Renault prezintă conceptul electric EZ-1 pentru servicii de car sharing: prototipul introduce noul brand Mobilize

de Paul Cosma
Joi, 14.01.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Renault a anunțat înființarea Mobilize, un brand dedicat serviciilor de mobilitate și energie. Primul produs sub numele Mobilize este EZ-1, prototipul unui vehicul 100% electric ce va fi folosit pentru car sharing în orașe.

Prin noua strategie a grupului Renault, francezii au delimitat patru noi “unități de business”: Renault, Dacia/ Lada, Alpine, iar Mobilize este noutatea absolută.

Noul brand creat de francezi reunește activitățile Groupe Renault legate de mobilitate, energie și soluții de date. Lansarea prototipului EZ-1 vine ca un răspuns la cererea de pe segmentul serviciilor de car sharing.

În prezent, mașinile sunt neutilizate pentru 90% din timp, spun cei de la Renault, care vor să rezolve o problemă majoră: scăderea valorii vehiculelor noi după o anumită perioadă de timp.

Mobilize EZ-1 este un vehicul electric cu două locuri destinat utilizării în mediului urban. Mobilize va propune un card de încărcare astfel încât clienții să localizeze punctele de încărcare publice și să plătească cu o singură soluție peste tot în Europa. Pentru clienții de flote EV și PHEV, Mobilize va oferi, prin intermediul filialei sale Elexent, acces la infrastructura de încărcare din Europa.

Compania nu oferă deocamdată detalii despre autonomia vehiculului cu o lungime de 2.3 metri sau despre costurile deplasării prin oraș cu ajutorul acestuia.

Realizat cu 50% materiale reciclate, modelul va fi reciclabil în proporție de 95% la sfârșitul ciclului său de viață, susține Renault, care mai spune că unitățile EZ-1 vor putea fi reciclate la uzina Re-Factory din Flins (Franța).

Via Renault

Comentarii (6)

  • Edikkk
    Renault prezentând un concept insipid şi impotent, fără nici un viitor.

    Să nu uităm că toate maşinile mici în două uşi (excepţia Fiat 500 legendară) NU se mai fabrică, pentru că nu se mai cumpăra.

    De la Citroen C1 , Renault Twingo, Toyota Yaris 2 uşi, Opel Corsa 2 uşi, VW Scirocco, etc toate au dispărut.

    În timp ce VW sau GM au lucrurile clare, Renault bate câmpii cu prisosinţă, luând calea Nissan.

    Renault trebuia să apese pedala electrificării la maxim cu hibride E-Tech şi alte modele full electrice, dar NIMIC sau extrem de slab.

    Ruşine măi Renault.
    6 22
  • ^Este model pt car-sharing. Nu mi-as cumpara asa ceva, dar nu m-ar deranja sa-l inchiriez in vacanta pt cate 15-30min!
    In multe orase occidentale, unde taxele pt a avea o masina sunt destul de mari, devine mai rentabil sa inchiriezi o masina cand ai nevoie; multi tineri apeleaza la car-sharing.
    15 0
  • Uitandu-te in traficul din oraș nu ai cum să nu observi ca in marea lor majoritate, aș spune chiar 90%, mașinile transportă o singură persoană. Și atunci, de ce să folosești, să zicem, o mașină de 1500 kg și 4- 4.5 metri cu un motor de 1.6 - 1.8 - 2 litri, cand poți folosi așa ceva. In oraș, din punctul A în punctul B, este mai puțin important confortul, nu-ți trebuie scaune incălzite, reglaj electric al acestora, lumini ambientale și tot felul de afafiuri. Important este să te poți strecura în trafic și să gaăsești loc de parcare.
    11 3
  • plus ca asta mai arata cat de cat a masina. fata de trotineta aia electrica pe roti care o aveau, macar asta are usi cu tot cu geamuri.
    6 0
  • ba da, bai, mie imi trebuie si scaun incalzit si racit si reglaj electric si muzica si tot ce am in masina. Tu poate n-ai nevoie, dar nu generaliza si pentru altii. Nu mai traim in comunism sa impartim toti aceiasi saracie.
    Pentru mine e important confortul, atat cat mi-l permit.
    5 5
  • @@ds
    In principiu si eu sunt de acord cu tine, ca e de dorit sa ai anumite optiuni pe masina personala, dar cred ca la o masina de car-sharing pe care nu o conduci mai mult de 15-20 de minute pe zi, pot trai fara anumite dotari, in scopul reducerii dimensiunilor si pretului (de inchiriere)
    5 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru