Publicaţia franceză Liberation a intrat în posesia unui raport oficial al Directoratului General pentru Competiţie, Consumatori şi Controlul Fraudei (DGCCRF) cu privire la la testele realizate de autorităţi in toamna anului 2015 cu modele Renault pentru evaluarea emisiilor de oxid de azot (NOx).
Raportul de 39 de pagini a fost redactat în luna noiembrie a anului trecut şi reprezintă motivul pentru care autorităţile au anunţat în ianuarie lansarea unei anchete judiciare împotriva Renault. În cadrul raportului, DGCCRF menţionează că testele realizate cu Renault Captur cu motor diesel Euro 6 şi Renault Clio cu motor Euro 5 au scos în evidenţă emisii de NOx cu 377% şi, respectiv, 305% mai mari decât datele oficiale ale testelor standard NEDC.
În raport, DGCCRF susţine că aceste rezultate sugerează posibilitatea ca Renault să fi utilizat dispozitive pentru trucarea emisiilor, asemănătoare cu cele folosite de Volkswagen în cazul Dieselgate. "Producătorul şi-a înşelat consumatorii cu privire la verificările efectuate şi, în special, cu privire la certificarea emisiilor. Rezultatele generează suspiciuni că un dispozitiv special a modificat performanţa motorului pentru a reduce emisiile de NOx în condiţiile specifice testelor de certificare", se menţionează în raport.
Renault neagă toate acuzaţiile din cadrul raportului
În replică, Renault a anunţat în cadrul unui comunicat de presă că respectă toate reglementările europene în vigoare şi că nu a folosit niciun dispozitiv pentru trucarea emisiilor."Grupul Renault nu comentează investigaţia curentă, întrucât este confidenţială şi nu are acces la acest caz.
Renault îşi va demonstra conformitatea cu regulamentele şi îşi rezervă explicaţiile pentru judecătorii cazului. Grupul Renault reaminteşte că niciunul dintre serviciile oferite nu a încălcat regulamentele europene sau naţionale legate de omologarea vehiculelor. Vehiculele Renault nu sunt echipate cu software de trişare care să afecteze sistemele antipoluare", afirmă francezii într-un comunicat.Renault a îmbunătăţit deja motoarele diesel
În contextul noului scandal, publicaţia franceză Autoactu aminteşte că, în ianuarie 2016, Renault a invitat în service peste 700.000 de proprietari de Captur pentru a îmbunătăţi sisteme de emisii Nox.
La vremea respectivă, constructorul a admis că sistemul pentru emisii nu era eficient din cauza unei "probleme la calibrarea motorului" generată de utilizarea unei tehnologii mai ieftine pentru a nu creşte prea mult preţurile. În acelaşi timp, acest sistem era suficient de eficient pentru ca motorul să respecte normele de poluare în cadrul testelor standard la temperaturi cuprinse între 20-30 de grade Celsius. În schimb, testele care au relevat emisii mai mari fuseseră efectuate în toamna anului 2015 la temperaturi semnificativ mai scăzute.
Ulterior, Renault a anunţat că a investit circa 50 de milioane de euro pentru a reduce diferenţele dintre rezultatele testelor standard şi cele realizate pe şosea de diverse agenţii guvernamentale. De altfel, publicaţia notează că diferenţele majore dintre emisiile testelor NEDC şi cele realizate pe şosea au drept explicaţie o scăpare a regulamentului, prin care sistemul pentru emisii poate fi dezactivat la anumite temperaturi pentru a proteja unitatea de propulsie.
Jurnaliştii publicaţiei Liberation afirmă că, prin structura organizaţionala pe care o are, Grupul Renault nu a delegat responsabilităţi de natură judiciară directorilor generali. Prin urmare, principalul responsabil în acest caz ar urma să fie chiar CEO-ul Carlos Ghosn. În acest nou scandal ar fi implicate circa 900.000 de maşini şi că Renault risca o amendă de până la 10% din cifra anuală de afaceri, echivalentul a circa 3.5 miliarde de euro.
Via Liberation, Autoactu, Autocar, Automotive News
Dar chestia asta nu-i ciudata. Ni se pare doar noua sa fie asa:
"În contextul noului scandal, publicaţia franceză Autoactu aminteşte că, în ianuarie 2016, Renault a invitat în service peste 700.000 de proprietari de Captur pentru a îmbunătăţi sisteme de emisii Nox."
Halal coincidenta! In plina perioada in care Renault e acuzat de emisii prea mari de noxe, cheama in service usor, usor (ca sa nu bata la ochi probabil), 700 000 de mason. O nimica toata.
700 000 de masini. AM, un buton Edit, ceva?!
dar sunt aplicati coeficienti din inginerie
dar tot nu reda rularea din realitate care evita doua probleme importante:
- inertia si deci influenta GREUTATII MASINII in teste !
sa nu uitam ca la emisiile mai aproape de realitate facute si publicate (timid!) de Peugeut Citroen diferentele din ce in ce mai mari de consum de la testele omologare si cele suplimentare (mai reale) sunt la masinile din ce in ce mai grele !!!
- rularea in curbe care presupune forte colaterale puternice care infraneaza rotile si deci in testele la drum reale ridica consistent consumul fata de doua role metalice pe care sta o masina fixa
nu mai spun de rularea prin zapada, ploaie (rezistenta aerului cu apa de ploaie este muuult mai mare decat testele in cladirea acoperita) , etc
in curba forte.... colaterale ???
...coeficienti din inginerie....daca ma'ntelegi ;)
Oricum, edik, esti amuzant :))