După o serie de speculaţii şi un site care a cronometrat până la ultima secundă debutul mondial, noul Renault Twingo a fost dezvăluit oficial de constructorul francez. Modelul de segment mini, destinat a se bate cu Fiat 500, se bazează pe forme apropiate de cele ale rivalului francez.
Caroserie cu cinci uşi
Cum era de aşteptat, Twingo duce mai departe filosofia de design inaugurată de Laurens van den Acker odată cu instalarea sa în postura de şef al departamentului de creaţie Renault. Partea frontală adoptă blocuri optice noi, dublate de un al doilea set de faruri, rotunde şi ceva mai mici. Totul este separat de o grilă de tip fagure, în mijlocul căreia designerii au aşezat un logo mare Renault, tocmai pentru a da valoare brandului. Grila este dublată de o bară longitudinală de culoare roşie, menită să contrasteze cu albul caroseriei. Partea inferioară a spoilerului găzduieşte proiectoarele.
Liniile roşii se continuă şi în partea laterală, dar şi la nivelul posteriorului. De asemenea, jantele din aliaj păstrează şi ele câteva elemente de culoare roşie. Posteriorul vine cu un hayon complet din sticlă, de culoare neagră, din nou un contrast cu albul caroseriei. Nu lipseşte nici deflectorul fals şi nici eleronul montat în partea superioară a hayonului, două detalii estetice care subliniază spiritul sportiv.
O noutate extrem de importantă este configurarea caroseriei. Ea vine cu cinci uşi şi nu cu trei aşa cum au fost generaţiile anterioare. Al doilea rând de portiere vine cu mânere ascunse în ultimul rând de montanţi. Geamurile vor avea o deschidere laterală, ca în cazul actualului model.
Inspirat de Renault 5 Turbo
Noul Twingo a fost creat de la o simplă bucată de hârtie albă, pe care designerii au creat un model nou, inspirându-se din formele primului Twingo şi a legendarului Renault 5. În comunicatul oficial, se arată că „luneta şi bosajele proeminente sunt create după formele posterioare ale vechiului Renault 5 Turbo, maşină extrem de populară pentru propulsia posterioară”.Exteriorul va putea fi oferit alături de patru culori „pop”, inclusiv albastru light, alb, galben şi roşu.
Ele vor putea fi personalizate cu inserţii de altă culoare, regăsite la nivelul oglinzilor laterale, a bandourilor laterale de protecţie, al grilei frontale şi al decorurilor pentru întreaga caroserie. Practic, noul Twingo mizează pe o mulţime de posibilităţi de personalizare, asemeni rivalilor săi Fiat 500 şi Opel Adam.Chiar dacă nu a publicat detalii despre interior, Renault a lăsat să se înţeleagă că habitaclul va fi unul vesel şi colorat, gândit complet de la zero pentru a oferi o interfaţă prietenoasă şi versatilitate.
Twingo are acum propulsie spate
A treia generaţie a lui Twingo este dezvoltată pe o platformă complet nouă, care a luat naştere în parteneriat cu Mercedes, ca parte a înţelegerii pe care Daimler o are cu Renault-Nissan. Lucrul la noua arhitectură cu propulsie spate şi motor amplasat posterior a început în 2010 şi a vizat posibilitatea de a găzdui atât noul Twingo, cât şi viitoarele Smart-uri cu două sau patru locuri.Renault nu a dat detalii despre motorizarea de care va beneficia Twingo, însă, în trecut, Automarket v-a vorbit despre eforturile uzinei de la Mioveni de a pregăti un propulsor 0.9 Tce pentru micul Smart Fortwo.
Viitorul Smart Fortwo va avea un motor pe benzină produs de Dacia la Mioveni
Este, aşadar, logic să ne gândim că fratele francez de platformă, produs al părintelui Renault, va adopta acelaşi motor 0.9 Tce, oferit în mai multe versiuni de putere. Potrivit Renault, chiar dacă noul Twingo vine cu dimensiuni ceva mai compacte, poziţionarea motorului în spate va permite oferirea unui habitaclu mai generos.
Renault va oferi mai multe detalii despre viitorul său motor de oraş în data de 4 martie, cu ocazia deschiderii Salonului Auto de la Geneva, acolo unde micul Twingo va fi vedeta standului francez.
De unde vine numele Twingo
Twingo a luat naştere în 1992, atunci când Renault prezenta modelul de serie în cadrul Salonului Auto de la Paris.
Câteva luni mai târziu, în 1993, Renault intra în forţă în segmentul mini. Twingo, o combinaţie a cuvintelor Twist, Swing şi Tango, s-a impus repede ca un produs dorit de publicul feminin.În momentul lansării, prima generaţie propunea o mulţime de dotări interesante: un panou de instrumente montat în centrul planşei de bord, o banchetă spate care glisa pentru un portbagaj mai mare sau pentru mai mult loc la nivelul picioarelor şi un planşeu care se ridica odată cu deschiderea hayonului.
Twingo era oferit cu un motor de 1.2 litri, cu patru cilindri, ce oferea 55 de cai putere. Mai apoi, motorul a fost îmbunătăţit la 60 de cai putere. Au existat mai multe facelift-uri pentru noua generaţie, unul în 1998, unul în 2000 şi unul în 2004. Producţia modelului european s-a încheiat în 2007 la uzina din Flint, Franţa, însă în Africa de Sud ea a continuat până în 2012.
A doua generaţie Twingo
A doua generaţie a fost introdusă în 2007 şi nu s-a mai bucurat de succesul primului model. Dezvoltat pe platforma lui Clio II, Twingo primea multe îmbunătăţiri structurale pentru a obţine un scor bun la testele EuroNCAP. Caroseria era pusă în mişcare de un motor de 1.2 litri, disponibil în mai multe versiuni de putere: 60, 75 şi 100 de cai.
În 2008, Renault introducea şi versiunea sportivă Twingo RS, care folosea un motor de 1.6 litri şi 135 de cai putere. Rămâne memorabil episodul Top Gear în care Jeremy Clarkson a condus un Twingo RS prin canalizarea din Belfast. După mai multe accidente, maşina sfârşea în mare.
Fiat 500L : http://www.autoweek.com/galleryimage/CW/20130615/CARREVIEWS/615009999/PH/0/5/2014-Fiat-500L.jpg
Fiat panda: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/6b/Fiat_Panda_1.2_8V_Lounge_%28III%29_%E2%80%93_Frontansicht_%281%29,_25._Februar_2012,_D%C3%BCsseldorf.jpg
Twingo asta nou zici ca este o noua masina din aceeasi gama. Un fel de 500 in patru usi cu fata de panda.
Dezamagitor acest lucru pentru ca Renault chiar au avut masini din clasa mica foarte interesante dpdv vizual in trecut
Iar din linia noua, actualul clio arata chiar bine, deci design stiu sa faca.
Nu zic ca nu arata bine. Zic doar ca arata mai mult a Fiat decat a Renault.
Insa arata foarte bine si sper sa fie un succes pentru ei.
Dar oricum propulsia il va avantaja mult in vanzari fata de rivali.
I-au fost puse inca 2 usi (motive comerciale) dar ascunse princamuflarea clantelor, montantul spate are (sau pare) acelasi unghi cu cel de pe R5, partea frontala scurta de la vechiul Twingo (cu cele 2 lumini cu radacini de raly-car din anii 70-80), toate il recomanda drept design Renault 100%. Ca sunt toate impachetate intr-o nota moderna asta e cu totul altceva...
Dar nu pot alatura muma padurii (500L) langa pufoshenia asta
Deci, mi-e imi place ca design, iar ca solutii tehnice. Cred ca va smulge coroana unui Clio castrat de ce avea el mai bun odata si va deveni noua "giucarie"
http://www.concourscars.com/uploads/gallery/renault_turbo.png
....insolventa cunosti(i)ntelor mele automobilistice ....
Apoi, ma bucur sa vad in sfarsit o masina cu niste lumini spate normale, cu dimensiuni de bun simt si suprafete ale triplei potrivite functiei, fara exagerari inutile gen Fluence, Megane 3break, Focus3, Elantra sau multe altele ... chiar si noile Dacia Logan/Sandero, care cred ele ca fac impresie la design in felul asta (nu, nu fac!!), dar in practica sunt numai bune de spart prin parcari.
Masina pare foarte micuta, foarte adunata, o masina cu adevarat mica, in sensul acela bun, de dorit (nu cum clameaza altii: mica, dar tot le iese de peste 4 metri lungime - unde mai e atunci "micimea"??)
Avem pe undeva dimensiunile de gabarit?
In incheiere, mai adaug ca, dpmdv Twingo 3 va deveni o masina legendara si - scuzati expresia - va matura pe jos cu noul Peugeot 108, lansat tot astazi, la baioneta, care, mie personal, nu-mi spune nimic, doar ca a copiat ceva idei de la fratii mai mari 208 si 308, nici alea prea cine-stie-ce.
Sa inceapa manutele rosiiiiiiiii :)
PS: Sa stii ca eu ti-am dat manuta verde pt sinceritate.
Ok. Ms pt. manuta :). Nu e chiar asa...am si eu o favorita la clasa mini pe care o admir, imi palce foarte mult si as merge cu cea mai mare placere in ea. Este vorba de Alfa Romeo Mito.
1. MiTo nu e mini precum Twingo (segment A), e in segmentul B (asta e partea mai putin grava)
si 2. (partea grava) pentru ca MiTo e contra spiritului Alfa Romeo si faci un mare rau marcii Alfa Romeo ca le lauzi %*#&$ aia de masina. Daca n-ar purta emblema Alfa, ok, recunosc ca ar putea trece drept simpatica.
Fanii Alfa Romeo die-hard urasc si saboteaza existenta lui MiTo si Giulietta si pentru ei ultima Alfa adevarata a fost 75-ul. Acum toata speranta alfistilor se leaga de anuntatele Alfe care vor reveni la "normalitate": sportive, brutale, frumoase, puternice, cu tractiune spate si gata oricand de o cafteala cu BMW-ul. Un prim pas a fost deja facut: 4C-ul. Asta inseamna Alfa, nu gay-oshenia aia de MiTo.
astept cu nerabdare sa vad cum arata interioru.....si mai zic ceva....ceva ce nu credeam ca voi spune vreodata.......o sa-mi cumpar un Twingo 2014/2015 insa binenteles ca nu de nou........chiar daca e un Renault preturile vor fi inpinse destul de sus datorita 'programelor' de 'personalizare'......
astept sa vad si niste teste cu noul model si si daca vor iesi pozitive ma gandesc serios sa cumpar unu asta binenteles ca model second-hand....cand preturile vor ajunge la un 4k-5k euro.......
Twingo 2 n-a stat rau deloc la vanzari.In mare parte a vietii a fost in top 3 in segment pe clasa mini. Acum cred ca va rupe Fiat pe vanzari.
Arata bestial !
Dezamagirea mea a fost Clio3. O masinuta exact pe gustul meu in privinta designului, arhitecturii de tip break (asta aveam drept tinta) si o motorizare rezonabila. Dar interiorul ieftinache a fost ca un soc.
Sper ca interiorul lui R5 sa nu fie doar o spoiala strident colorata care sa-ti ia ochii de la muchii ascutie, materiale dure si texturi de plastic de jucarie chinezeasca.
Da-mi voie sa-ti spun o vorba din popor: cine nu ma inghite poate sa am suga. Deci spor la ce vrei tu.
PS: masina asta arata foarte bine si sigur se va vinde bine. Apreciez faptul ca este acum si in 4 usi. In opinia mea faptul ca generatia precedenta era doar in doua usi era un dezavantaj fata de concurenta. Si mai apreciez si faptul ca nu mai are acel aspect feminin. In sfarsit vad o masina de clasa mini care poate fi considerata unisex. Singura care imi vine in minte acum ca s-ar apropia de asa ceva ar fi 500-le lui Fiat. Insa nu oricum, doar cu ceva in plus mai "macho", gen niste jante de aliaj inchise la culoare, ceva crom, culoare neagra si niste scaune din piele rosie. Ah, stai, ca acea varianta se numeste Abarth.
UN FIAT 500 CU BLANA DE RENAULT, ACEEASI MARIE CU ALTA PALARIE, HAI SA-I MULTUMIM IN FELUL ASTA PE TOTI FRAIERII
SINCER ASTEPT, SPER SA MAI APUC, ZIUA CAND VOR EXISTA MULT MAI PUTINE BRANDURI AUTO, PT CA DEVINE PLICTISITOR
LUMEA AUTO A DEVENIT UN FEL DE CURLING, O SECUNDA AICI (VAI CE CASTIG), UN SFERT DE LITRU ACOLO, 10 CAI IN PLUS DINCOLO....CE SA MAI SCOATA DIN MOTOARELE ASTEA? ANTIGRAVITATIE? SUCCES LA FRECAT GHEATA ....