Deși pare greu de crezut, divizia Renaultsport a ascultat rugămințile celor mai nebuni fani ai săi. Doar așa se poate explica lansarea celui mai puternic hot-hatch de serie pe care l-am văzut până acum în segmentul mic.
Numele său complet este Renault Clio RS 16 și, din păcate pentru cei care se entuziasmaseră deja, este doar un concept. Inginerii francezi au reușit să strecoare motorul actualului Renault Megane RS 275 Trophy R sub caroseria micului Clio. Mai mult, departamentul a ascultat și doleanțele puriștilor, care au vrut o cutie manuală. Așa se face că noul Renault Clio RS 16 ar putea deveni cel mai iubit produs al diviziei RS din ultimii ani.
Prototipul, care sărbătorește 40 de ani de la înființarea diviziei Renault Sport, și-a făcut apariția înainte de Marele Premiu al Statului Monaco, în mâinile pilotului de Formula 1, Kevin Magnussen. Pentru a putea primi motorul fratelui mai mare, Clio RS 16 a fost supus unor modificări importante. Caroseria a crescut acum în lățime cu 60 de mm, jantele au dimensiunea de 19 inch, iar spoilerul a devenit mai generos pentru a putea răci și mai bine motorul.
”În teorie, un Clio RS echipat cu cel mai puternic motor al nostru era o propunere atractivă, dar a trebuit să executăm o serie de studii de fezabilitate pentru a vedea dacă este posibil. În mai puțin de o lună, o echipă mică a terminat studiul preliminar și a confirmat posibilitatea instalării sale sub capotă,” a declarat Patrice Ratti, directorul Renaultsport.Pentru a putea face față celor 275 de cai, Clio RS 16 beneficiază de suspensia lui Megane RS Trophy și chiar de sistemul de frânare al acestuia: adică discuri de 350 mm. Axa spate a fost preluată de la versiunea de raliu Clio R3T, ceea ce îi conferă o rigiditate structurală mai mare cu 50% decât versiunea de serie.
Renault vrea ca noul Clio RS 6 să fie văzut ca un succesor al unui alt model nebun din istoria sa: vechiul Clio V6. Până acum însă, există doar două exemplare, unul folosit pentru teste, și unul vopsit în galben pentru a fi prezentat publicului. Deși nu există o confirmare oficială pentru producție, surse din interior vorbesc despre un număr limitat de exemplare și un preț piperat: 45.000 de euro.
in ceea ce priveste pachetul total, cred ca e o nebunie de masina cu performante exceptionale : adica motor puternic, greutate ( relativ ) mica, cutie manuala si toate celelalte ingrediente picante de la departamentul Renault Sport
https://www.youtube.com/watch?v=5zspyrZ07Ok
Nici nu merita sa te uiti la o masina care se doreste a fi sport dar are traciune fata. Daca ar fi 10000 euro hai sa zicem, dar la peste 20000 nu merita, iar masina de fata este estimata la peste 40 000 euro...
Sigur, amatori, comentatori de weekend vor fi intotdeauna. Au impresia ca sunt la balci, la talcioc SH unde pot licita cum ii taie capul... Romania!