Renault și Nissan au format o alianță în 1999 pentru a dezvolta anumite tehnologii, platforme și motoare în comun cu scopul de a reduce costurile, însă oficialii celor două marci au precizat în mai multe rânduri că forma de organizare nu este suficient de bună pentru situația actuală.
Speculațiile despre o posibilă fuziune între cei doi producători circulă de mai mult timp, însă Bloomberg anunță acum că oficialii Renault și Nissan s-au așezat la masa negocierilor.
În cazul în care discuțiile se vor concretiza într-un acord, în urma fuziunii va rezulta un singur constructor al cărui nume nu a fost încă stabilit, iar la conducerea noii companii se va afla Carlos Ghosn. Una dintre variantele discutate în prezent este ca noua companie să păstreze ambele sedii centrale din Franța și Japonia sau să se relocheze într-un sediu unic la Londra sau în Olanda.
O astfel de fuziune ar urma să fie una dintre cele mai mari din istorie, întrucât Renault are în prezent o capitalizare de 29 de miliarde de euro pe bursa de la Paris, în timp ce Nissan valorează echivalentul a aproape 35 de miliarde de euro pe bursă de la Tokyo.
Cu toate acestea, este de așteptat ca negocierile să fie dificile și de lungă durată.
Renault deține în prezent 43% dintre acțiunile Nissan, în timp ce Nissan deține 15% dintre acțiunile Renault.Pe de altă parte, statul francez deține 15% dintre acțiunile Renault și și-a exprimat în mai multe rânduri intenția de a limita influența japonezilor în cadrul Alianței. Prin urmare, este greu de crezut că statul francez va fi de acord cu o fuziune în absența unor beneficii majore din punct de vedere economic și/sau social. "Franța va decide dacă rămâne sau nu. Nici nu vreau să deschid subiectul, eu trebuie doar să-mi mulțumesc acționarii în cel mai bun mod posibil și să mă asigur că ei înțeleg strategia noastră", declara Ghosn cu o lună în urmă.
În plus, o astfel de fuziune va avea nevoie și de o aprobare din partea guvernului japonez, iar Ghosn a menționat anterior ca niponii nu vor accepta o fuziune în urma căreia statul francez să rămână acționar. Negocierile durează deja de câteva luni, însă până în prezent nu s-a ajuns a niciun acord.
De altfel, sursele Bloomberg au admis că este posibil ca negocierile să eșueze.Alianța Renault-Nissan a anunțat la sfârșitul anului trecut o strategie comună pentru 2022 care vizează lansarea a 12 mașini electrice și 40 de mașini cu funcții autonome, dar și utilizarea a 4 platforme și 22 de motoare comune.
Via Bloomberg
Comentarii (1)