În cadrul parteneriatului dintre Renault şi Mercedes-Benz existau planuri pentru o berlină de clasă mare construită de Renault pe platformă de Mercedes E-Klasse. Conform unui raport publicat de către Wall Street Journal, acest planuri nu mai sunt de actualitate. Renault nu are o istorie prea plăcută în ceea ce priveşte segmentul berlinelor de clasă mare. Cel mai recent este imensul flop înregistrat de Vel Satis, berlina premium atipică produsă de Renault între 2001 şi 2009. Şi deşi poate oficialii mărcii franceze şi-ar fi dorit să revină în acest segment, declaraţia oficială a constructorului francez spune că contextul actual nu justifică un model de clasă mare în gama Renault.
Dacă Renault ar fi continuat planurile pentru un model de clasă mare, acesta ar fi costat probabil undeva în jur de 50.000 euro, deci este înţeles decizia luată de conducerea Renault. Actualele modele mari din gama Renault, Laguna şi Latitude au înregistrat scăderi în vânzări cu 41, respectiv 36% în anul 2012, iar, în plus, Daimler ar fi furnizat elemente tehnice de la actuala generaţie E-Klasse, model ce ar fi fost deja datat în momentul în care Renault ar fi lansat propria versiune.Carlos Tavares, COO Renault, a spus că producătorul francez de automobile se va axa în schimb pe actualele modele din gama Renault, acestea urmând a primi versiuni de top premium cu logo-ul "Initial Paris".
Via carscoop
Nu ai ce cauta in aceasta clasa decat daca ai o traditie o experienta suficienta si daca te tine. Conteaza si imaginea este adevarat iar Renault duce lipsa la clasa asta.
Acum poate inteleg unii cand eu de exemplu vorbesc de anumite marci ca n-au sanse pe anumite segmente chiar nu inseamna ca am ceva cu acele marci, dar sunt niste lucruri mult prea evidente, ce s-a intamplat din decembrie 2012 si pana acum, cum de vor sa renunte? Pai este simplu, s-ar fi bazat exclusiv pe Europa, pe alte piete nu aveau unde sa intre cu modelul premium Initial Paris, si cum Europa este in continua scadere, probabil si la premium va scadea in viitorii ani, ar fi fost un nou esec pe care fanii Renault nu-l vedeau , evident, chiar daca era mai ieftin decat concurenta, cand scazi si cu Latitude cu 36% intr-un an, fiind totusi un model relativ nou la un pret rezonabil pentru ceea ce ofera, este o decizie cat se poate de inteleapta, noroc ca nu sunt unii fani de pe AM la conducere.
Ai gresit articolul, aici nu e vorba de VAG, iar Infiniti este altceva, oricum nu este Renault, si nici nu este vorba de Alpine, deci aceleasi argumente "solide ", mai bine o lasai asa cum e, nu-ti explica nimeni cum sta treaba, iti explica articolul cum sta treaba cu unele modele. Pentru ceilalti, va astept sa mai discutam, evident daca se poate cat mai anonimi.
nu am nici o treaba cu VW nu ma deranjeaza/nu imi place in mod deosebit/nu am bani sa-mi cumpar (struguri sunt acri)
Las-o cu Alpine ca fac icter acum e si limuzina
Pt tine: au tatonat cu Volvo, au incercat sa cumpere Jaguar, au tatonat Saab si pana la urma au cumparat Samsung Automobile
Prietenul meu io unde esti?
acolo sus unde aerul e rarefiat (si multi dintre romanasii nostrii doar viseaza sa ajunga) e aglomeratie mare. Cireasa va fi impartita, in continuare, de cei cativa producatori premium recunoscuti.
Renault sper sa se concentreze pe motoarele sale din ce in ce mai performante iar renasterea lui Alpine se va dovedi o imagine de marca mai puternica decat tzartzamurile si blingblingurile sub forma SH-urilor pensionate de vestici ce fac deliciul neaosilor nostri mioritici.
Cu siguranta aceasta decizie a fost luata din cauza mentalitatii din Romania, haideti ca incepeti sa iesiti din nou la rampa si sa va chinuiti sa inventati niste motive care n-au legatura cu realitatea, tocmai din cauza scenei auto mondiale complexe a fost luata aceasta decizie, te contrazici, esti urmat de @gelu care si el considera tara noastra miezul operatiunilor mondiale ale concernelor, partea amuzanta este ca nu sunteti singurii, sunteti foarte multi, poate fi un avantaj, dar eu va intreb, unde scrie in stire de Romania si de neaosii mioritici? Cum de gasiti voi aceste "rezolvari si raspunsuri" acolo unde nu exista? Sunt sigur ca nu inteleg niste lucruri, acum m-am gandit la asta, ma scuzati.
@Alpine
Teoretic da, practic va ramane de vazut daca chiar asa va fi, vezi ca este o mare instabilitate, peste vreun an vor zice ca stai asa ca s-a schimbat modificarea, plus ca Infiniti cu toate ca este o mara tanara este deja foarte cunoscuta in constiinta posibililor clienti, Alpine este cunoscuta mai mult de vechii pasionati, deci nu e neaparat ca va deveni ceea ce este astazi Infiniti, care la randul sau in Europa nu are cine stie ce prezenta, deci oricum va fi f greu. Si acum haideti la vot, bagati:).
Si referitor la Infiniti, as vrea sa-i spun lui Alpine ca Infiniti este o marca premium, a unei marci care ghici, e recunoscuta pentru fiabilitate si calitate. Si ghici unde in primul rand. In State, iar in Europa vanzarile sunt mult sub concurentii directi de pe continent. Din nou, ghici de ce. Infiniti nu face masini deloc slabe, insa e vorba de niste lucruri (nu tehnice) care ii lipsesc. Aici a fost si problema lui Renault cand s-a "bagat" in clasa mare. Si asa cum am anticipat inca de acum o jumatate de an, Latitude nu se vinde prea bine. Dar mai intai sa faca ceva sa creasca vanzarile lui Laguna.
Alpine va fi Alpine (premium-sportiv), Renault va fi Renault (adica o marca de volum).
Si referitor la premium sportiv made by Renault... ok, fie asa. Sa se bata cu Seria 3, A4 si Clasa C sa vedem ce se intampla. Daca voi rade, voi promite ca nu voi rade de Renault si nici de Alpine. Doar ca imi voi aminti niste discutii de pe-aici.
Eu cred ca tu ai inchipuiri, in stire se spune ca renault va renunta sa construiasca un model premium bazat pe clasa E, adica aveau de gand sa faca asta, doooh, sunt convins ca o parte dintre cei care spuneti acum ca e foarte bine ca e asa, ca lanseaza Alpine bla bla , acum cateva luni o dadeati in stanga si-n dreapta cu renault are fata de premium, acum renault e ranault, adica de volum:)))
Probabil ca este un stil idiot, dar totusi mai putin decat sa te bagi in seama in spatele unui nick penibil, esti pe langa daca tu crezi ca vrea cineva sa faca educatie, nu sunt educator, dar imi place cand unii dau "peste bot" cica dar de fapt isi dau singuri si apoi tot ei sunt cei mai vocali, chiar ca mai mai...
1. nu se poate discuta normal si rational cu voi, pe baza de fapte, argumente si constatari de bun simt
2. sunteti incredibil de multi - cu siguranta si fanii Dacia sustin Renault.
@io: asa, si?
Renault de astazi? Un VW mai slab, frantuzesc, si atat. Doar Megane RS mi-as dori, datorita orientarii sale sportive, pe care n-o poate contesta nimeni. Un benzinar turbo care poate provoca oricand un Mitsubishi Lancer pe masura (Evo VIII). In rest, impresia mea de ansamblu nu lasa loc de interpretare: senzatie de ieftin de la un cap la celalalt. Dar de aici si pana la repulsie fata de aceasta marca si fan(atic)ii sai ar fi cale astronomica.
Cat despre idila cu Daimler, mi se pare sortita esecului din start, iar motivul este foarte simplu si previzibil: fiindca nu poti combina in veci de veci premium cu "de volum", nici macar in arealul vehiculelor comerciale. Sau cine stie la ce hibridizari ridicole sa ne asteptam: Merzan cu plastice de Renault, GT-R cu kituri de Brabus, AMG cu electronica de GT-R sau Logan cu motor de Smart.
Parerea mea: cred ca vor sa reinoiasca gama Megane si Laguna in maxim 2ani, lucru prioritar pentru ei in loc sa incerce o alta nazdravanie tip Safrane, Vel Satis, daca vor reusii vor face si o masima de lux ca sa devina constructor integralist
Cu revenirea brandului Apline, fani Renault lasati comentariile tembele, Tavares (si nu Carlos cum a scris cineva care se crede destept) vine din divizia sport sper ca va face ceva mai bine decat Super 5 si formula 3
Eu sunt fan A110 sper sa nu vad in 2016 vreo struto-camila
Cand credeam ca ne-am izbavit de "omagiu conducatorului iubit", hop am sarit din lac in put: oda marcii supreme. Libertate, te iubim, ori te lingem, ori "rosim".