Uniunea Europeană va introduce de la 1 ianuarie 2021 norme de poluare mai dure, iar constructorii care nu vor reuși să le respecte vor plăti amenzi semnificative.
Soluția de rezervă este o reglementare a Uniunii Europene care permite unui constructor care nu respectă regulile să-și pună în comun vânzările cu un alt producător care le respectă, pentru ca în medie ambii constructori să respectele normele de poluare.
O astfel de soluție a fost adoptată încă de anul trecut de Fiat-Chrysler, care a inițiat un parteneriat cu Tesla pentru a evita plata unor amenzi estimate la un miliard de euro.
Cel mai recent exemplu este oferit acum de Renault, care a depus la Uniunea Eurpeana un document prin care își oferă disponibilitatea de a vinde "credite de emisii" către alți producători.
Producătorii interesați au timp până în 18 noiembrie să notifice în scris Renault că sunt interesați. În plus, aceștia trebuie fie să demonstreze că, prin adăugarea propriilor modele, noua "alianța" nu va depăși emisiile, fie să își asume că vor plăti eventualele primite primite de "alianță".
Informațiile au fost dezvăluite de analistul Matthias Schmidt, care susține că cel mai probabil candidat pentru o astfel de alianță este Daimler. Producătorul german este destul de departe de atingerea limitei de emisii și are un parteneriat strategic cu Renault.
Via Autocar
Sunt două componente
1) vânzările crescute de Renault Zoe, unde deşi performanţa nu este extremă au găsit un echilbru preţ foarte bun se pare
2) motoare "puturoase" pentru Renault / Dacia
motivate şi că piaţa de desfacere sunt Franţa, România plus ceva ţări arabe
În Franţa autostrada costă, au multe radare, în restul infrastructura mai prost, în principalele pieţe de desfacere...
La maşini germane vorbim deja de autostrăzi fără limită de viteză, plus ţările lor ca principale pieţe - Austria, Elveţia sunt ţări alpine unde fără un motor serios nu poţi face faţă
Aşa că lauda Renault cam miroase rău....
Dacă adoptau pe bandă largă motoarele hibride E-Tech, puternice dar prin recuperea de energie la frânare să ajungă la a produce reducerea de emisii CO2
Aşa ar fi frumos, prin E-Tech nu numai non plugin dar şi E-Tech PHEV să ajungă la reducerea CO2 dar cu putere finală mai decentă, mai mare.
Nemti nu or sa ajunga la targetul de emisi.....pt ca e imposibil cu motoarele lor mari....
Cine va merge sa recolteze cel putin 3 miliarde de euro de la triada germana?? nimeni...astea sunt doar vorbe....
m-ai convins cu asta.
Macar de ar face ce trebuie, ca in Romania gem raurile de peturi, pungi si alte gunoaie. Dar nu, ei nu se coboara la trivialitati din astea, se ocupa de probleme planetare. Care nu exista de fapt sau nu le putem influenta in nici un fel.