Renault: "Preţurile noastre trebuie să urce la nivelul celor ale Volkswagen"
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Carlos Tavares, directorul general Renault, susţine că poziţionarea de preţ a mărcii franceze la nivel european este una greşită, iar următoarea perioadă va rezolva acest lucru.
Conform listelor de preţuri din Europa, Renault are cel mai scăzut nivel al preţurilor între toate mărcile franceze de volum, acestea fiind cu 2% mai reduse decât cele ale gamei Citroen (fără DS) şi cu 5% inferioare celor ale mărcii Peugeot. Mai mult, analiza făcută pe nivel de echipamente opţionale identic arată că Renault se află în medie cu 10% mai jos ca preţuri decât rivalii direcţi de la Volkswagen.
"Aceste ecarturi de preţ sunt inacceptabile şi scandaloase. Renault ar trebui să fie cel puţin la nivelul celor doi omologi francezi", spune Carlos Tavares. Conform oficialului Renault, principala problemă este reprezentată de un nivel încă scăzut al calităţii percepute, capitol la care Hyundai, Kia şi Volkswagen sunt în faţa celorlalte mărci accesibile de pe piaţă.
Primele modele prin care Renault va încerca să reducă ecartul vor fi noul Clio 4 şi electrica Zoe, obiectivul fiind acela de a aşeza cele două modele în Top 3 al calităţii percepute de clienţi.
"În acest an vom anula ecartul faţă de Citroen şi ne-am fixat obiectiv să-l anulăm şi pe cel care ne desparte de Volkswagen. Vom reuşi asta repede dacă Volkswagen va continua strategia sa de cumpărare a unor părţi din piaţă printr-o politică de reduceri. Dar acesta nu este un lucru bun. Trebuie să punem punct cancerului reducerilor, care este legat direct de structura producţiei din Europa", susţine oficialul Renault.via | Autoactu
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Renault in Romania
-
Renault Captur facelift Preţ: 12.950 - 19.350 €
-
Renault Clio Estate facelift Preţ: 10.950 - 16.700 €
-
Renault Clio facelift Preţ: 10.350 - 24.850 €
-
Renault Kadjar (2015-prezent) Preţ: 18.150 - 27.400 €
-
Renault Kadjar facelift Preţ: n/a - 29.150 €
-
Renault Kangoo Express Maxi facelift (2013-prezent) Preţ: 18.972 €
-
Renault Koleos Preţ: n/a - 37.900 €
-
Renault Master facelift Preţ: 19.150 - 20.250 €
-
Renault Megane Preţ: 14.450 - 32.099 €
-
Renault Megane Estate Preţ: 15.850 - 25.800 €
-
Renault Megane Sedan Preţ: 14.400 - 21.200 €
-
Renault Talisman Preţ: n/a - 31.800 €
-
Renault Trafic Preţ: 19.500 - 25.300 €
-
Renault Trafic Van (2014) Preţ: 21.080 - 23.560 €
-
Renault Twizy (2014) Preţ: 6.800 - 7.500 €
-
Renault ZOE facelift Preţ: 31.250 - 34.750 €
Ultimele stiri din Industrie
-
Lotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. (21.11)
-
Peste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. (21.11)
-
Stellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. (20.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
@mogule, cred ca ar vrea grupul hyundai -kia sa aiba o masina ca Zoe in portofoliul lor... de fapt cred ca-si rod unghiile ca nu le mai permite eticheta sa copieze precum chinezii ca in trecut.
clienti care cumpara un renault sunt per total multumiti.....
sa ne uitam la Hyundai care in ultimu timp a scos masini chiar foarte bune......sau lansat pe piata premium cu un model foarte bun raportat la pretul lui(Equus) Genesis a fost foarte bine primit de public.......Veloster este o noutate care are potential........si uite asa sa ridicat Hyundai
intre timp Renault na prea scos nimik cu ce sa rupa gura targului......Laguna find cam cea mai buna masina pe care o construiesc.......
ca sa ai pretenti la preturi mai mari(asemanatoare cu cele ale Vw)Renault mai are de papat..........
poti sa spui cu mana pe inima ca renault e mai tare k Hyundai.......imi pare rau daca te pun intr-o situatie jenanta........
Cand esti zero barat si incepi sa dezvolti produse pentru a acoperi goluri pe care alti constructori le-au acoperit poate cu decenii in urma, normal ca progresul e in ritm mai accelerat decat la branduri auto consacrate, insa tot ce a facut Hyundai-Kia a fost sa intre in conteporaneitate, nu sa scrie istorie prin cine stie ce produse deosebite. ,
In fine ca o parere personala este oMISCARE GRESITA din partea Renault. Idea e sa faci din rahat bici si sa si trazneasca.......dar asta e un lucru greu de realizat......
OFF-TOPIC: daca as avea bani mi-as lua la orice ora Renault sau Fiat - masini noi evident - ca sa faca altii misto de mine ca cica o sa stau prin service.....dar deocamdata nu am bani......
"Daca tu crezi ca 114 ani au trecut pe langa ei degeaba, te inseli amarnic."
Problema pusa total gresit: de-asta Porsche, Ferrari, Honda, Volvo etc. sunt repetenti in ale masinilor, ca nu au peste 100 de ani in spate ca Renault? Ideea e ca timpul de cand faci masini nu e neaparat o dovada ca esti cel mai bun. Este o dovada ca existi de mult si poate fi in acelasi timp o speculatie cum ca ai trecut prin multe si esti foarte capabil. Cam ceea ce incerci tu sa faci spunand asa ceva. Ei bine la cum evolueaza piata asta nu poate fi un avantaj incostestabil pentru tine.
Si apropo de Kia, in afara de Ceed sa sti ca mai au si alte modele. Si chiar modele interesante Si in State, acolo unde Renault cand s-a bagat acum muuulti ani si-a luat-o in freza. Acolo unde Hyundai, stapanul lui Kia are niste bijuterii, gen Equus, Veloster, Genesis, Genesis Coupe (masina care ar avea curaj sa se ia "la tranta" cu un Megane RS . Evident, din nou ai inteles ca Zoe e petarda. ;)
* Personal sunt multumit si am o parere buna de automobilele Renault si Dacia (practice, ieftine si bune calitativ).
@All Mai aveti putin si va luati la bataie, fereasca Dumnezeu sa va creati cont pe Automarket si sa "discutati" civilizat si coerent.
N-ai pic de viziune. SUA conteaza fix pix in conditiile actuale de piata. Prioritatea Renault nu este sa intre in SUA, ci pe piata chineza. Legat de hyundai-kia si asa-zisele "bijuterii" aberezi ca te obicei... Eu stiu ca mici frustrari pe seama corectiilor aplicate in trecut, dar dorinta asta a ta de a te contrazice din orice trebuie sa inceteze.
"Legat de hyundai-kia si asa-zisele "bijuterii" aberezi ca te obicei... "
Ok, uite, imi cer scuze daca te-am deranjat. Dar am totusi o rugaminte: te rog mult sa nu te schimbi, sa continui ca pana acum. sa ne spui cum a doua piata auto din lume e fix pix in conditiile actuale si Hyundai si Kia sunt petarde de masini, mai ales pe langa Renault.
Citindu-ti comentariile nu am cum sa nu am o zi mai buna.
Multumesc anticipat!
renault trebuie si este asociat cu rable ieftine si ligheane nasoale asa cum considera si acest domn are o viziune buna.
În nov 2011 am vrut sa iau C4..am vazut si Ford, VW, Mâzda..cam tot ce e mai ok din clasa compacta.
Am ales...Megane 3,desi nici nu îl luasem în considerare, pt ca aveau o lichidare de stoc - discount ~4000, deci la 12800 cu rabla am motor 1.,4 turbo 130 cp, în echiparea de top.
De atunci pâna acum am exact 10000km(împliniti azi) si masina se comporta extraordinar.
Îmi place ca are de toate de la cd player cu bluetooth care îmi permite sa vb în "eter" si sa îmi aud interlocutorii în boxele masinii, pâna la climatronic dual, keyless entry si mai ales, faptul ca e foarte silentioasa. Asta apreciez cel mai mult...btw...îmi place ca la 130 nu simti nimic...nu auzi motorul care la vechiul M2 la viteza aia avea deja 4000 de ture în vit 5 si facea cam urât.
Masina are 4 ani de garantie dupa la finalul carora va pleca catre un alt proprietar multumit ca va primi o masina f buna, întretinuta la timp si corespunzator.
Din partea mea putea sa fie orice marca, nu am preconceptii ca altii si ma opresc aici!
Adevarul e ca în ziua de azi doar imaginea ramasa adânc în memoria unora, mai face diferenta, caci la partea de executie, materiale, componente mai toate sunt la fel +/- un nivel de calitate în jos sau sus.
Asa ca va recomand calduros sa nu va mai erijati în aparatorii diverselor marci, pt care apropo, nu sunteti decât niste vaci de muls si sa alegeti pragmatic si în concordanta cu nivelul de trai.
Nimic nu mai e ce a fost domnilor...
Stima
Acuma isi dau si ei seama ca trebuie sa investesti continuu si sa fi pe toate pietele pt a fi diversificat economic dar ei au preferat sa se retraga si sa aiba o atitudine elitista si acuma simt durerea.
Renault este alaturi de Fiat cand e vb de lipsa de fiabilitate.
Asta vb la masini ce 10 - 15 ani vechime.
Revista franceza "Automobile Magazine", in topul calităţii din februarie 2011, pozitioneaza Twingo pe primul loc din segmentul sau, pentru al doilea an consecutiv.
La clasa compacta, Megane e deasemenea foarte apreciat:
http://www.reno.ro/Megane-III-pe-locul-2-la-fiabilitate-t233213.html
Deasemenea, conform statisticilor de fiabilitate ADAC 2008 LAGUNA 3 e pe locul 2 in categoria ei, la egalitate cu Audi A4 si Mercedes C-Class.
Renault Scenic e recunoscuta si ea ca o masina foarte fiabila. A iestit pe locul 2 dupa Toyota Prius in studiul realizat de test-achats.be
Renault Scenic la ADAC 2008 sta mai bine ca VW Touran, VW Caddy , Seat Altea/Toledo , Mazda 5, Ford C-Max, Opel Zafira.
http://www.adac.de/infotestrat/unfall-schaeden-und-panne/pannenstatistik/default.aspx
http://www.automarket.ro/stiri/modelele-renault-au-primit-eticheta-verde-adac-pentru-2008-20375.html
http://autosworld.eu/2011/05/05/top-adac-fiabilitate-2011-sandero-este-e-locul-7-in-germania/.
In gama actuala Koleos, Laguna si Latitude sunt ok, insa restul gamei e sub VW la ce ofera (motorizari, calitate, design, etc). Renault-ul actual e mai potrivit sa se lupte cu Skoda decat cu VW, Peugeot sau Citroen. Oricat s-ar strofoca Renault tot nu vor reusi sa scoata un concurent viabil pentru Golf sau o masina care sa fie un best seller in segmentul de lux (Vel Satis si Avantime au fost esecuri). Vaca de muls dpdv al profitului ramane Dacia. Oricum in general marirea preturilor duce la scaderea vanzarior si cum e inca criza mi-e greu de crezut ca strategia lor va produce efectul scontat.
Legata de asa-zisa "lupta" desfasurata in mintea ta, nu pot sa-ti zic decat ca Renault e un brand cu istorie si produse remarcabile si daca a dovedit ca se poate pana acum, o va dovedi si de acum incolo. Prin "acum" nu ma refer la perioada scurta de cand ai deschis tu ochii in lumea auto. In fine, spre deosebire de Skoda, Renault nu e o sub-marca a nciunui brand si isi face propriile motoare.
PS: cumparati-va Renault, lasati cliseele prefabricate
SUV Koleos arata ca din anii 2000 au mai facut si restilizat-o, o chestie total pe langa
Laguna 3 este urata, partea spate strica absolut totul. Nu au reusit sa duca mai departe succesul Lagunei 1, masina subtire la timpul ei, nu inteleg de ce nu au reusit un design ca Laguna 3 coupe care este foarte frumoasa. Dupa mine Laguna 4 nu ar mai trebuii sa existe trebuie sa-i schimbe numele.
Latitude este o masina corecta dar ciupeste putin de la Passat si Skoda Superb
Clasa medie:
Golf se vinde de 2 ori mai mult decat Megane in Europa deci Renault trebuie sa vina cu ceva revolutionar ca sa poata se castige. Personal imi place mai mult Megane
Polo vinde de 2 ori mai mult decat Clio dupa mine din cauza designului, pentru ca in rest Clio este peste. Astept Clio 4 sper sa continue linia de la Zoe
O singura completare as avea de facut: Megane si Golf sunt in clasa compacta, Laguna si Passat sunt in clasa medie.
Absolut nici o problema, decit chestiunile inerente (bucse, amortizoare etc) De curind nevasta-mea a primit de la job VW Polo in loc de Logan. Deci... oricit as incerca sa le alatur aceste marci nu sint compatibile, nu au acelashi segment. acelashi tip de oameni. VW exceleaza la confort si ma refer la directie, design, spatii de depozitare, ergonomie etc. asta nu face insa din Renault o masina proasta. pur si simplu e in alta gama iar acolo ishi face treaba f bine. unde ma incalzeste pe mine f mult. CONSUM. cu un plin mergind +130km/h unde se poate, fac 1000km. adica un 4,5% motorina. e un motiv destul de suficient sa am o masina fiabila si cu care sa imi fac treaba inclusiv prin europa in concedii? eu zic ca da. daca le va creste pretul o vor lua in freza, pt ca atunci sigur Hiundai si Kia vor avea de cistigat. sa nu uitam de ford si opel. Sora mea a primit Laguna 3 tot de la job. mashina de 25.000E. o incintare!!! dar consuma 12% in oras. eu nu mi-o permit. In concluzie, o masina e buna in conditiile fiecarui utilizator. pt romanashii de rind, logan, fiat, renault, skoda (modele cu dedicatie din gama compacta) si ieftine. pt alte pretentii urcam la Ford, Opel, Skoda, renault cu gama medie si tot asa. e loc pt toata lumea in lumea asta pestritza. renault nu vrea decit sa urce o treapta dar fara suportul mashinii, doar daca schimba ceva la materiale, dar cum VW, Ford si ceilalti au umblat spre minus e posibil sa fie ajunshi de renault. Bafta tuturor!
mai intai te ocupe de calitate si finisari interiopare si pe urma incepi sa taxezi........daca poti........
@Carlos sper ca imi permiti sa scriu mai neortograf.......nu de alta da mi lene sa tot apas CAPS LOCK.....:))))))))
imi pare rau nu mai sunt la scoala de multi ani......pe langa 70-80% din vizitatori site-ului....asta nu e o problema........la toti ne plac masinile.....
sti vorba aia.....fa ce zice popa nu ce face........
Forta......
Nu stiu daca este o varianta break
Pretul mai mic decat al concurentei directe face ca vanzarile sa fie mai bune (inttr-un fel logic... toata lumea vrea o masina cat mai buna, cat mai dotata la un pret cat mai accesibil) asa cum zice ca a facut individul "Eu" in comentariul de mai sus.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_best_selling_automobiles_in_Europe
Pentru Europa, eu ma refeream la 2011, iar situatia e cum am trecut-o eu:
Polo - 371.454
Clio - 304.106
Sursa:
http://www.promotor.ro/masini-noi/dosar-analize/cele-mai-vandute-modele-din-2011-top-10-pe-clase-de-masini-9399309/pag2
Esti un mincinos. La ce marca ai vazut tu ca un break sa faca jumatate din vanzarile modelului? Eu iti dau surse pentru verificare. Tu poti sa dai vreuna? Canci.
http://www.renault.com/en/Lists/ArchivesDocuments/Renault%20-%20Atlas%20-%20en%20-%20september11.pdf
@LauCalin
Te bagi ca musca-n lapte! Era vorba de vanzarile pe cea mai matura piata auto -cea europeana.
Sunt sigur ca nu vor cere un pret mare fara sa faca un salt ceva mai mare la calitate.
Renault e un brand cu istorie bogata si trebuie sa fie alaturi de ,,lumea buna,,
Fluence, Koleos, Latitude = Samsung Motors
Sunt modele restilizate. Asta inseamna ca au schimbat 2 butoane si profitul este maxim.
Daca scumpesc nu cred ca au mare viitor. Sau poate vor sa ridice preturile la Dacia si nu aveau cum pt ca se canibalizau. Asa ca intai scumpesc Renault si dupa un timp scumpesc Dacia.
Zic si eu, nu sunt specialist.
Vorbe de samsar ..... e lumea plina dar la fapte cam putini se inghesuie.
-au fost printre primii care au avut motoare mici supraalimentate pentru marea majoritate a masinilor de serie,
-are vanzari record in mai toata lumea, pentru faptul ca Golf inca e considerata hatchback-ul momentului,
-tot pe VAG pentru ca au pana la 1.4 170 CP,
- tot pe VAG pentru ca au de la Up! pana la Bentley, Lambo, Bugatty, MAN, Scania... parctic acopera cam toate segmentele de piata auto
-pentru ca (cica) vor sa lanseze o marca low cost in China (tocmai in China s-au gasit, "depravatii"!)
-pe cei de la GM ca ("cica") au revolutionat industria auto cu Ampera si Volt,
-tot pe VAG ca au tot castigat Engine of the Year cu "petarde" de motoare numite TDI-uri, la Le Mans si in Dakar tot cu TDI (si idiotii nu folosesc tehnologia pe masinile de serie cum face Renault Sport, de-aia pica la VAG turbinele in draci),
-inca o data pe VAG pentru ca au facut acelasi lucru cu motoarele TFSI
-pe cei de la Toyota ca au cea mai vanduta si una dintre cele mai apreciate masini din lume,
-tot pe Toyota pentru ca atunci cand Renault era la coada clasamentelor de fiabilitate, cica 9 din 10 posesori de Toyota si-ar fi luat tot o Toyota (si asta nu se intampla cu mult timp in urma, gen 5-6 ani)
-pe Fiat ca au un 0.9 in 2 cilindri desi are puterea mai mica decat 0.9 de la Renault insa cuplul mai bun si care a castigat titlul de Engine of the Year la categoria lui
-tot pe Fiat ca au reusit aceiasi performanta si cu 1.3 Multijet,
- inca o data pe Fiat pentru ca GM a ales sa colaboreze cu ei pentru motoarele diesel,
-pe Ford din acelasi motiv,
-pe GM si Ford inca o data pentru ca pur si simplu nu i-au dus capetele sa inteleaga ca DCI este un motor mult mai bun decat HDI
-din nou pe VW pentru ca ,desi Megane si Clio sunt mai ieftine si mai dotate, Golf si Polo se vand (mult) mai bine (comparatia Laguna-Passat mai conteaza?)
-pe cei de la PSA ca au avut vanzari mai mari decat Renault in Franta si ca au dat diesel-uri lui Ford (si toate marcile lui) si a colaborat cu BMW pentru diesel-ul de pe Mini!
-sa ii ia naiba pe toti dobitocii care si-au facut credite sa-si ia Renault si nu au fost multumiti de masinile lor pentru ca nu stiu cum sa le conduca,
- sa ia naiba pe toti criticii Renault si Dacia pentru ca nu sunt patrioti si inca nu au coborat din copaci sa vada ce inseamnao masina cu adevat buna, indiscutabil.
Dumnezeu sa-i binecuvanteze pe toti sustinatorii infocati Renault care considera ca Renault e constructorul momentului iar concurenta este (mult) in spatele lor.
Pai chiar asa, ce pana mea?
Renault se gandeste cu adevarat la viitorul automobilului, iar timpul va dovedi superioritatea viziunii lor.
@Devorattor
Compari Renault cu Jaguar, Lexus? Compari o marca de volum cu marci premium? Compari Renault cu o marca falimentara precum Saab?! tare te-a facut mamicuta ta...
P.s; m-as bucura ca Renault sa plece din Romania in Maroc dupa sclavi si mai ieftini decat romanii...iar de acolo peste cativa ani probabil ii vom vedea in Congo! :)) O marca la fel de penibila ca si cele 2-3 caricaturi virtuale care o apara sub diverse nume pe aici pe site!
Oameni buni, a fi fanul unei masini ca Renault in defavoarea unor marci auto mult mai bune este echivalent cu a fi fanul unui telefon mobil ca Alcatel in defavoarea unui Samsung, Nokia sau SE. De Iphone sau Black berry nu mai zic nimic pt ca iar va dau apa la moara sa-mi sariti in cap ca nu fac comparatii corecte. Culmea ca si Alcatel e tot made in france... :)
Eu nu inteleg motivul pentru care unii "fani" procedeaza asa: Renault chiar a ajuns un guru al industriei auto, deja au nervii intinsi la maxim cand mai toata lumea critica marca asta, se cred mai destepti decat restul lumii, inclusiv jurnalistii care claseaza mai mereu marcile concurenta in fata Renault cand se fac teste comparative, ei stiu adevarul suprem despre Renault si concurenta, sunt platiti sa gandeasca in halul asta?! Comentariile unora imi amintesc de discursurile lui Hitler, cand natia germana era "cea mai cea dintre cele mai cele".
@Fan Renault, unui diesel serios nu ii pica injectoarele la mai putin de 150-200000 de km. Ei bine TDI-urile alea de care zici tu, inclusiv mancatoare de ulei, cu tubine si injectoare "cazute" au ajuns la multe sute de mii de km fara probleme prea mari. Doar ca unii pur si simplu nu vor sa accepte sa fie contrazisi. Faptul ca respecti o parere opusa, o analizezi si apoi raspunzi cum se cuvine inseamna si asta sa respecti marca preferata. Zi ce ziceai, electronica plina de glich? Frate, glumesti? Una din marcile recunoscute pentru asa ceva e tocmai Renault. Unii nu inteleg ca pretul mai scazut de la renault se vede ulterior undeva. Si nu sunt putini (posesori de Renault) care zic asta. Uite, tocmai asta e una din probleme. Poate pe site-ul asta nu sunt toti niste bagatori in seama, poate ca mai stiu una-alta despre masini. Doar ca tu ai o cultura auto prea "vasta" ca sa intelegi unele lucruri. Nici nu ma gandesc ca nu urmeaza "sa ma pui la punct" tu si evident Carlos.
ps: interesant comentariul lui Pana. Poate ca omul asta a inteles dupa ce a tot citit pe aici ce zic fanii Renault. :))
Pe de alta parte, lasa frate sa creasca pretul. Daca ii tine, sa ajunga Laguna cat un Ferrari, care-i treaba? Prost nu e ala care cere, ci ala care da ! O sa ne cumparam masini japoneze mai ieftine si cu dotari mult mai performante si cu asta basta!
Asta pentru ca Ford are deja preturile deja foarte ridicate. O Laguna 2.0dci 180 CP bine echipata e 20.000 euro. Ti se pare corect? Cine a condus masina, cunoaste piata si este obiectiv, recunoaste ca-i subevaluata ca pret. Totusi, eu nu am vazut niciun fan Renault sa exagereze asa cum insinueaza unii pe aici. Dar inainte de a te uita la scobitoarea din ochiul altuia, e bine sa vezi important sa vezi barna din ochiul tau. La asta cred ca se refera MC si are dreptate. Singurele exagerari si "omisiuni" vin din partea mancatorilor de bezele. Renault face masini bune.
Dupa parerea ta dc este doar 20.000 daca ar trebui sa fie 22-23.000? Pt ca erau constienti ca altfel nu prea vor vinde, si asa s-a vandut slab, din cauza aspectului, ok, dar si cu aspect mai placut ar fi vandut mai bine dar nu extraordinar, dc?? Pt ca asta este imaginea Renault, idee preconceputa sau nu, asta este realitatea, o imagine de marca cu preturi mai jos ca cele ale concurentei, adica de marca mai ieftina. Si o data creata aceasta imagine, eu cred ca efectul cresterii preturilor, chiar daca va creste si calitatea, va fi unul invers, de scadere a vanzarilor, cel putin la inceput. S-au trezit cam tarziu sa ridice calitatea, adica sa fie vizibila si perceputa ca atare.
Aviz vanzatorilor din showroom, este doar parerea mea, nu am nevoie de aprobari