Renault Talisman: francezii au decis numele urmaşului lui Laguna

de Mircea Meșter
Luni, 29.06.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mondeo, Passat şi Insignia trebuie să se obişnuiască cu un nou nume în galeria de concurenţi direcţi. Renault Talisman este denumirea modelului care înlocuieşte Laguna şi Latitude în gama mărcii franceze.

Modelul care va înlocui Laguna şi Latitude în gama celor de la Renault are începând de astăzi un nume: Renault Talisman. Anunţul este oficial şi a fost făcut de marca franceză pe site-ul de presă, într-un scurt comunicat care are ataşat un clip de atmosferă în care ne sunt prezentate detalii de design ale noului model, fără ca liniile generale ale acestuia să fie clar vizibile.

Ceea ce putem confirma în acest moment este faptul că partea din spate a lui Renault Talisman pare o evoluţie a liniilor senzuale pe care le prezenta vechiul Laguna Coupe, indiciu observabil într-una dintre imaginile preluate din clipul de prezentare. În rest, ne aşteptăm ca liniile noului Talisman să fie preluate de la conceptele de eră recentă Renault, viitorul concurent direct al lui Mondeo, Insignia şi Passat urmând să împrumute grila marcată de logo-ul Renault mare şi blocurile optice care converg spre acesta.

"Talisman a primit un nume carismatic care adună împreună noţiunile de putere şi protecţie.

În acelaşi timp, Talisman este un cuvânt uşor de pronunţat şi de înţeles în toată lumea", notează Renault în comunicatul de presă. De altfel, Talisman reprezintă prima denumire nouă de model cu pronunţie uşoară în ultimii ani la Renault după "experimentele" Fluence, Captur şi Kadjar. 

Primele fotografii oficiale ale noului Renault Talisman vor fi publicate de Renault în cursul zilei de luni, 6 iulie, în cadrul unui eveniment care are loc la Paris şi la care va lua parte şi Automarket. 

Comentarii (25)

  • Sandu al-III-lea
    Fix aiurea cu acest nume TALISMAN.In loc sa mearga inainte cu o noua generatie Laguna care deja si-a facut un nume puternic in Europa,francezii baga un no name total neinspirat si necunoscut.Macar daca reanviau Safrane si tot era ceva.Vom vedea la vanzari...
    23 9
  • In loc sa profite si sa continuie istoria Laguna, o istorie pe care o are in spate, unde multi producatori si-ar dori un asa trecut, ei tot schimba numele cu fiecare model ce apare.
    Ma astept ca si megane sa il cheme Manelar.
    19 10
  • @A....

    daca ai observat, Renault a inceput o noua "viata": designul, denumirile modelelor, sloganul, culorile. Acum cu Laguna ce sa spun..."am prins" prima generatie (si dupa mine singura adevarata) dar din nefericire amintirile sunt destul de triste asa ca o ruptura de trecut e necesara, mai ales ca noilor generatii de cumparatori li se flutura de Laguna. Si inca o chestie....cei de la Renault au o predilectie (si probabil si o intreaga echipa de lingvisti) pentru nume noi ori inventate.
    13 6
  • Apropo de nume noi, de Initiale Paris ce se mai aude? Pana la urma noua " viata" e pe felie cu premium sau nu? Cu unele modele, normal, dar noul model, daca tine loc si de Laguna si de Latitude ( ce vremuri frumoase cu testele cu Latitude pe AM), trebuie sa se duca inspre premium, macar parfum de premium. Sa fie intr-un ..."Talisman bun".
    13 3
  • Sandu si A, va apreciez parerile, insa ar fi relativ usor explicabila schimbarea numeleui:
    1. Majoritatea asociaza acum numele Laguna cu generatia a a-3-a, adica masina aceea "anosta, plictisitoare, invechita", mai stiu eu ce.
    2. Nu stiu ce inseamna "Talisman" in alte limbi, dar poate Renault considera noul model "talismanul" ce le asigura revenirea in forta in segmentul mediu.
    3. Renault a mai folosit acest nume, pentru un concept, in anul 2001.
    11 4
  • Azazel
    E cat se poate de simplu de ce nu s-a pastrat aceiasi denumire, pentru ca nu a prins la public. Laguna 3 a fost o masina care s-a vandut slab si daca Renault continua cu acelasi nume era o slabiciune a masinii inca de la inceput. Ramane de vazut cate generatii Talisman vom avea. Pentru ca de Passat se stie de 40 de ani, de Mondeo de mai bine de 20, de Accord de aproape 40 de ani. Pastrarea aceleiasi denumiri demonstreaza ca longevitatea unui nume nu este un handicap. Cand in schimb la 15-20 de ani schimbi denumirea, inseamna ca undeva ai avut o problema si publicul te vede cu suspiciune. Iar exemplele pot fi multe in acest sens, chiar in curtea lui Renault, de ce sa nu recunoastem Ramane de vazut cat de bine se va descurca in fata concurentei tot mai puternice. Sa ii sufle in ceafa lui Passat si Mondeo si tot ar fi bine.
    21 2
  • oricum, la fel a facut si opel, am avut parte de ascona, apoi vectra si insignia, deci nu e ceva nou
    9 3
  • Mie mi se pare un nume fantastic, Talisman. Asa cum au fost si Laguna si Latitude.

    Stiu parerea generala despre Laguna.
    Si totusi nu as schimba-o pe nicio alta masina; in niciun caz pe cele enumerate ca definind concurenta (Passat, Mondeo, Insignia, Mazda 6, Accord, Avensis sau mai stiu eu ce),

    Sunt fan Renault, recunosc!
    9 9
  • Laguna nu spune nimic celor care nu au avut aceasta masina.in Laguna 1 confortul era desavarsit;Laguna 2 a fost masina pionier-prima masina cu cartela ,computer vocal,prima masina cu 5 stele la testele de impact.Cei care au avut Laguna 2 au fost incantati de ofeta calitate pret...eu am avut-o de noua,din 2003 si am vandut-o la 185000 fara sa ma fi lasat odata undeva sau sa plang de piese in afara de cele curente...Treiul a fost poate fara istorie.
    acum vin cu noile modele si design ,incepute cu Clio...sper sa fie cel putin precum Kadjar...cei care au facut drive test stiu la ce ma refer
    sigur vor aparea comentariile celor care nu au bani un Logan SH dar se dau mari cunoscatori in ale masinilor si daca nu va avea sigla VW nu e masina.
    Sigur va iesi la un pret bun,cu care daca iti vei putea cumpara un Golf mediu echipat-vezi pret dotari Kadjar...
    Bafta la vanzari Renault
    11 7
  • romania
    ratusca cea urata !
    3 7
  • romania
    le vilain petit canard !
    4 2
  • @Pesso:
    Laguna 2 a fost prima masina cu 5 stele EuroNCAP in conditiile in care la acea vreme EuroNCAP oferea o stea pentru avertizorul acustic al centurii pentru sofer necuplate. Asa Volvo S60, BMW Seria 3 sau Peugeot 307 au luat 4 stele, pentru ca nu aveau acel avertizor. Prima masina care a luat 5 stele fara avertizor a fost Mercedes Clasa C. Se intampla in 2002 daca imi amintesc bine. In plus, de-a lungul timpului Renault nu prea a mai fost considerat un etalon in ale sigurantei. Nu zic ca nu ofera o siguranta la nivelul zilelor noastre. Dar parca entuziasmul francezilor a mai scazut fata de acum 12-13 ani cand lipeau in geam abtibilduri cu "Nr. 1 in siguranta". Am 3 cunostinte care au avut Laguna 2 si acum au altceva. Nu conteaza ce. Mi-au zis ca era ok masina. Dar cu toate astea le-au vandut dupa 60-70000 de km. Cert este ca lucrurile s-au mai schimbat fata de acum 7-8 ani. Insa nici concurenta nu a stat pe loc.
    11 4
  • Scrooge
    cu acest Talisman mi-e c-o sa cante : "Singur, atat de singur !" :)) Prietenii stiu de ce.
    7 6
  • Dumitru
    Greu de gasit un nume potrivit.
    Sincer, mi-ar fi placut Safrane.
    Insa Talisman are avantajul de a fi usor de pronuntat in orice limba importanta (franceza, engleza, germana, spaniola, italiana... ce mai vreti voi). Nu are conotatie negativa si e greu sa il asociezi cu ceva neplacut sau negativ.
    Talismanul e ceva personal (deci exclusiv) si, e facut sa poarte noroc.
    Banuiesc ca astea au fost criteriile de alegere.
    Haideti sa vedem si cum arata masina si apoi sa judecam.
    4 0
  • Sper ca nu va imaginati ca vine un nenica cu un nume visat peste noapte zicand: "Baieti, hai sa-i zicem Tamburina" si gata.
    Nu se inchid unii intr-o camera, delibereaza 3 zile si 3 nopti si cand ies de-acolo au descoperit America.

    Procesul de alegere a unui nume este extrem de complex (chair daca pare banal, nu este). Se fac studii, analize, sondaje, analize din nou, sondaje din nou, se fac simulari, se fac cateva iteratii bune cu baze din zone tinta diferite de pe glob. Plus trebuie sa se alinieaza cu formele masinii si a mesajului de marketing/pozitionarii in clasa, etc. Sunt foarte multe elemente care duc la numele unei masini si la decizia de a-l schimba.
    De ce credeti ca in unele tari numele unui model de masina (nu vb doar de Renault) este schimbat fata de cel cu care suntem obisnuiti?
    Asa ca puteti sa va dati voi cu parerea cat vreti pentru ca nu este obiectiva :)
    6 0
  • Pai si Laguna se spunea usor... dupa ce l-ai rostit vreo 20 de ani. Nu acesta este motivul pentru care s-a schimbat numele. Renault vrea sa se rupa de trecut, sa uitam esecul (comercial) al Lagunei 3. Oamenii de acea Laguna isi amintesc cand intra in showrolm pentru ca a fost mai recenta. Nu isi mai amintesc ce facea Renautl acum cel putin 10 ani cu Laguna 2 si Laguna 1.
    13 0
  • Frumos comentariul dle. Vianu. Insa, viata cea noua de care vorbiti, din punctul meu de vedere nu reprezinta altceva decat redobandirea unei identitati pierdute. Renault incearca, si sa dea Domnul sa reuseasca, sa redevina acel producator inovativ al unor masini cu design surprinzator, caracterizate prin simplitate, acel producator care in 1970 il facea pe marele Stirling Moss sa afirme ca Renault 16 este o masina atat de inteligent construita incat fiecare producator britanic ar trebui sa cumpere una doar pentru a vedea cat de bine este ansamblata. Si vorbeam de o piata pe care existau Bentley, Jaguar si Rolls Royce!
    5 0
  • multumesc Misha...

    nu cred ca Renault se va axa pe simplitate, vremurile o cer. Despre design numai de bine; in acest sens Kadjar e surprinzator de placut. Aprops de Kadjar si filmuletul cu "scartaiala" de la manerul usii; un mare bullshit,. Totul e foarte bine inchegat in masina, ergonomie la cel mai inalt nivel, scaune cu suport lateral serios, volan placut la atingere, touch screen cu reactie foarte buna (inclusiv prin manusa), etc. Per total o nota de 8,75. Noile modele vor fi chestii serioase, deci.

    Chestiunea e ca acum concurenta e acerba (in comparatie cu timpul lui Stirling Moss cand masinile britanice erau departe de continentali)

    Roata e rotunda si fiecare are timpul sau, cum s-ar zice. Depinde de fiecare sa atinga "apex-ul". Si sa ramana acolo cat mai mult.
    5 0
  • starea natiei
    @vianu:
    "nu cred ca Renault se va axa pe simplitate, vremurile o cer"

    VW te contrazice.
    Si apropo de simplitatea de care spui ca nu se bazeaza Renault cu masina asta pentru ca vremurile o cer. Iata un posibil aspect al masinii bazat pe imaginile cu camuflaj ale masinii:

    http://www.autoexpress.co.uk/renault/laguna/90820/2016-renault-talisman-saloon-not-coming-to-uk

    In plus masina nu va ajunge in Anglia cica. Nici nu ar fi de mirare. Doar Laguna 1 avut vanzari considerabile acolo. In rest Mondeo si Passat si-au cam facut "de cap".
    3 0
  • @starea natiei...

    n-am gasit nimic care sa imi infirme afirmatia + ca eu ma refeream la partea tehnica/gadgeturile din interior si nu la designul exterior.

    renederul din link aduce muuuult prea mult cu Passat. Imaginea frontala va fi usor de recunoscut ca fiind renault si ma indoiesc ca te va trimite cu gandul si o secunda la germana.
    0 0
  • starea natiei
    @vianu, scuza-ma dar in acest caz, cu afirmatia cum ca Renault nu se va axa pe simplitate pentru ca vremurile o cer... ai descoperit apa calda. Ca doar Laguna nu va fi Logan. Daca te refereai la tehnologie asa cum ai spus. Desi din comentariul tau sa intelegea altceva. In fine.
    Sa vedem masina pe 6 iunie, dar eu cred ca cel putin o perioada, in clasa medie, Renault o va lasa mai moale cu designul exclusivist si deosebit. In aceasta clasa, momentan Renault nu isi mai permite experimente pentru ca este un teren, o imagine pe care trebuie sa o castige in aceasta clasa.
    0 0
  • @starea natiei... cred ca Misha a inteles exact ce am vrut sa spun.

    dar pentru a fii tu lamurit: Renault (in opinia mea) va marja mai mult decat deobicei pe o pleiada de gadgeturi condimentate de un design "emotional". Cred ca va incerca aceeasi politica ca a lui VW (multe optiuni tehnologice chiar daca raman de multe ori nebifate) Spuneam mai demult ca francezii (la general) si-au rezervat designul exterior iar Renault (in speta) nu lasa stacheta jos..clio, captur, kadjar, espace sunt dovezile. Pe de alta parte posibil sa fie cum spui tu, Talisman sa fie mai cuminte si ai explicat foarte bine dece. Dar Mazda 6....? Cu riscul de a ma banui ca am descoperit si roata am sa risc si am sa ma repet: full de gadgeturi cu design meserias.

    Ce zici, ar putea fi o posibilitate?
    3 0
  • Da, dle. Vianu, am inteles ce vreti sa ziceti. Si nici nu va contrazic. Eu cand ma refeream la simplitate nu ma refeream la sensul "auster" al cuvantul ci la acea lipsa de detalii inutile care caracterizeaza ultimele modele Renault. Laguna nu are cum si nu trebuie sa fie o masina austera.
    3 0
  • @Misha

    nu pricep nici acum de ce ma tot domnesti. Ne cunoastem de undeva, ha?

    :))
    1 0
  • @vianu

    Mi se pare mie ca sunteti oleaca mai matur decat altii -:::))))....
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru