Modelul electric Renault Twizy 45 a devenit accesibil încă de la vârsta de 14 ani conform unei modificări în legislaţia rutieră din Franţa. Modificările vin în urma unei directive dată de Uniunea Europeană în urma căreia Franţa a fost nevoită să îşi armonizeze legislaţia privind permisele de conducere pentru cvadricicluri uşoare. Datorită acestei noi legislaţii, Renault Twizy, în varianta cu viteza maximă limitată la 45 km/oră poate fi condus de şoferi cu vârsta de 14 ani care au trecut examinarea şi deţin un brevet de securitate rutieră (BSR). Până la modificarea legislaţiei franceze, acest brevet era accesibil doar de la 16 ani.
Cvadricilul cu propulsie electrică Renault Twizy este disponibil în două versiuni. Versiunea entry-level este încadrată legal ca fiind un cvadriciclu uşor (L6e), cu o putere maximă de 5 CP şi o viteză maximă de 45 km/h. A doua versiune a lui Twizy, un cvadriciclu greu (L7e) are 17 CP şi 57 Nm, fiind capabilă să atingă 80 km/h. Doar prima versiune, cea cu viteza maximă limitată la 45 km/h poate fi condusă de şoferii cu vârste de 14 ani. Renault spune că Twizy devine astfel o alternativă viabilă pentru cei care ar fi ales un scuter pentru deplasarea urbană.
În România, Renault Twizy este disponibil în ambele variante de putere, preţurile începând de la 7.000 euro. Cvadriciclul foloseşte un motor electric pentru propulsie şi un set de acumulatori ce pot fi încărcaţi de la o priză de 230 V în trei ore şi jumătate. Renault a vândut deja 15.000 de exemplare Twizy în Europa.Via Renault
nu vad de ce cineva ar achizitiona asa ceva......pt. ca la 7000 euro e scumpa........iti poti lua chiar un Passat din 07'-08' care iti ofera tot ce vrei de la o masina......confort,siguranta.performanta....smecherie talent manele:)))))glumesc.......
Voi chiar nu intelegeti ca sunt oameni care cumpara asa ceva cu toate costurile pe care o asemenea achizitie le presupune,pur si simplu pentru ca isi permit si pentru ca le place?
Voi chiar nu acceptati ideea ca sunt oameni care au posibilitati financiare mai mari decat voi? Despre unul care da 20 000 de euro pe o motocicleta ce o sa spuneti? Ca iarna ninge? Ca putea sa-si ia sh banii astia?!
Cu 8000 euro un om normal isi cumpara o masina sa isi faca treaba de zi cu zi sa mearga la serviciu la o distractie cu prieteni la cumparaturi si cu familia in concediu etc.......
e scumpa masinutza asta........daca era la un pret de 4000 euro probabil ca se vindea ca painea calda.......si uite asa Renault castiga 'teren' in domeniul electric ceea ce era de mare ajutor in viitoru apropiat......avea de castigat in imagine.....
masina e de nota 10 in oras sa te strecori cu ea....sa meri la o cafenea sa atragi atentia insa doar atat......
si ca ziceai de motociclete de 20k euro........eeeee lasa ca la 7-8 mii euro iti iei o Honda CBR 600 care poate transporta tot 2 persoane insa mere de trazneste si are si autonomie de 300-400 kilometri.....deci nu se pot compara cele 2.........
parerea mea........
- platforma de testare a tehnologiei
- platforma de testare a pietei/ a consumatorului
- diminuarea emisiilor per marca
- imagine
personal imi place extrem de mult ideea care sta in spatele acestui cvadriciclu. Parca a coborat direct de pe plansetele designerirlor. Nu e o facatura, dimpotriva. Nu au facut rabat la nimic. Adevarat ca faza cu inchirierea e ciudata. Ciudata pentru ca, noi, romanii, suntem obisnuiti sa avem totul la pret de un covrig cu sare dar afara e ceva mai bine acceptatat ideea. Atat de bine incat o se bate, in vanzari, cu automobilele electrice. Pentru ca, practic, nu are concurent direct. O alta "chestie" de bifat la puncte forte.
Ca fapt divers in 2014 s-a vandut de 10 ori mai bine decat Focus electric iar Golful electric inregistrat 1.000 de bucati in fata acestei "jucarii".
Odata cu micsorarea varstei la care masinuta va fi accesibila unui segment de populatie caracterizat prin accepatarea extrem de rapida a noului prevad o revenire in vanzari a modelului. Poate ca nu la 5 zerouri in coada dar macar acolo la 3000-4000 unitati/an
Ceva cum ar fi:
sa testezi daca poti sa faci bani
sa vezi daca ai abilitati legate de strategie si finante
sau sa castigi experienta
sa cunosti oameni ca si tine
sa te distrezi in economie
si sa vezi daca poti face bani reali din asta?!
intra pe acest link si incearca: http://iup.ro/s/15955
Legat de inchirierea bateriilor nu inseamna decat ca Renault a atacat o o problema delicata in mod frontal. O problema pe care altii prefera s-o ascunda sub pres. Ce facem cand vrem sa vindem masina si clientul stie ca bateriile au o durata de viata limitata (~10 ani) si ca la un moment dat va trebui sa o inlocuiasca cu alta noua?
Scade pretul masinii? Normal! Omul nu vrea sa ramana cu bateria in brate. Bateria implica responsabilitate. Asta nu stiu multi. Nu e ca si cum poti s-o arunci la tomberon dupa epuizarea ciclului de viata. Sunt anumite legi in privinta asta si poti face puscarie sau poti plati amenzi enorme daca nu le respecti. Asa ca ce face Renault? Iti ia o durere de cap si in plus iti garanteaza ca orice s-ar intampla cu bateria ai intregul lor suport. Pentru ca imaginea conteaza. Mai ales pentru un segment atat de sensibil cum e cel al masinilor electrice.
Legat de geamuri... ei bine, asta denota ca multi nu pricep inca logica acestui cvadriciclu... da, subliniez cvadriciclu, pentru ca multi o vad ca un automobil clasic... ce pentru un scuter ati cere geamuri? E aberant sa insistati pe asa ceva cand twizy vine ca o alternativa la un scuter sau motocicleta. Cvadriciclul asta il vedeti prin Spania si sudul Italiei & Frantei chiar si pe timpul iernii. De ce? Pentru ca la aia iernile nu sunt ca la noi. La ei iarna sunt 15 grade ! Sau 10 cand deja se plang de frig... La noi la 10 grade iarna e vreme de facut gratare...
Si ce credeti ca Italienii renunta la scutere iarna? S-o credeti voi !
Aia merg si-n costum bussines pe scuter... Prejudecatile astea sunt doar la noi. In occident Twizy e f util. 15.000 unitati pentru un cvadriciclu nu sunt putine deloc. Sunt 15.000 de proprietari care pot confirma ca sistemul functioneaza.
Si inca ceva... Tu si astia multi care gandesc ca tine nu va ganditii niciodata ca notiunea de normal e una relativa si ca normalitatea voastra nu e normalitatea altora. Spui ca un "om normal" isi cumpara o masina de 8000 de euro. Dara ala care isi cumpara una care sa depaseasca pragul asta, ce fel de om este, anormal? Ai sa razi dar in Romania sunt salarii in mediu privat care depasesc suma asta. Cu ce este vinovat un IT-ist pentru salariul pe care il are? Este vinovata ca a invatat carte si ca nu s-a multumit ca tine cu putin? Sau cu ce e vinovat ala care are o mica afacere si isi cumpara in leasing o masina? Iti spuin eu cu ce sunt vinovati in ochii tai si ai celor ca tine. Sunt vinovati ca au reusit mai mult ca vo, baieti, iar judecata voastra este atat de limitata incat nu constietizati ca singurii responsabili pentru ca va permiteti doar atat sunteti voi insiva iar cei care vor mai mult nu sunt toti nici corupti (asa cum mi-a fost mie aruncat in obraz la un moment data pentru ca ma impotriveam masinilor cu numere de Bulgaria), nici norocosi.
@dst
Vei fi iute catalogat drept ... burghez, imbogatit peste noapte, corupt sau hot. Mie nu-mi ramane sa-ti spun decat ...BRAVO! Cand vad ca mai sunt oameni care gandesc asa, imi dau seama ca tara asta mai are niste sanse sa evolueze. BRAVO!