La sfârşitul săptămânii trecute, Renault a fost investigată de autorităţile franceze pentru o posibilă încălcare a normelor pentru emisii, însă în cele din urmă situaţia a fost clarificată: producătorul francez nu utilizează niciun fel de software care să păcălească testele de emisii, aşa cum au procedat rivalii de la Volkswagen.
Cu toate acestea, ministrul francez al energiei a anunţat în aceeaşi zi că modelele Renault testate de autorităţi emit în condiţii reale mai multe noxe decât în cadrul testelor de laborator, lucru care se întâmplă practic în cazul tuturor constructorilor. "Renault nu a trişat. În condiţii de teste respectam normele de emisii", a precizat directorul de vânzări Thierry Koskas.
La patru zile distanţă, Renault a anunţat în cadrul unei conferinţe de presă că pregăteşte un plan tehnic prin care intenţionează să reducă emisiile şi în condiţiile reale. Oficialii producătorului francez nu au oferit niciun fel de informaţii suplimentare cu privire la acest plan tehnic, însă cel mai probabil va fi vorba despre implementarea unor soluţii tehnice care să reducă emisiile de noxe. "Lucrăm la un plan tehnic care ar trebui să ne permită să scădem emisiile", a mai precizat Koskas.Investigaţiile făcute de autorităţi au avut însă un efect profund negativ asupra Renault. De joi şi până luni, scăderile de pe bursă au determinat o reducerii a valorii de piaţă a companiei cu aproximativ 3 miliarde de euro, la aproximativ 22 de miliarde de euro.
Via The Guardian
In plin scandal VW, cand toata lumea este mai "sensibila" la noxe sa faci o astfel de "operatiune". O prostie. Nici o masina din lume cu motoare conventionale, in conditii reale, nu emite cantitatea de noxe declarata, calculata in conditii de laborator. Si atunci ce motivi aveai sa-i bagi pe astia de la Renault (constructor francez) in rahat pana-n gat!?!?!? Cateodata sunt atat de prosti si francezii astia...
sunt convins ca a fost doar o miscare de PR
PS. am uitat sa-ti urez inca de data trecuta: bienvenue! :)
de pe margine e simplu
PS si daca consumul meu mediu este sub cel oficial cine imi restituie taxele? Si cine imi ia de bun ceea ce declar eu?
Opel ziceau ca ei vor folosi noile norme din 2016. Acum ramane de vazut din ce luna...
Sa duca un renault diesel in america sa vedem ce zic aia in conditii reale cat polueaza.
PS: automarket, vedeti ca este un update la acest caz.
Si poate dati si voi o stire amarata despre Dakar. Sau nu contează ca a castigat cineva care nu a mai fost prezent oficial de vreo 20-25 de ani...
Oricum fata de ce a facut VW, acesta e un partz. Sunt curios însă ce se va întâmpla la bursa.
Anyway....despre stocuri...pai site-ul oficial al "deschizatorului de drum" e plin de oferte din stoc, iar parcarile reprezentantelor sunt full de masini.
In primul rand, nu imi dau seama care e treaba cu Zafira.
In al doilea rand, se pare ca din moment ce se vorbeste de mai multe modele din mai multe clase, inseamna ca si mai multe motoare diesel ar fi de verificat. Pentru ca motoarele care sunt pe Captur nu prea sunt pe Espace. Dar in acelasi timp, cele care sunt pe Captur, sunt si pe Clio. Iar cele care sunt pe Espace, sunt si pe Talisman sau Kadjar. Hmm! Un pic cam ciudat.
Mai corect era daca se spunea "frate, verificam motarele x,y,z" si gata.
Personal prefer revistele britanice in momentul de fata. Nu Top Gear care e o fanfaroneala cu supercaruri si masini de lux.
Pacat ca si AM e cam in trendul teuton si nu e impartial. Oricum din pacate sunt si pe duca ca site...