Scandalul Dieselgate a deschis un fel de Cutia Pandorei în industria auto, în ceea ce privește emisiile poluante ale motoarelor diesel. După Volkswagen, tot mai mulți producători au fost luați în colimator de autorități, inclusiv francezii de la Renault.
În 2016, autoritățile antifraudă declarau că la unele modele Renault diferența dintre emisiile din timpul testelor de omologare și cele din trafic erau și de peste 300%. Totodată, mai multe teste realizate în 2017 au arătat că emisiile mașinilor testate în laborator erau și de 10 ori mai mici decât în condiții normale de condus.
Acum, Grupul Renault a fost pus sub acuzare în Franța pentru înșelăciune. În consecință, producătorul din Hexagon trebuie să depună o cauțiune de 20 de milioane de euro, pentru plata unor eventuale despăgubiri.
Mai mult, autoritățile cer și o garanție bancară de 60 de milioane de euro, dacă va trebui să acopere prejudiciile.
"Renault neagă că ar fi comis vreo ilegalitate și reiterează că vehiculele sale nu sunt echipate cu sisteme care ar permite să înșele testele de emisii.
Toate mașinile Renault au fost aprobate întotdeauna în conformitate cu legile și reglementările în vigoare," a transmis Grupul Renault.via Bloomberg
Deci nu, Renault n-ar fi dat faliment.