Renault Twingo a primit un facelift în luna ianuarie a anului trecut, iar modelul de oraș este disponibil acum și într-o versiune electrică comercializată sub brandul Twingo ZE.
Versiunea electrică păstrează designul exterior și interior al versiunilor cu motoare cu combustie internă, însă se diferențiază de acestea datorită unor linii albastre pe grilă, jante și părțile laterale, precum și prin badge-ul ZE Electric.
Prin urmare, principalele noutăți sunt legate de sistemul de propulsie. Așa cum era de așteptat, modelul electric preia sistemul de propulsie al "fratelui" Smart EQ ForTwo și mizează pe un motor electric R80 care generează 60 kW (82 de cai putere) și un cuplu de 160 Nm.
Derivat din motorul electric care propulsează hatchback-ul electric Renault Zoe, unitatea permite modelului să ajungă de la 0 la 100 km/h în 12.6 secunde, în timp ce viteza maximă este de 135 km/h.
Între timp, Renault Twingo ZE mizează pe un acumulator cu capacitatea de 22 kWh care oferă o autonomie maximă de 180 de kilometri conform standardului WLTP, iar aceasta crește la 215 kilometri în cazul utilizării modului Eco, care presupune însă o limitare a accelerației și o viteză maximă de numai 100 km/h. Vestea bună este însă că, în regim de utilizare urbană, autonomia oficială este de 250 de kilometri.
Bateria poate fi încărcată inclusiv la o stație de 22 kW, caz în care duarata de încărcare este de 63 minute.
În schimb, încărcarea durează 2 ore și 10 minute la stațiile de 11 kW, 4 ore la încărcarea la un wallbox de 7.4 kW și 8 ore în cazul utilizării unui wallbox de 3.7 kW.Renault nu va comercializa noul Twingo ZE pe piața din România, însă clienții interesați de un hatchback de oraș au cel puțin trei alternative: Smart EQ Fortwo, Skoda Citigo-e iV sau Volkswaen e-Up!
De asemenea, în 2021 sau cel târziu în 2022, Dacia va lansa o mașină electrică de oraș despre care pentru moment nu se cunosc informații despre motor sau autonomie.
Mașini electrice 2019-2020 în România
|
||||
MODEL/VERSIUNE | SEGMENT |
PUTERE (CP) |
AUTONOMIE (WLTP) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Skoda Citigo-e iV | hatchback de oraș | 83 | 265 | 19.990 |
Smart EQ Fortwo | hatchback de oraș | 81 | 160 | 22.122 |
Volkswagen e-Up! | hatchback de oraș | 83 | 260 | 22.448 |
Opel e-Corsa | hatchback subcompact | 136 | 330 | 29.600 |
Peugeot e-208 | hatchback subcompact | 136 | 340 | 29.990 |
Mini Cooper SE | hatchback subcompact | 184 | 270 | 33.082 |
Honda e | hatchback subcompact | 136 | 220 | 33.470 (Germania) |
Renault Zoe | hatchback subcompact | 92 | 403 | 33.550 |
Mazda MX-30 | SUV compact | 143 | 200 | 33.900 |
Kia e-Niro | SUV compact | 136 | 289 | 35.290 (Germania) |
Volkswagen ID.3 1st | hatchback compact | 204 | 420 | 36.072 |
Nissan Leaf | hatchback compact | 150 | 270 | 36.700 |
Hyundai Ioniq Electric | hatchback compact | 120 | 280 | 39.199 |
BMW i3 | hatchback subcompact | 170 | 300 | 39.806 |
Hyundai Kona Electric | SUV subcompact | 204 | 449 | 45.351 |
Mercedes-Benz EQC | SUV compact | 408 | 416 | 75.922 |
Jaguar I-Pace | SUV mediu | 400 | 470 | 77.945 |
Audi e-tron | SUV mare | 355 | 417 | 81.539 |
Porsche Taycan | sportivă | 625 | 450 | 157.318 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
Via Renault
Trist, se observă frustrarea multor electrificați pe aici...
Pentru că am văzut că se repeată sistematic aceasta greșeală, sunt nevoit să te corectez astfel încât măcar gramatica sa fie ok la tine.
Nu te încarc cu definiția completă a timpului viitor, dar ține cont că aici se folosește infinitivul verbului de conjugat, care in cazul ăsta este "a scădea".
Deci, se zice vor scădea nu vor scade. Ai înțeles acum?
Esti profesor sau doar ai invatat foarte bine gramatica ? Ai explicat foarte frumos.
Aceasta masina chiar daca este de oras, are autonomie foarte mica. Doar 180 km. Skoda Citigo-E IV are autonomie de 265 km si pretul este sub 20.000