Grupul Renault România a venit cu o completare asupra mesajului transmis vineri, 25 ianuarie, în cadrul unei dezbateri publice referitoare la noul timbru de mediu, informează colegii de la 0-100.ro. O afirmaţie a lui Jerome Olive, directorul general al Grupului Renault România, a fost interpretată greşit, lăsându-se să se înţeleagă că şeful Dacia doreşte dublarea timbrului de mediu pentru autoturismele Euro 3 şi Euro 4. Cei de la Renault au venit cu o serie de precizări în acest sens, specificând riscurile la care se supune statul prin aplicarea formulei actuale a timbrului de mediu.
Reprezentanţii Grupului Renault România susţin că noul timbru de mediu trebuie să aibă un prag minim pentru taxa actuală aplicată vehiculelor cu motoare Euro 1, Euro 2 şi Non-Euro. Astfel, importul de automobil de ocazie extrem de uzate şi poluante ar putea fi descurajat fără să se încalce legislaţia europeană. În ceea ce priveşte automobilele echipate cu motoare Euro 3 şi Euro 4, reprezentanţii Grupului Renault România sugerează evitarea scăderii excesive a valorii timbrului de mediu faţă de taxa actuală în ceea ce priveşte motorizările diesel, deoarece acestea emit cantităţi importante de oxizi de azot, hidrocarburi şi particule, vectori de poluare la fel de importanţi ca şi emisiile de CO2 pe kilometru.
În cazul automobilelor Euro 3 şi Euro 4 cu motoare alimentate cu benzină, reprezentanţii Grupului Renault România nu au solicitat creşterea timbrului de mediu. Practic, cei de la Renault România cer menţinerea timbrului de mediu la nivelul din 2012, ceea ce ar însemna dublarea coeficienţilor din proiectul propus de Ministerul Mediului. Solicitarea grupului francez ar avantaja înmatricularea automobilelor cu motoare Euro 5 şi Euro 6, pe când înmatricularea automobilelor cu motoare cu o normă mai mică sau egală cu Euro 4 ar fi prohibitivă, exceptând modelele cu propulsoare de cilindree mică, apropiată de 1.000 cmc.
Alta curiozitate ar mai fi ce s-ar intampla in momentul in care susti taxa auto intr-o tara civilizata si sanatoasa la cap gen Franta,Ungaria,Germania,etc
Rog chiorlanii si meltenii sa se abtina doar cei care cunosc legislatie cat de cat
Sa fie taxate la sange masinile care nu au frane pe discuri si pe puntea spate, care nu au airbaguri laterale si tip cotina in versiunile de baza sau care au sub 4 stele la euroncap.
La urma urmei ce e mai important sa mergi cu o masina euro 5 si nesigura sau cu o masina euro 4 si sigura ?
1. sa se interzica in Romania comertul cu masini second-hand, euro3 si euro4, inmatriculate deja sau abia importate
2. prima de casare sa se poata folosi doar pentru achizitia unei Dacii noi
3. romanii care opteaza pentru un alt model/producator sa fie cercetati pentru lipsa de patriotism si condamnati pentru tradare de tara
Numai asa vom putea respira aerul curat produs de dacii. Va multumim ca v-ati gandit la noi!
Desi e enervant sa vezi ca oficialii unui producator incearca sa triseze pe spinarea noastra, asta nu inseamna ca v-ati fi luat Dacie ca va roaga ei.Oricum, data fiind reticenta exagerata si destul de nefondata a romanilor fata de Dacia, asta mai lipsea, sa iasa nea Maslina sa dea cu bita in balta.Iti vine sa crezi ca p-asta l-a platit cineva sa faca anti-reclama....
Oricum au dat cu bata in balta rau de tot cu afirmatia aia si e prea tarziu pentru scuze.Va luati atata de romani dar uite ca si la ei se gasesc astfel de specimene care vorbesc mult si prost.
Interesant ca in 2006 Renault vindea masini Euro 3, si tot ei comenteaza acum despre taxele pentru acele masini.
Au constientizat ca sunt foarte multe Dacia cu Euro3 si 4 in Romania si ca ii cam pierd de viitori clienti.
Parca domnul Jerome Olive este director general, repezentantii grupului sunt mai presus de el? De ce nu este corect sa admita ca a gresit cand a facut afirmatiile acelea si se ascunde in spatele grupului? Ca sa nu spun ca declaratia lui incepe cu: CEREM dublarea bla bla bla. Sa ceara la el in tara si de la statul francez care detine o buna parte din Renault!
@Automarket: un link cu declaratia originala (video, in franceza?) se poate?
Oricum sa fiti convinsi ca statul roman ii va asculta pe cei de la Renault. Si chiar daca nu se va intampla asa cum isi dau cu parerea cei de la Renault, o farama din spusele lor le vor practica.
@Kap, romanii nu sunt reticenti la Dacia, pentru ca in continuare in Romania vanzarile merg bine. Nu la fel de bine ca acum 3-4 ani, insa acum 3-4 si criza se simtea altfel. Iar asta cu destul de nefondata, eu zic ca e asa in momentul in care se compara un Logan nou cu un sh care nou a costat cel putin dublu. sau din partea celor care si-au luat Logan si au pretentie de BMW... Evident, nu ai ce sa vorbesti cu ei de masini... pentru ca nu ai cu cine. Cel putin asta e parerea mea.
Acele E3 si E4 la care facea el referire nu sunt masini rele deloc, si el stie asta. Iar romanii sunt au devenit mult mai reticenti la Dacia, cine si-a luat o "vestica" chiar si secand nu-l vei mai auzi ca vrea sa revina la Dacia, chit ca va merge ani buni cu acea masina. Dacia e aproape inexistenta la tinerii cu ceva venituri, dar in schimb se regaseste la flote si la cei de varsta a doua care tot Dacie au avut inainte.
1.Snobismul, orgoliile si mai stiu eu ce idei imping romanii sa ia sh sau alte balarii.Si aici vorbesc strict de oameni carora Dacia le-ar satisface si bugetul si asteptarile, nu de cei care isi doresc si permit o masina premium si care o si intretin ca atare.
2.Vine musiu Olive si mai loveste si el in imaginea Dacia, si asa subevaluata in Romania.Iar incercarile de constringere a pietei de catre un concurent numai bine nu-i vor aduce in conditiile astea.
http://www.apia.ro/wp-content/uploads/2012/12/2012-11-Sales.pdf
Ideea este ca vanzarile de masini noi a scazut in general. Pe de alta parte romanii nici nu mai sunt dispusi sa mai dea la fel de mult pe o masina asa cum o faceau acum 4-5 ani. In sensul ca acum se cauta mai mult masini de 5,6,7000 de euro. Piata sh este in picaj, ofertele de preturi sunt mai bune si asa ajungi sa iti permiti mai usor un Focus sau un Astra de 3-4 ani cu motor de 1.6 in care te simti altfel intr-un Logan, chit ca este nou. Deci nu ma refer la un BMW Seria 3 si peste 200 000 de km, adica la ceva premium cum ai sustinut tu.
Pe de alta parte eu consider ca nu are rost sa compari vanzarile Dacia, cu alte marci. Pentru ca Dacia este singura marca low cost din Romania si nu are niciun concurent. Practic joaca intr-o alta liga dpdv al pretului si al conceptului de masina.
Nu pot sa nu recunosc ca totusi ma asteptam sa vad mai multe Loganuri 2, in conditiile in care stau intr-un oras foarte mare.
1.piele 2scaune incalzite 3 ,oglinzi electrice 4tempomat 5 dublu climatronic 6tempomat 7esp 8geamuri elec.fata spate etc,etc, sau cel putin cand vreau sa umblu la aier sau clima nu imi rup mana in schimbatoru de viteze ca la dacie credeti ca ce ce au dacie nu stiu diferenta pai si francezu isi apara painea si daca mere si iasa treaba cu guvernantii atat mai bine pt ei caci la roamni nu se mai gandeste nimeni daca faceau asa ceva in franta sau spania intrau cu tot cu masini in casa poporului :))
DAR acele masini de care spuneti voi ca le cumperi la pret de Logan au peste 250000-300000 de km (reali?) si au vazut multi soferi mai mult sau mai putini indulgenti cu masinile lor.
Ideea este ca un Logan cel putin 1000 000 de km nu iti va facea cine stie ce probleme, ori o masina cu 300 000 de km peste 100 000 de km ajunge la 400 000 (ups!). Doamne fereste sa-ti pice sistemul de injectie si volanta de exemplu, ca astea doua costa aproape cat BMW-ul tau smecher.
O masina premium serioasa o iei cu cel putin 15000 de euro.
Dar na, la masini ne pricepem toti.