De câțiva ani încoace, Grupul Renault și-a propus să revoluționeze modul în care produce mașini. Spre exemplu, rezultatele de calitate au înregistrat progrese, nivelul de fiabilitate a vehiculelor s-a triplat în ultimii 2 ani, iar Grupul se află în top 3 producători mondiali în ceea ce privește performanța energetică și emisiile industriale de CO2.
Mai mult, a fost primul producător care a adoptat un Metaverse industrial. Acesta integrează 12.000 de dispozitive conectate în întreaga lume, două milioane de rapoarte de date în fiecare minut și 3 miliarde pe zi.
Metaverse-ul celor de la Renault asigură o producție mai rapidă, reducând în același timp costurile și amprenta de carbon a proceselor industriale. Numai în 2023, acest Metaverse le-a permis francezilor să economisească 270 de milioane de euro.
Acum, Grupul Renault anunță Re-Industry, un plan de transformare a sistemului său industrial. Printre obiectivele francezilor se numără reducerea costurilor industriale pe vehicul, până în 2027, după cum urmează: 30% pentru vehiculele termice și 50% pentru cele cu zero emisii.
De asemenea, prin reinventarea producției și dezvoltarea de procese inovatoare, Renault vizează un timp de fabricație de numai 9 ore pentru viitorul Renault 5 electric.
Timpul de dezvoltare al unui vehicul va scădea de la 3 la 2 ani.Prin conectarea tuturor stațiilor de lucru și, de fapt, a întregului ecosistem, Grupul urmărește o reducere cu 60% a timpilor de livrare.
Nu în ultimul rând, Grupul Renault țintește către un sistem industrial mai flexibil și anunță fabricarea a 8 vehicule noi în uzinele sale. La fabrica din Curitiba, alături de Renault Kardian, francezii vor produce un al doilea model pe noua sa platformă modulară.
În Turcia, la uzina din Bursa, Grupul va asambla 4 modele noi până în 2027.
via Renault
Pe de altă parte în ciuda faptului că este cunoscută fiabilitatea deficitară, Renault a vândut binișor ajutați și de piețele emergente.
Renault sunt entry-level și dacă nu vor dureri de cap ar trebui să facă ceva mai bine ceea ce fac. Pe “zona” Renault prețul a contat mult și criteriul va fi cel mai probabil esențial și pe viitor.
Dacă a crescut de 3 ori acum e bine. Sunt fiabile. Snobule :))
zi si tu ce motorizare ai avut. Eu cu 1.5 turbo benzina n am avut nici o problema pana acum, a trebuit sa schimb niste semeringuri de la planetara dinspre cutia de viteze . In rest bujii, placute de frana si o bieleta de directie pe dreapta ( de la gropi cred). Si vreo 5 seturi de stergatoare. ceea ce e cam ciudat totusi