Alianţa Renault Nissan a dezvăluit cu ocazia Formului Economic de la Davos că a atins deja pragul de 400.000 de maşini electrice vândute la nivel global, iar cei doi constructori intenţionează să rămână în fruntea segmentului electric şi în anii următori.
Calculele au început la lansarea lui Nissan Leaf în decembrie 2010, iar pragul de 350.000 de unităţi a fost atins în luna septembrie a anului trecut.
Carlos Ghosn, CEO-ul Alianţei, susţine că cei doi producători pregătesc numeroase modele electrice noi, care vor beneficia de autonomii mai bune şi de preţuri mai mici decât cele actuale. "Vom creşte investiţiile, vom avea multe maşini noi, baterii mai bune, performanţe mai bune şi preţuri mai mici", a declarat brazilianul pentru agenţia de presă Reuters.
Ghosn nu a intrat în amănunte cu privire la modelele electrice pe care le pregăteşte Alianţă, însă una dintre principalele noutăţi a fost deja dezvăluită la sfârşitul anului trecut: Renault Zoe şi Nissan Leaf vor avea o platformă comună de la următoarele generaţii, care nu vor fi însă lansate mai devreme de anul 2020. Totuşi, până acum, oficialii Alianţei nu au dezvăluit dacă Renault Zoe va fi transformat în model compact sau dacă Nissan Leaf va deveni un model subcompact.Ghosn afirmă însă că impulsionarea investiţiilor în acest segment este logică în contextul în care viitorul este reprezentat de maşinile electrice. "Cu 8 ani în urmă am anunţat că nu există nicio metodă prin care această industrie va supravieţui fără maşini electrice. Maşinile electrice fac parte din viitor. Singura întrebare este cât de repede vor contribui semnificativ la industrie", a mai precizat el.
Via Automotive News
Comentarii (2)