Inginerii spun că au reuşit să obţină un coeficient aerodinamic similar extrem de bun, apropiat de cel al unui model de DTM.
La viteza sa maximă, de 300 km/h, apăsarea aerodinamică totalizează 1.7 tone, echivalentă cu cea a monopostului Formula Renault 3.5. Gata de cursă, R.S. 01 cântăreşte doar 1.100 kilograme şi livrează peste 500 CP. Montat central, chiar în spatele şoferului, stă un motor V6 twin-turbo de 3.8 litri, preluat de la colegii de alianţă de la Nismo. Propulsorul este cuplat unei transmisii secvenţiale Sadev cu şapte trepte şi angrenează roţile din spate. Şasiul este o monococă din fibră de carbon şi reprezintă o prezentare vie a capacităţilor inginerilor angajaţi la Renault Sport Technologies. Anvelopele din dotarea lui R.S. 01 sunt dezvoltate special de francezii de la Michelin, iar sistemul de frânare este şi el în specificaţie de competiţie şi include elemente ceramice şi din carbon. Întregul ansamblu tehnologic respectă standardele FIA LMP1 aferente anului 2014, deci acest model ar putea să concureze fără probleme într-un campionat de anduranţă derulat sub egida prestigioasei federaţii.OFICIAL: Renault DeZir, concept electric cu design emoţional
Motorizarea este montată direct pe şasiu şi prinsă de cuşca de protecţie la impact.
Faţă de un motor standard al diviziei Nismo, se remarcă baia de ulei uscată şi electronica Pectel, aceasta din urmă integrând şi o funcţie de control al tracţiunii. Unitatea a fost reglată pentru a asigura peste 500 CP şi un cuplu maxim de peste 600 Nm, ceea ce poziţionează acest model de competiţie între un GT3 şi un DTM. Transmisia aferentă acestui model va păstra aceleaşi rapoarte pentru toate circuitele pe care va alerga, dar echipa tehnică a fiecărui pilot va putea aplica reglaje la nivelul diferenţialului autoblocant. Sistemul de frânare include discuri de carbon de 380 milimetri, strânse de etrieri cu şase pistonaşe, controlate de un sistem ABS Bosch Motorsport. Suspensia este de timp pushrod, la fel ca la un monopost, şi are amortizoare reglabile Ohlins.Via Renault
Comentarii (2)