Harcus Parker, o firmă de avocatură cu sediul în Londra, susține că are documente ce indică trucarea emisiilor de către Renault și Nissan în cazul a 1.3 milioane de vehicule din Marea Britanie.
Potrivit firmei, care citează documente ale Departamentului de Transporturi, 700.000 de mașini Renault și alte 600.000 de unități Nissan ar fi echipate cu dispozitive ilegale pentru trucarea emisiilor. În cazul unui Nissan Qashqai cu motor de 1.2 litri, emisiile ar fi depășit limita maximă de peste 15 ori.
Avocații susțin că problema afectează și alte modele, respectiv Clio, Espace, Captur, Megane, Scenic, Note, Juke și X-Trail, ce au fost produse între 2009 și 2018.
În plus, spune firma de avocatură, autoritățile britanice ar fi încercat să convingă Nissan să remedieze problema, însă constructorul ar fi refuzat acest lucru. Harcus Parker susține că motoarele de 1.5 și 1.6 litri de la Renault și Nissan sunt mai poluante decât cele de la Volkswagen sau Mercedes.
Nissan a negat vehement acuzațiile: “Nu am montat și nu montăm dispozitive ilegale în nicio mașină pe care o producem, iar toate vehiculele Nissan respectă legislația în vigoare.”
Avocații spun că, pentru prima dată, există dovezi că producătorii au manipulat emisiile și pentru motoarele pe benzină, nu doar în cazul diesel.
Firma spune că va deschide un proces colectiv și consideră că toți clienții afectați au dreptul să primească despăgubiri individuale de 5.000 de lire sterline.Via Autocar
Daca au furat, sa-i jupoaie, dar eu unul nu cred ca au vreo dovada in acest sens.
avocatii ori savantii britanici, tot aia e, au aflat ca nissan a primit vreo 3 miliarde iar renault 5 miliarde si hop au sarit la castana.
faceti socotelile si la 5 mii lire de fiecare masina trucata cicatelea ies cam exact miliardele.
pacat insa ca nissan tiida sedan al meu nu e inclus ca m-as fi bagat si eu ca parte vatamata dincolo de orisice morala hehe.
Dacă această firmă s-a angajat ea, așa, de capul ei, să acționeze împotriva unui constructor auto, fără să fie în prealabil angajată de vreun client. atunci treaba cam pute.
Majoritatea au manipulat emisiile care-i problema.
Lucrați cumva la Renault de sunteți atât de revoltați când unii vă zic adevărul ? Mă îndoiesc.
Cine a lucrat și lucrează la Dacia-Renault în special și sunt cu picioarele pe pământ, nu visează cai verzi cum o fac alții pe aici, știu foarte bine despre ce vorbesc.
Bă.fiecare a trebuit să facă manevre să-i "mulțumească" pe "ecologiștii" lui pește de la din parlamentul european.
Banii au fost luați de hoți !!!