Renault pregăteşte un plan pentru reducerea emisiilor: "Nu am trişat, în teste respectăm normele europene"

de Daniel Popescu
Luni, 18.01.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Renault a anunţat că pregăteşte un plan prin care să reducă emisiile de noxe. Constructorul francez insistă că respectă normele europene în teste, dar admite că în condiţiile reale testele depăşesc limitele.

La sfârşitul săptămânii trecute, Renault a fost investigată de autorităţile franceze pentru o posibilă încălcare a normelor pentru emisii, însă în cele din urmă situaţia a fost clarificată: producătorul francez nu utilizează niciun fel de software care să păcălească testele de emisii, aşa cum au procedat rivalii de la Volkswagen.

Cu toate acestea, ministrul francez al energiei a anunţat în aceeaşi zi că modelele Renault testate de autorităţi emit în condiţii reale mai multe noxe decât în cadrul testelor de laborator, lucru care se întâmplă practic în cazul tuturor constructorilor. "Renault nu a trişat. În condiţii de teste respectam normele de emisii", a precizat directorul de vânzări Thierry Koskas.

Urmareste Automarket
La patru zile distanţă, Renault a anunţat în cadrul unei conferinţe de presă că pregăteşte un plan tehnic prin care intenţionează să reducă emisiile şi în condiţiile reale. Oficialii producătorului francez nu au oferit niciun fel de informaţii suplimentare cu privire la acest plan tehnic, însă cel mai probabil va fi vorba despre implementarea unor soluţii tehnice care să reducă emisiile de noxe.
"Lucrăm la un plan tehnic care ar trebui să ne permită să scădem emisiile", a mai precizat Koskas.

Investigaţiile făcute de autorităţi au avut însă un efect profund negativ asupra Renault. De joi şi până luni, scăderile de pe bursă au determinat o reducerii a valorii de piaţă a companiei cu aproximativ 3 miliarde de euro, la aproximativ 22 de miliarde de euro.

Via The Guardian

Comentarii (15)

  • Oare ce a fost in capul autoritatilor franceze?
    In plin scandal VW, cand toata lumea este mai "sensibila" la noxe sa faci o astfel de "operatiune". O prostie. Nici o masina din lume cu motoare conventionale, in conditii reale, nu emite cantitatea de noxe declarata, calculata in conditii de laborator. Si atunci ce motivi aveai sa-i bagi pe astia de la Renault (constructor francez) in rahat pana-n gat!?!?!? Cateodata sunt atat de prosti si francezii astia...
    22 7
  • a fost, poate, o strategie de marketing cu acordul tacit al partilor. O prespalare a rufelor daca vrei, sau poate o lamurire a unei presupuse situatii. In acest fel guvernul francez si-a maturat curtea...Renault (principalul nostru constructor) este curat.

    sunt convins ca a fost doar o miscare de PR

    PS. am uitat sa-ti urez inca de data trecuta: bienvenue! :)
    12 4
  • De ce nu se schimba valorile din testele de laborator? ar fi mai simplu asa, depasesti cu X%, platesti Y euro taxa la UE.... simplu !
    8 0
  • si care este valoarea consumului din viata realasi cum stabilesti consumul real? Pe ce statistica iti bazezi taxele in cazul unui motor nou? Cum trebuie sa arate un test de laborator astefel incat "sa pupe" cu realul?

    de pe margine e simplu

    PS si daca consumul meu mediu este sub cel oficial cine imi restituie taxele? Si cine imi ia de bun ceea ce declar eu?
    7 1
  • Am inteles ca din 2017 la nivel de UE vor deveni obligatorii noile norme care simuleaza mai bine consumul real din traficul de zi cu zi, nu din cel de laborator.

    Opel ziceau ca ei vor folosi noile norme din 2016. Acum ramane de vazut din ce luna...
    6 0
  • Pai vw in america asa si-a luat-o in testele reale s-a vazut diferenta mare. De ce nu publica diferentele in conditii reale sa vedem si noi aceea diferenta. Pana una alta au anuntat ca se apuca de reparat acest aspect :))
    Sa duca un renault diesel in america sa vedem ce zic aia in conditii reale cat polueaza.
    6 3
  • pai inb teste si vw respecta normele; in realitate nu :P
    1 3
  • Stati voi linistiti, ca nu degeaba s-au legat de Renault. De ce nu s-au legat de Ford, Opel, Peugeot, Fiat, Toyota etc. ca si ei depasesc normele ca Renault. Ceva a fost mai mult decât ce se declara. Cei care se trezesc cu politia sau mascatii la usa, se trezesc de ochi frumosi, sa fie întrebati de sănătate?
    PS: automarket, vedeti ca este un update la acest caz.
    Si poate dati si voi o stire amarata despre Dakar. Sau nu contează ca a castigat cineva care nu a mai fost prezent oficial de vreo 20-25 de ani...
    11 10
  • cred ca numai stiu sa navighez pe net...n-am gasit nimic...e vorba de presiuni politice din parte UE ori a Germaniei?
    2 5
  • Nu. Este vorba de o rechemare in service a 15000 de masini care nu s-au vândut inca. Desi sa tii pe stoc 15000 de masini... cam ciudat. Azi dimineata am auzit o stire. Ce mi se pare interesat însă este de ce nu se verifica sau recheamă si restul dieselurilor care s-au vândut deja. Pentru ca au aceleasi motoare ca cele rechemate.
    Oricum fata de ce a facut VW, acesta e un partz. Sunt curios însă ce se va întâmpla la bursa.
    8 4
  • firesc ar trebui sa se afle motivul rechemarii...si poate e vorba de 15.000 care nu ajuns inca la clienti ori cele aflate la dealeri in showroom-uri.

    Anyway....despre stocuri...pai site-ul oficial al "deschizatorului de drum" e plin de oferte din stoc, iar parcarile reprezentantelor sunt full de masini.
    4 4
  • http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Gadget/Auto/Renault+recheama+15+000+de+automobile

    In primul rand, nu imi dau seama care e treaba cu Zafira.
    In al doilea rand, se pare ca din moment ce se vorbeste de mai multe modele din mai multe clase, inseamna ca si mai multe motoare diesel ar fi de verificat. Pentru ca motoarele care sunt pe Captur nu prea sunt pe Espace. Dar in acelasi timp, cele care sunt pe Captur, sunt si pe Clio. Iar cele care sunt pe Espace, sunt si pe Talisman sau Kadjar. Hmm! Un pic cam ciudat.
    Mai corect era daca se spunea "frate, verificam motarele x,y,z" si gata.
    3 5
  • ....in teste....mda.Cand te afuma un Logan sau un Clio Symbol, in trafic, nu se pune, pt. ca ,,IN TESTE'' a iesit bine! Offfff, ce le mai place sa ne prosteasca cu vorbe si virgule bine plasate! Pai ,,in teste'' daca te strofoci un pic, o poti face sa emita 5 mg...si gata, e bine! Hotiloooooor, ne distrugeti plamanii si ....
    1 4
  • Faceți confuzii. VW avea de 40 de ori mai mare nivelul noxelor in realitate, dar falsificau prin softul mincinos testele. La Renault nu s-au descoperit softuri mincinoase, iar depășirile sunt nesemnificative. Motorul de 1,5 CDI este utilizat si de Mercedes pe Seria A, iar VW vor aplica si ei formula Renaultului, dar la 10 ani dupa ei. In Romania opiniile cititorului sunt manipulate de revistele auto, care sunt toate nemțești. Ca urmare se face marketing permanent pentru Grupul VW in mod evident. Chiar si dupa Dieselgate sunt ridicați in slavi.
    2 0
  • @Petru Ai pus punctul pe "i". Bravo. Pacat ca au disparut de pe piata Quattroruote, Auto Pro sau Auto Show. Citesc reviste auto de la inceputul anilor '90 si cele non-Auto Bild/AMS erau mult mai impartiale.

    Personal prefer revistele britanice in momentul de fata. Nu Top Gear care e o fanfaroneala cu supercaruri si masini de lux.

    Pacat ca si AM e cam in trendul teuton si nu e impartial. Oricum din pacate sunt si pe duca ca site...
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru