La începutul lunii octombrie, Renault a demarat o campanie de marketing dedicată unui nou concept electric. Acum, cu ocazia evenimentului Renault eDays, producătorul francez a prezentat prototipul Megane eVision.
Dezvoltat pe noua arhitectură CMF-EV (Common Module Family – Electric Vehicle), conceptul constructorului din Hexagon anticipează un viitor hatchback electric de serie.
La nivel estetic, francezii spun că noul prototip îmbină elemente de design inspirate de modelele de oraș, de SUV-uri și chiar de coupe-uri. Megane eVision are o lungime de 4.210 mm, lățimea măsoară 1.800 de milimetri, iar înălțimea este de 1.505 mm. Ampatamentul anunțat de francezi măsoară 2.700 de mm, iar masa totală este de 1.650 de kilograme.
Zona frontală a lui Megane eVision a fost inspirată și de conceptul Morphoz, prototip expus în premieră în primăvara acestui an. În partea din față, prototipul electric mizează pe faruri Matrix LED (semnătura luminoasă a acestora se numește Livinglights), iar logo-ul companiei este iluminat.
Pentru partea din spate, francezii au pregătit stopuri unite cu o bandă iluminată, iar denumirea amplasată central scoate în evidență faptul că avem în față un model electric. Litera e de la finalul denumirii Megane are aceeași culoare aurie cu cea folosită de francezi pentru plafon și pentru elementele de la nivelul prizelor de aer, iar fontul utilizat este diferit.În plus, Luca de Meo, șeful Renault, a menționat că versiunea de producție va păstra 95% din designul conceptului Megane eVision.
Pentru interior, producătorul din Hexagon introduce conceptul Livingtech: un ecosistem inteligent, ușor de utilizat și orientat către pasageri. Francezii spun că mulțumită noii plaforme CMF-EV, spațiul de la interior va fi unul generos pentru toți pasagerii. Consolele scurte și podeaua plată fără tunel median sunt elementele care au ajutat la obiținerea unor valori bune pentru spațiul interior.
Pentru moment, francezii nu vin cu detalii complete despre noutățile introduse la nivelul habitaclului, însă anunță un instrumentar digital de bord denumit Livingscreen și un sistem special de iluminare ambientală.
Conceptul Renault Megane eVision este echipat cu un motor electric capabil să dezvolte 217 cai putere și 300 Nm.
Resursele vor fi gestionate de roțile de pe puntea față, iar accelerația de la 0 la 100 km/h va avea loc în mai puțin de 8 secunde.Energia necesară funcționării motorului electric va fi stocată într-un pachet de baterii cu capacitatea de 60 kWh. Oficialii Renault spun că autonomia medie mixtă va fi de 450 de kilometri, iar bateriile ultra-subțiri (grosimea pachetului de acumulatori este de doar 11 centimetri) amplasate în podea vor putea fi încărcate atât la prize AC cu 22 kW, cât și la prize DC cu 130 kW.
Versiunea de serie a conceptului Megane eVision va fi prezentată în 2021, iar modelul va fi disponibil exclusiv cu motorizare electrică.
Ruşine bă Renault !!
Măcar 100 cai putere, pentru că electricele sunt şi grele...
in schimb meganul asta imi cam place, sincer. asta desi numai fan renault nu sunt (probabil pt ca am avut :) ).
Ce nu inteleg, e ca acelasi om logic si ancorat destul de bine in realitate poate sa genereze postari ca cea de mai sus (sau cele de la Dacia Spring).
Dacia si Renault sunt 2 branduri detinute de aceeasi companie comerciala listata dealtfel la bursa.
Cele 2 branduri grupeaza produse din 2 intervale diferite de pret, tehnica de marketing folosita pentru a gadila orgoliul potentialilor clienti - mintea umana refuza sa cumpere un Ferrari F8 Tributo daca va fi numit Fiat F8 Tributo, desi e aceeasi supermasina ce n-are nici o piesa comuna cu Fiat Tipo.
Este un model de business al unei companii private ce n-are decat legatura cu nationalisme gen Franta vs Romania.
Au identificat un produs, o piata pentru el, o fabrica pentru productie si l-au incadrat intr-un brand pentru piata din Europa - Dacia (si sub brandul Renault K-ZE in China)
Singurul lucru de care imi pare rau este ca "apar" un produs fabricat in China.
E un moment greu de tranzitie pt toti dinozaurii care produc masini termice, asa ca macar sa le dam putin credit la cei care incearca sa treaca electric.
E destul de greu sa reconvertesti un mamut intr-un animal pentru era post-glaciara.
Daca vor reusi sa se adapteze, vom vedea si modele sub brandul Dacia de 80, 100 sau mai multi cai.
Nu cred ca ar fi facut mare branza in vanzari cu un Zoe de 100 cp rebranduit Dacia, pentru ca n-ar fi avut ce sa mai reduca de pe el sa-l faca mult mai ieftin.
Când un grup îşi pune un mod low cost, dar atât de low cost cât ridică mari semne de întrebare cu privire la tot grupul....
Apoi diferenţa între Renault Megane şi Dacia Spring este PREA MARE
Megane ultra futuristă, ultra putere, Spring frumoasă dar total maşina de jucărie
Sunt sigur că motivul reducerii drastice a motorului Dacia Spring are legătură directă, indubitabil, cu range electric.
Ţinând bateria mică şi foarte ieftină, la un motor de 100 de cai, bateria nu ar fi dus nici 100 km
ASTA ASCUNDE RENAULT !!!
Că în privinţa Renault dau totul, dar pentru Dacia - scot un model neserios, desconsiderând piaţa din România şi România, românii, noi fiind, precum chinezii, lumea a 3a.
Eeeeiiii VAG consideră Skoda lumea a 2a, da, şi VW forţează Skoda sub VW, dar parcă VW nu îşi bate joc aşa de tare de Skoda, cum face Renault de Dacia.
Înţelegeţi?
De aici, furia.