Renault și Nissan, cele mai importante mărci ale Grupului Renault, au fost trimiși în fața justiției în Franța, din cauza unui motor cu probleme, care se regăsește la mai multe modele ale celor doi constructori, inclusiv la unele modele Dacia. Acțiunea legală vizează motorul pe benzină 1.2 TCe, comercializat și sub denumirea DiG-T pentru modelele Nissan echipate cu acest motor.
Potrivit agenției de presă Reuters, mai mulți clienți s-au confruntat cu probleme la acest motor și sunt vizate, în special, unitățile produse între 2012 și 2016. Conform avocatului implicat în acest proces, Christophe Leguevaques, celor doi constructori li s-au adus la cunoștință prezența unei acțiuni colective în justiție. Această acțiune ar fi fost inițiată de circa 1100 de persoane.
O investigație realizată de publicația franceză L’Argus în 2017 și preluată de publicația LifeNews, relevă un consum excesiv de ulei al motorului de 1.2 litri. Acest lucru a dus la probleme majore de fiabilitate, iar posesorilor de modele echipate cu acest motor li s-au recomandat să verifice des nivelul de ulei. Posesorii de Renault Clio, Renault Captur și Dacia Duster din perioada amintită anterior s-ar fi confruntat cu asemenea probleme.
Între timp, Renault a recunoscut că motorul său consumă ulei în exces, dar a precizat că nu este o problemă care să cauzeze defecte. Propulsorul respectiv a fost montat pe circa 400.000 de vehicule produse între octombrie 2012 și iunie 2016 și se regăsește la următoarele modele: Renault Clio IV, Renault Scenic, Renault Captur, Dacia Duster, Dacia Lodgy și Nissan Juke.
Grupul Renault a anunțat că ia în considerare să plătească despăgubiri clienților afectați, dacă se dovedește că problema consumului excesiv de ulei a dus la o serie de alte probleme și mai grave la acest motor.
via LifeNews
Dacia a fost si este o căruță.....
Vorbim de fapte ....
Eu am vrut sa subliniez ca la o masina termica, daca apare o problema se poate repara mai usor decat la una electrica si mult mai ieftin.
PS Si sa ma semnez? Asa cum faci tu? :)) Tu esti tare simpatic de felul tau.
Iar reparatiile la un motor electric sau la bateriile unei masini electrice sunt mult mai scumpe geniule decat la orice termica, de-aia in afara si-a dat unul foc la Tesla cand i-au cerut pe bateriii jumatate din cat a dat el pe masina.
Dar ce sa intelegi tu, nu ai nici permis pun pariu si iti dai cu parerea pe aici de parca ai electrica de 10 ani.
După cum observi guristul anonim n-a prins sensul a ce-ai zis, că multe defecțiuni ale unei mașini cu ardere internă pot fi în multe cazuri remediate sau pot permite rularea în regim de avarie până la un service convențional foarte răspândit.
Probabil ca pasager n-a avut cum să conceapă diferența enormă între șansele de a ajunge cu benzinara ușor la următoarea localitate și a rămâne blocat în pustiu cu electrica ore întregi până să vină tractarea și apoi să decarteze platforma pe mulți km pâna la unul din puținele service-uri pentru electroace.