Prin noua strategie a grupului Renault, francezii au delimitat patru noi “unități de business”: Renault, Dacia/ Lada, Alpine, iar Mobilize este noutatea absolută.
Noul brand creat de francezi reunește activitățile Groupe Renault legate de mobilitate, energie și soluții de date. Lansarea prototipului EZ-1 vine ca un răspuns la cererea de pe segmentul serviciilor de car sharing.
În prezent, mașinile sunt neutilizate pentru 90% din timp, spun cei de la Renault, care vor să rezolve o problemă majoră: scăderea valorii vehiculelor noi după o anumită perioadă de timp.
Mobilize EZ-1 este un vehicul electric cu două locuri destinat utilizării în mediului urban. Mobilize va propune un card de încărcare astfel încât clienții să localizeze punctele de încărcare publice și să plătească cu o singură soluție peste tot în Europa. Pentru clienții de flote EV și PHEV, Mobilize va oferi, prin intermediul filialei sale Elexent, acces la infrastructura de încărcare din Europa.
Compania nu oferă deocamdată detalii despre autonomia vehiculului cu o lungime de 2.3 metri sau despre costurile deplasării prin oraș cu ajutorul acestuia.
Realizat cu 50% materiale reciclate, modelul va fi reciclabil în proporție de 95% la sfârșitul ciclului său de viață, susține Renault, care mai spune că unitățile EZ-1 vor putea fi reciclate la uzina Re-Factory din Flins (Franța).
Via Renault
Să nu uităm că toate maşinile mici în două uşi (excepţia Fiat 500 legendară) NU se mai fabrică, pentru că nu se mai cumpăra.
De la Citroen C1 , Renault Twingo, Toyota Yaris 2 uşi, Opel Corsa 2 uşi, VW Scirocco, etc toate au dispărut.
În timp ce VW sau GM au lucrurile clare, Renault bate câmpii cu prisosinţă, luând calea Nissan.
Renault trebuia să apese pedala electrificării la maxim cu hibride E-Tech şi alte modele full electrice, dar NIMIC sau extrem de slab.
Ruşine măi Renault.
In multe orase occidentale, unde taxele pt a avea o masina sunt destul de mari, devine mai rentabil sa inchiriezi o masina cand ai nevoie; multi tineri apeleaza la car-sharing.
Pentru mine e important confortul, atat cat mi-l permit.
In principiu si eu sunt de acord cu tine, ca e de dorit sa ai anumite optiuni pe masina personala, dar cred ca la o masina de car-sharing pe care nu o conduci mai mult de 15-20 de minute pe zi, pot trai fara anumite dotari, in scopul reducerii dimensiunilor si pretului (de inchiriere)