Renault a prezentat luni dimineață primele imagini și informații tehnice pentru conceptul electric Morphoz, care va avea o importanță majoră în viitoarea strategie a constructorului francez. Conceptul a fost dezvoltat pe noua platformă CMF-EV, care va fi dedicată exclusiv viitoarelor modele electrice ale constructorului.
Principalul avantaj al noii platforme este că cele patru roți sunt poziționate mai aproape de marginile conceptului, ceea ce permite echiparea conceptului cu o baterie de capacitate mai mare și poziționarea acesteia mai aproape de sol. În plus, această platformă va permite adoptarea unor game variate de baterii.
Noua platformă este potrivită pentru dezvoltarea unor modele de serie din părțile superioare ale segmentelor B și C.
De altfel, conceptul Morphoz este dezvoltat în două versiuni: prima este dedicată mediului urban și are o lungime de 4.4 metri cu un ampatament de 2.730 mm, în timp ce a doua este adaptată mediului extra-urban și are o lungime de 4.8 metri, cu un ampatament de 2.930 mm.
Indiferent de versiune, conceptul are o lățime de 2 metri, o înălțime de 1.55 metri și utilizează jante de 22 inch.
Caracteristicile noii platforme au permis celor de la Renault să dezvolte un concept cu linii de design complet diferite de cele ale modelelor electrice existente, iar unele dintre acestea vor fi adaptate inclusiv pentru viitoarele modele de serie.
Renault oferă puține detalii despre interior și menționează doar prezența unui ecran de 10.2 inch și a unui spațiu suplimentar pentru picioarele pasagerilor din spate.Din punct de vedere tehnic, Renault Morphoz este echipat cu un singur motor electric de 136 cai putere în cazul versiunii pentru oraș și de 218 cai putere în cazul variantei pentru călătorii.
Versiunea "pentru oraș" de 4.4 metri are o baterie de 40 kWh care oferă o autonomie de 400 de kilometri, în timp ce versiunea pentru mediul extra-urban primește o baterie suplimentară de 50 kWh, astfel că autonomia totală ajunge la 700 de kilometri datorită acumulatorilor de 90 kWh.
Încărcarea bateriei se face prin inducție, însă Renault nu oferă detalii suplimentare în acest sens.
De asemenea, Renault menționează că Morphoz are sisteme de asistenta specifice nivelului 3 de autonomie și afirmă că în viitor va oferi inclusiv sisteme de nivelul 4. Nu există planuri pentru lansarea unei versiuni de serie pentru Morphoz, însă pe de altă parte Renault vă lansa numeroase modele electrice pe platforma CMF-EV în perioada următoare.
Via Renault
Versiunea DE SERIE a masinii KIA e-Niro, cu baterie de 64 kWh a obtinut (de circa 1 an si jumatate), o autonomie electrica de 455 km, masurata in ciclul WLTP, ceea ce inseamna circa 475-500 km in conditii ideale si circa 350-375 km in conditii dure, de iarna....iar RENAULT obtine in anul 2020 pe UN CONCEPT, cu o baterie de acumulatori URIASA, de 90 kWh, DOAR 400 km?!
@automarket.ro
ATENTIE privind unitatile de masura:
* kWh - capacitatea bateriei
* kW - puterea statiilor de incarcare
Cineva a gresit CEVA......
Acum varianta mea: "Versiunea pentru oras are 4,4 metri lungime cu o baterie de 40 kWh capacitate, suficienta pentru a acoperi 400 de km. In versiunea extra-urban, partea din fata a masinii se extinde cu 0,4 metri, facand loc unei baterii suplimentare de 50 kWh, de asemenea, pasagerii bucurandu-se de mai mult spatiu interior. Capacitatea totala a bateriei devine 90 kWh, iar autonomia atinge 700 de km."
Puteti publica exact varianta mea, cu cuvintele mele, eu nu ma supar.
Ia sa vedem..
Cu placere ;)
https://www.caradisiac.com/presentation-video-renault-morphoz-concept-une-autre-idee-de-la-famille-181663.htm
...asa ma gandeam si eu.
Daca-s doar de 22 nu ma intereseaza.
PS nu se vorbeste nimic de dimensiunea portbagajului
Maşina base este de oraş, apoi ca să nu cari o baterie masivă suplimentară inutil, pentru că cea iniţială acoperă nevoia în 98% din cazuri
Şi când vrei extra, "apeşi un buton" şi maşina începe să se lungească, la un punct service îţi montează automat bateria suplimentară - care este deja încărcată - fiind folosită la o unitate service dar şi de echilibrare a reţelei electrice - şi brusc maşina devine o "altă maşină"
Este un concept, nu ştiu dacă va ajunge în producţie aşa în totalitate dar este foarte PROBABIL ca să avem în PRODUCŢIE maşini care vor fi vândute cu baterie mică, medie, mare
Şi dacă ai cumpărat cu baterie mică să poţi MONTA SUPLIMENTAR pentru o perioadă limitată prin închiriere baterie suplimentară - o foloseşti pentru concediu - apoi o returnezi.
SAU acea baterie suplimentară, o cumperi, o laşi acasă şi doar în concedii o montezi pe maşină să o iei cu tine pentru extra range.
https://youtu.be/SdwkRwcORwc
.