Renault este unul dintre primii producători de mașini electrice, iar Zoe este cel mai bine vândut model de pe piața europeană.
Concurența se anunță însă din ce în ce mai puternică, întrucât Opel Ampera-e va sosi pe piață în această primăvară cu o autonomie de 500 de kilometri, cu circa 100 de kilometri mai mult. În plus, Grupul Volkswagen pregătește numeroase modele electrice sub brandurile Volkswagen, Skoda și Seat, iar alți constructori dezvoltă de asemenea astfel de mașini.
Oficialii Renault considera însă că această concurență este benefică, întrucât vă conduce la creșterea investițiilor și va atrage mai mulți furnizori de baterii. De altfel, Gilles Normand, șeful electricelor de la Renault, crede că piața ajunge deja într-un punct de referință datorită faptului că autonomia este deja suficientă pentru cei mai mulți clienți.
"Ideea este să continuăm să furnizăm această tehnologie și să investim. Cu cât companiile cheltuie mai mult, cu atât piața este mai mare. Ajungem la un punct de referință acum pentru că avem mai multă autonomie. Oamenii pot face mai multe călătorii pe distanțe lungi", spune el.Pe de altă parte, Normand a exclus varianta ca Renault să lanseze mașini electrice alimentate cu hidrogen, în ciuda eforturilor depuse pentru această tehnologie de producători precum BMW sau Toyota.
"Electricitatea este peste tot, cunoaștem tehnologia și o dezvoltăm. Este posibil ca în 10-20 de ani alte forme precum alimentarea cu hidrogen să fie posibile, dar știu care este soluția actuală, și anume mașinile electrice. Asta se va întâmpla în următorii 10 ani, fără niciun dubiu", a mai precizat el.
Via Automotive News
Comentarii (0)