Renault testează un Megane RS de 300 de cai, rival pentru Focus RS

De Bogdan Mirică
Publicat Joi, 22.07.2010
Renault lucrează în prezent la o versiune de 300 de cai putere a actualului Megane RS care va rivaliza direct cu Ford Focus RS.

Esential

300 de cai putere ar putea avea noua versiune Megane RS.

Deşi actualul Renault Megane RS reuşeşte să ţină piept mult mai puternicului Ford Focus RS în ciuda celor 50 de cai putere în minus, constructorul francez îşi doreşte ceva mai mult de atât. Un adevărat rival pentru modelul american, un concurent de aceeaşi talie, capabil să dezvolte resurse similare.

Fotografii spion au surprins recent pe Nurburgring o versiune intens modificată a hot-hatch-ului francez. Aceasta ar putea ascunde sub capotă 300 de cai putere storşi din acelaşi motor cu patru cilindri de 2.0 litri.

Deşi vorbim de 50 de cai putere în plus, Renault nu va opera modificări majore la nivelul şasiului, actualul Megane RS dispunând de un diferenţial auto-blocant capabil să facă faţă unui bagaj mai mare de resurse.

Principalele schimbări vor afecta însă răcirea sistemului de frânare şi a motorului, designerii fiind însărcinaţi cu trasarea unor linii care să satisfacă şi aspectul estetic şi aspectul practic.

La fel ca în cazul actualului Megane RenaultSport 250, versiunea care se va bate cu Ford Focus RS va fi asamblată în cadrul uzinei spaniole din Palencia şi nu în cadrul fabricii Dieppe din Franţa, specializată în modele de performanţă.

Decizia este una strict legată de costurile de producţie.

De lansarea celui mai rapid Megane RS din istorie nu se va ocupa însă Steve Marvin, inginerul britanic responsabil pentru crearea celor mai populare hot-hatch-uri europene. Marvin a fost transferat de Renault în cadrul diviziei sale de vehicule comerciale.

Spre finalul ciclului de viaţă, Renault va pregăti şi o versiune extremă a lui Megane RS, similară cu cea R26R a vechiului model. Pentru a scăpa de câteva kilograme în plus varianta va folosi geamuri din plastic, panouri din fibră de carbon şi va adopta un roll-cage în detrimentul celorlalte locuri din habitaclu.

via | autocar

Comentarii (2)

  • gordini
    albastru cu dungi albe si cam rupe tot =renault megane gordini 300cp
    9 1
  • Megane RS
    if u want the best hot-hatch, there's no other substitute
    9 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru