Deşi plănuia să devină un lider al tehnologiei de propulsie electrice, Renault bate în retragere după insuccesul unor modele ca Fluence ZE şi Kangoo ZE, despre care am şi anunţat că au ieşit din producţie.
Renault Fluence ZE - vânzările dezastruoase au dus la oprirea producţiei
Se pare că francezii nu mai sunt dispuşi să investească aşa mult în gama lor de vehicule electrice şi preferă să lase noul Zoe să se descurce singur pe piaţă. Modelul ar fi trebuit să fie însoţit de Twingo ZE, o versiune cu zero emisii a noii generaţii.
Din nefericire, ea nu va ajunge să vadă lumina zilei, după cum susţine purtătorul de cuvânt al constructorului din Hexagon. „Deşi platforma noului Twingo este pregătită pentru a primi o versiune ZE, ea nu este în prezent în plan”, a declarat oficialul Renault.
Anunţul vine după ce în 2012 Alianţa Renault-Nissan şi Daimler anunţau că îşi vor pune la dispoziţie motoare electrice (francezii) şi baterii (germanii) pentru versiunile alimentate la priză ale viitoarelor Smart şi Twingo. Se pare că Renault a renunţat la aceste planuri, iar Daimler încă nu a furnizat informaţii despre posibilitatea de a vedea un Smart electric de serie.Noua generaţie a modelului german cu două locuri este aşteptată anul acesta, de producţia sa urmând să se ocupe uzina Renault Novo Mesto din Slovenia.
via justauto (înreg.)
In lumea civilizata, in Franta de ex un Renault Zoe la 14.000 euro in clasa mica e o alternativa mai mult decat interesanta, putandu-se bate la costuri nu numai cu o masina conventionala pe benzina, dar si diesel, de pe acelasi segment bineinteles. Merge ca o a 2-a masina, ieftin de intretinut, silentioasa si complet nepoluanta in oras. Autonomia nu-i o problema pentru miile de proprietari de Zoe, deci putina documentare nu strica. Da, masina e gandita pentru tarile civilizate cu economii solide, insa asta inseamna ca exista o piata pt asa ceva si e tot ce conteaza. Romanii pot sa continue sa-si planga de mila si sa scuipe masinile electrice. Stiti povestea cu vulpea si strugurii...
In fine, S Class a reprezentat intotdeauna oglinda viitorului, ceea ce vom avea maine pe masinile "pamantene" de azi. Asadar, pot carcotasii sa comenteze oricat, faptele raman neschimbate:
http://www.automarket.ro/stiri/mercedes-benz-lucreaza-la-o-versiune-electrica-a-lui-s-klasse-55497.html
:)))
succes in viata!
tu starnesti rasul fara sa vrei...si nici nu ma mira ca n-ai inteles semnificatia lui "mic".
:))
Si da, oricat de mult ar comenta unii (ca tine) faptele raman neschimbate:
http://www.automarket.ro/stiri/electrica-renault-zoe-nu-si-va-atinge-tintele-de-vanzari-planificate-53694.html
Cand viata ta amarata se invarte in jurul unui singur canal de stiri auto, cand te simti plin de frustrari si neimpliniri, cand a gandi in afara cutiei e un concept necunoscut pentru tine, ei bine, atunci apar comentarii precum ale tale.Pana atunci citeste aici:
France Dec. YTD % '12Pl
1 Renault Zoe 278 5.511 37 13
2 Renault Kangoo ZE 290 4.174 28 1
3 Nissan Leaf 166 1.438 10 6
4 Bolloré Blue Car 43 654 4 3
5 Renault Twizy 30 599 4 2
6 Goupil G3 e) 30 516 3 10
7 Smart Fortwo ED 130 478 3 12
8 Toyota Prius Plug-In 30 393 3 7
9 Volvo V60 Plug-In 50 241 2 N/A
10 Mia Electric 5 220 1 8
11 Peugeot iOn 1 178 1 5
12 Citröen C-Zero 14 94 1 4
Europe Dec. 2013 % '12Pl
1 Nissan Leaf 898 10.885 16 4
2 Renault Zoe 720 8.858 13 21
3 Mitsubishi Outlander PHEV 5.003 8.440 13 N/A
4 Volvo V60 Plug-In 2.004 7.437 11 22
5 Renault Kangoo ZE 459 5.845 9 3
6 Toyota Prius Plug-In 505 4.314 6 5
7 Tesla Model S 1.263 3.906 6 N/A
8 Opel Ampera 754 3.157 5 2
9 Smart Fortwo ED 466 3.017 5 12
10 Renault Twizy 149 2.990 4 1
11 Volkswagen e-Up! 842 1.465 2 N/A
12 BMW i3 491 1.282 2 N/A
13 Chevrolet Volt 23 912 1 11
14
15
16
17
18
19
20 Mitsubishi I-Miev
Citröen C-Zero
Bolloré Blue Car
Peugeot iOn
Goupil G3
sursa:evsales
Prietene, ca sa nu zic amaratule asa cum spui ca sunt, te bati cu pumnul in piept degeaba. Vanzarile electricelor Renault sunt slabe si inclusiv Renault recunoaste asta. Nu intamplator a oprit productia a doua modele. Si Renault si-a propus sa vanda 50000 de Zoe, cu greu a ajuns la 10000. Pai cand vinzi de 5 ori mai putin decat ti-ai propus eu cred ca nu prea e bine. De-asta s-a renuntat la un Twingo electric.
Dar faptul ca Renault vinde cel mai bine electrice... comparativ cu cine? Ca nimeni nu s-a bagat la fel de tare ca Renault in acest domeniu si intelege ca NU INTAMPLATOR. De-abea acum, dupa ani de zile de dezvoltare VW de exemplu vrea sa intre. Chiar am o presimtire in cel mult un an vanzarile electricelor VW vor fi mai mari decat la Renault. Tine minte ce am spus acum ca la anul pe vremea asta ai sa ma injuri de mama. :))
Oricum faptul ca Renault renunta la electricul Twingo intareste ce scria in link-ul postat de mine in mesajul precedent. Dar tu este prea pornit si ai o idee fixa... ca sa nu te jignesc asa cum ai facut-o tu. Macar eu am cei 7 ani de acasa, chiar si pe internet. Nu este prima data cand faci pe desteptul pe acest site si cu toate esti in plop si ACUM, cu tot cu timpul electricelor care este ACUM. :))
Apropo, am vazut in linkul tau ca sunt vanzarile din Franta. Ar fi cam trist pentru Renault sa nu fie pe primul loc la electrice "acasa".
Renault-Nissan vinde jumatate dintre masinile electrice din lume.