Renault deschide o nouă pagină în istoria sa. Francezii au deschis oficial lista de comenzi pentru versiunile micro-hibride ale modelelor Scenic și Grand Scenic pe piața din Marea Britanie. Astfel, Renault pășește oficial într-o nouă era, cea a hibridizării ușoare a gamei sale, o măsură pe care francezii vor să o implementeze la nivelul întregului grup după scandalul Dieselgate și popularizarea în scădere a versiunilor alimentate cu motorină.
Sistemul mild hybrid (micro-hibrid) din gama Renault poartă numele Hybrid Assist și caută să le ofere clienților un consum redus, la pachet cu emisii scăzute și ceva mai multe resurse.
Așadar, în oferta Renault din Europa vom regăsi monovolumele Scenic și Grand Scenic alături de versiunea dCi 110 Hybrid Assist.
Ansamblul constă într-un motor clasic de 1.5 litri și 110 cai putere, la care a fost adăugat un agregat electric de 10 kW. Acesta din urmă este ținut în viață de o baterie de 48V cu o capacitate redusă, de 150Wh. Energia înmagazinată de baterie nu-i permite mașinii să ruleze pur electric, ci să asiste motorul termic aducând 70 de Nm suplimentari disponibili încă de la 1000 rpm.Motorul electric are rolul de a îmbunătăți consumul cu 10 procente și de a reduce nivelul de emisii, Scenic ajungând acum la emisii medii mixte de doar 94 g/km.
Bateria de 48V este localizată în spatele celui de-al doilea rând de scaune, în cazul lui Scenic, sau în locul roții de rezervă în cazul lui Grand Scenic.
În versiune micro-hibridă, Scenic are nevoie de 12.9 secunde până la 100 de km/h, în vreme ce Grand Scenic este ceva mai lent: 13.7 secunde. Consumul promis de Renault? Doar 2.9 litri/100 de kilometri, valabil pentru ambele variante de caroserie.
Bateria de mici dimensiuni, aleasă tocmai pentru a nu ridica prețul mașinii, va fi încărcată cu energia rezultată în timpul decelerării, colectată de sistemul MGU (Motor Generation Unit).
Prețurile pentru un Scenic în versiune micro-hibridă pornesc de la 25.000 de lire, echivalentul a 28.000 de euro, în vreme ce Grand Scenic scoate din buzunar aproape 27.000 de lire, echivalentul a 30.000 de euro.Chiar dacă aceste prețuri nu au o relevanță pentru piața europeană, implicit pentru cea de la noi, trebuie să reținem doar că în Anglia diferența dintre versiunea diesel de 110 cai putere și cea micro-hibrid este de 1000 de lire, adică 1100 de euro.
Este vb probabil de o baterie de 150 Ah, nu Wh.
Poate fi si Pb-Acid, nu trebuie sa divinizam bateriile gel ... important este sa fie obligatoriu deep-cycle.
Neclaritate: este sau nu, plug-in ?
Din exprimarea "Bineînțeles, bateria este încărcată SI de motorul cu ardere internă." inclin sa cred ca da ...
Interesant, in schimb, lipsa de promovare a tehnologiei....care ar fi motivele acestei "taceri"? Sa fie vorba doar de un experiment testat in conditii reale, un upgrade a dieselurilor actuale pentru a satisface normele viitoare....oricum pare a fi ca ceva facut pe genunchi....
Am intrat puțin prin textul colegului meu și am refăcut pasajele incerte. Așa cum ați observat foarte bine, e un sistem micro-hibrid, adică cea mai accesibilă variantă de hibridizare disponibilă pe piață în acest moment, nu de un hibrid plin, de un hibrid plug-in sau de un range extender, adică celelalte 3 variante de hibridizare.
Mulțumesc pentru sesizări, sper să fie totul foarte clar acum.
Sistemul PSA era diferit: motorul electric antrena puntea spate și implica niște costuri suplimentare de producție. În schimb, transforma automobilul pe care era montat dintr-un FWD într-unul AWD.
Sistemul microhibrid al Renault integrează, probabil, mașina electrică în volantă sau în cutia de viteze, fiind o soluție mai ieftină.
bunicel dar departe de ce are nevoie piaţa - şi anume sistemul e-power
dar se pare că sunt dependenţi de fabrica LG Chem din Polonia care nu este încă gata
https://m.youtube.com/results?q=renault scenic 2017 hybrid&sm=3
@Mircea
thumb up!
Poate ca nu ar fi fost rau sa urmeze directie celor de la Toyota.
1. Este o greșeală impardonabilă. Ah și Wh nu sunt același lucru. Nu poți publica informații într-un domeniu, dacă n-ai habar despre ce vorbești.
2. Nu știu de unde ai scos tu bateriile cu gel. Eu n-am pomenit nimic despre ele. Mai departe, confunzi aceste baterii: cele cu gel, ca și SLA, VRLA, AGM etc., fac parte din categoria bateriilor Pb-acid.
3. Nu era nimic neclar: "Bineînțeles, bateria este încărcată și de motorul cu ardere internă." Aici, se referea la faptul că sistemul start/stop este setat să lase ansamblul motor dci + alternator să funcționeze, chiar dacă autovehiculul se oprește la semafor, până la încărcarea completă a bateriei. Asta, pe lângă încărcarea ei prin frânare regenerativă. Nici vorbă de plug-in (pentru ce? Pentru o baterie atât de mică? Ca să ce?! Ca să mai rulezi vreo câteva sute de metri în mod electric?).