Adio, motor de 1.2 litri! Bun venit motor de 1.2 litri! După ce a pensionat prematur motorul pe benzină 1.2 TCe, Renault își propune să readucă la viață același litraj, într-o formă complet nouă și într-o rețetă nouă.
Renault va lansa noul propulsor de 1.2 litri spre finalul acestui an. Unitatea cu trei cilindri va înlocui, culmea, fix motorul care îi luase locul în urmă cu câțiva ani. Este vorba despre actualul propulsor cu patru cilindri, de 1.3 litri, pe care îl regăsim și în gama Dacia. Noul motor de 1.2 litri va constitui baza gamei de propulsoare pentru modele foarte importante în oferta Renault: Clio și Kadjar.
Mai mult, el va fi folosit și pe viitoarele ansambluri hibride, recunoscute deja după titulatura E-Tech. Prin urmare, motorul aspirat de 1.6 litri, folosit în prezent de Clio și Captur E-Tech, va fi, de asemenea, înlocuit de unitatea de 1.2 litri.
Cea mai modestă iterație a agregatului cu trei cilindri va livra 130 de cai putere, adică fix cât oferă și actualul 1.3 într-una dintre versiunile sale de bază. Pe viitor însă, unitatea de 1.2 va sta la baza unui ansamblu hibrid capabil să livreze aproximativ 200 de cai putere. Acesta este așteptat în 2022.
Se vorbește chiar și despre o versiune de performanță, asociată unui sistem plug-in hybrid, gata să livreze 280 de cai putere. Adică fix cât oferă în prezent actualul Renault Megane RS din motorul 1.8 TCe.
via autoblog.it
@ @Radu 18:58
Sintagma de "intra turbina" sa impamantenit la noi (si prin alte parti au similara "turbo kicks-in") luand locul sintagmei: "turbina incepe sa faca presiune superioara presiunii atmosferice".
In realitate, turbinele se invart in permanenta, cat timp motorul este pornit doar ca la relanti se invart la 10k rpm iar in sarcina maxima se invart la 200k rpm (cifre orientative).
:))))))))))
Rușine Renault Dacia