stele?
deci tu esti un "cunoscator in ale masinilor". Daaa'... de unde ai luat diploma asta? Se da dupe net?
Ma refeream strict la vanzari cand vorbeam de pariu, e dubios ca n-ai inteles, deci nu stiu cand s-a intamplat ca Mazda6 sa depaseasca Mondeo sau Passat, apoi de Optima ai vorbit destul, este clar superioara.
Renault are puterea de a reveni. Sunt sigur.
Coreenii acum 20-25 de ani de abia scoteau capul din cutie si nu fara a starni rasul (vezi kia, hyundai- marci mult mai smechere decat defunctul daewoo). Da, aveau un raport calitate/pret bun pe vremea lor, fiabilitate buna, dar de aici pana la ridica la rangul de "bijuterii" high-tech e distanta lunga.Era design si tehnologie de care Opel nu se mai folosea, fiind total depasite moral si tu imi spui mie ca era peste Laguna? In visele tale, copile! De "bune" si competitive ce au fost produsele daewoo, marca a dat faliment. Mda. Succesul conationalilor de la hyundai era departe de ei.
Magnus a fost un esec din toate puctele de vedere. Dupa 2003-2005 ce scrii tu de scaune electrice si incalzite, navigatie optional sau trapa erau chestii banale pe Laguna si pe restul masinilor de clasa medie. Ba chiar Laguna avea trapa panoramica, ce mergea din spate pana in fata. Daca spuneai de dotarile astea la masini din anii 90, atunci poate era ceva, dar asa... vax !
Mahon?! hahha ..lemnul? s-o crezi tu ! era imitatie toata ziua ! PLASTIC vopsit in culoarea lemnului.
Sa nu mai vorbim de perceptia noastra cum ca orice "scula, aparat, masinarie" made in germany e cea mai buna.
Iar in Europa e o chestie de afinitate culturala, ca exemplu japonezele se vand prost, nu inseamna ca nu sunt bune, alt exemplu, 3 sferturi din Europa au o afinitate fata de Germania, legaturi culturale, economice, istorice sau o ranchiuna fata de francezi care sunt mai cu coada pe sus si mai mereu in conflict cu vecinii, istoric vorbind.
Cel mai bun exemplu ca e o chestie si de gusturi, e VW Tiguan vs Nissan
Qashqai ,Qashqai este primul in vanzari la categoria lui, ceea ce e dubios daca stai sa te gandesti ca Tiguan e baza pe a-tot-laudatul Golf.
Concluzia, vrem nu vrem, statistic vorbind, omul alege si cu inima nu numai dupa cifre, asta nu inseamna ca cifrele favorabile masinilor germane sunt 100% mincinoase, nimic mai fals dar nu inseamna ca doar cifra vanzarilor e adevarul absolut.
o singura chestiune la ce ai spsus: Daewoo Automotive a "disparut" (si nu falimentat) din cu totul alte motive decat fiabilitatea/calitatea/designul produselor. S-a numit scandal de coruptie, spalare de bani, etc + criza asiatica de la sfarsitul anilor '90. Noua conducere a hotarat dealtfel restrangerea activitatii si una dintre "victime" a fost aripa automotive.
Ma gandesc ca Daewoo ar fi fost acum cu mult in fata Kia/Hyundai avand o strategie mai agresiva de vanzari si productie in Europa. Pacat de disparitie....aveau ganduri mari si conceptele prezentate (si la Targul Auto Bucuresti - vezi linkul) aratau foarte bine, chiar daca erau de proveninta italiana
http://oldconceptcars.com/1930-2004/daewoo-no-2-concept-1995/
Apoi vine replica geniala:
"Era design si tehnologie de care Opel nu se mai folosea, fiind total depasite MORAL." Jura-te! De-asta acum Opel le foloseste mai des, ca acum 20 de ani erau depasite moral. Si apropo, vanzari slabe in opinia ta vad ca inseamna masini slabe. Citez:
"De "bune" si competitive ce au fost produsele daewoo, marca a dat faliment."
Deci conform aceste gandiri, daca Laguna 3, VelSatis sau Latitude au avut vanzari foarte slabe, inseamna ca erau niste chinezarii ieftine si de unica folosinta. Bine gandit, amigo! Nu credeam ca Renault va atinge colapsul lui Vel Satis si am crezut ca a invatat din greseli. Se pare ca m-am inselat. Poftim dovada cu Laguna 3 si Latitude.
Insistenta ta pe echipamente asa-zis de top cand vine vorba de defunctul daewoo, nu poate decat sa ma amuze si sa-mi demonstreze imaturitatea ta in domeniu. Mai ales cand in comparatia ta intervin si marci premium precum BMW. Penibil pentru tine as spune... dar te-ai incadra bine la un stand-up comedy.
Plus de asta, amesteci si mai mult lucrurile...laguna cu velsatis, era louis schweitzer / patrick le quement vs. era carlos ghosn / laurens van den acker, samd. Stiu ca nu-ti dai seama la ce ma refer, stiu, esti pe dinafara. Ce sa-ti zic, daca ai fi sa punem gandurile tale pe o farfurie ar iesi o salata. Delirare placuta in continuare!
esti un caz fericit, vad destule in Bucuresti, chinuindu-se sa-si gaseasca loc de parcare si sa se strecoare prin trafic
@mihai, sunt ''atat de praf ''masinile Daewoo, ca pana si Guvernul RO a avut o flota de astfel de masini Leganza, Tacuma si Nubira 2 pe care inca le mai au si in prezent, ciudat eu cred ca trebuiau sa bage VelSatis ( ala cu probleme ) ca deh e Renault. Iar Renault ce sa vezi are ''lemn natural'' , pe naiba puneau plastic care imita lemnul si in Infiniti, nu mai zic de Laguna,Latitude si evident Velsatis ( un model cu multe probleme de fabricatie la acea perioada )
Sa spui ca Daewoo avea ''tehnologie de care Opel nu se mai folosea'', e aberant, odata ce Opel Vectra din acea perioada ( din aceeasi clasa ) era sub Leganza cu mult la capitolul lux, confort, dotari si silentiozitate. Leganza la acea vreme era demna de comparat cu segmentul premium mai putin cel de volum. Cauta pe net teste americane sa vezi ce suspensii/tren de rulare/ silentiozitate avea masina asta la vremea aceea.
@vianu, cu siguranta ar fi jucat o politica de preturi mult mai avantajoasa decat Hyundai-Kia, iar asta i-ar fi situat in fata . Din pacate, aceasta marca nu cred ca se va mai ''naste'' .
Oricat te-ai vota tu singur, opiniile tale tot egale cu 0 (zero) sunt.
Esti o gluma.