Înaintea Salonului Auto de la Paris, Renault ne face o mică surpriză și ne prezintă oficial noul concept R17 Restomod. Acesta este un concept inspirat de modelul R17 din anii ’70 și este creat în colaborare cu artistul francez Ora Ito. De altfel, noul concept este al patrulea din ultimii 4 ani care este desenat de un artist.
Modelul original pe care se bazează noul concept a fost un coupe de performanță produs între 1971 și 1979. Vechiul Renault R17 era disponibil fie ca un coupe cu 4 locuri, fie sub forma unei decapotabile. Acesta primea tracțiune față și un motor montat longitudinal. Inițial, motorul primea un carburator, însă ulterior a fost disponibilă și o versiune cu injecție. În cei 9 ani de producție, Renault a produs peste 92.000 de exemplare R17.
Noul concept primește o caroserie cu un design aproape identic cu modelul original. De altfel, conceptul se bazează pe aceeași structură de monococă văzută și la vechiul model de serie, iar acesta primește inclusiv același habitaclu, aceleași portiere, geamuri și elemente de protecție sub caroserie.
Față de modelul original, caroseria noului concept este mai lată cu 17 centimetri.Caroseria este așezată pe un șasiu construit din fibră de carbon. În partea din față avem două perechi de faruri LED dreptunghiulare, în timp ce în spate avem stopuri LED sub forma unei singure dungi subțiri. Exteriorul este completat de jante acoperite cu discuri aerodinamice și de o vopsea maro Galactic.
Interiorul conceptului este și acesta puternic inspirat de modelul original. Aici avem scaune noi, redesenate în jurul structurii originale în forma unor petale. Avem și tapițerie din materiale textile vopsite în maro și bej, care conțin și fire de lână. În spatele volanului sunt montate 4 ecrane mici geometrice pentru instrumentare, iar deasupra consolei centrale este montat și un ecran pentru sistemul multimedia.
Noul concept este propulsat de un motor electric de 270 de cai putere, care antrenează roțile din spate. Greutatea conceptului este sub 1.4 tone.
Renault va prezenta public noul concept la Salonul Auto de la Paris, care va avea loc în perioada 14 – 20 octombrie.
via Renault
Acum chestia asta cu designul "retro" mi se pare o tâmpenie.
Acum au trecut de punctul în care mașinile arătau bine și au început să pocească și designul care era echilibrat și frumos, vezi apariția "nărilor" uriașe de la BMW iX, o pocitanie de mașină.
Acum găselnița este "retro". Nu știu cine pune botul la chestia asta. Or fi vreo doi trei metrosexuali sau gay rătăciți, care vor să epateze, "oh it's fasihon, how cute". Oamenii care admiră la muzeu, noua "artă": banana lipită cu duct tape de perete.
Aștept cu interes un OltCit ca pe vremuri creat de turcii de la Craiova în colaborare cu francezii.
Oricum, după părerea mea, doar retro autentic e retro. Dar unii se pare că au timp și bani să se distreze cu astfel de chestii pe care nu le-ar cumpăra aproape nimeni.
Ce să înțeleg dintr-o urâciune? Dacă produce Balenciaga niște teniși rupți și murdari de boschetar trebuie să cad în cur că i-a făcut Balenciaga? Tot teniși de boschetar sunt. "Balenciaga Is Selling Destroyed Sneakers for $1,850". Mare design de firmă de modă. Eu
înțeleg că sunt "îmbâcsit". Da, sunt îmbâcsit de câte imecilitate și prostie mi-a dat să văd până acum. Ți-e dacă o să-ți dea cineva un căcat ambalat în staniol și o să zică că e ciocolată, o să-l mânânci că scrie Toblerone pe ambalaj.
Au mai făcut alții design retro care a avut cât de cât succes, ca VW New Beetle sau Chrysler PT Cruiser. Câți au cumpărat? Au mai continuat modelele? Nu. Că forma nu era practică, nu asigura ergonomia mașinilor actuale. Dar măcar nu erau urâte. Aveau un oarecare farmec și arătau cât de cât bine.
Avem deja cateva exemple notabile iar, pentru gustul meu, asta e unul din ele. Mai ales la interior.