Esential
130 | de cai putere va oferi noul diesel 1.6 dCi. |
100 | de g/km va emite viitorul motor pe benzină 900 TCe. |
130 | de cai putere va oferi noul diesel 1.6 dCi. |
100 | de g/km va emite viitorul motor pe benzină 900 TCe. |
Tendinţa generală de downsizing, adoptată de tot mai mulţi constructori, va deveni evidentă şi la Renault în următoarele luni. Constructorul francez promite două noi propulsoare, unul pe benzină şi unul diesel, gata să reducă valorile de consum şi emisie.
Primul agregat aşteptat în gamă este dieselul de 1.6 litri dCi, cunoscut deja de publicul larg. Motorul cu patru cilindri va oferi aceeaşi putere ca cea livrată de actualul 1.9 dCi, pe care de altfel îl va şi înlocui. Resursele totale, 130 de cai şi 320 de Nm, vor fi livrate în aceleaşi condiţii, dar performanţele în materie de consum şi emisii se vor îmbunătăţi substanţial.
Renault promite un consum mai mic cu 20 de procente şi emisii reduse cu 30 de g/km, ceea ce califică motorul pentru normele stricte Euro 6. Pentru a putea îndeplini normele, noul motor adoptă distribuţia cu 16 valve, un sistem EGR îmbunătăţit şi bineînţeles o funcţie start-stop, în echiparea de serie.
După debutul dieselului, aşteptat în primăvara anului viitor, constructorul francez va aduce în 2012 şi un nou motor pe benzină, cu trei cilindri. Supraalimentarea şi injecţia directă, completate de un sistem start-stop, vor face ca emisiile de CO2 să se situeze sub 100 de g/km.
Unitatea TCe de 900 cmc va fi oferită cu mai multe versiuni de putere, cuprinse între 90 şi 115 cai.Performanţele vor califica acest propulsor pentru modelul Twingo, dar şi pentru cea de-a patra generaţie a lui Clio.
"Pachetul Zoe Preview asigura bunastarea ocupantilor datorita unui sistem cu triplu-efect dezvoltat in colaborare cu L'Oreal.
*Hidrateaza pielea: sistemele conventionale de aer conditionat pot avea un efect deshidratant asupra pielii in timpul calatoriilor lungi, dar ZOE Preview are un sistem inteligent de control al climei ce ajusteaza automat nivelul de umiditate in interiorul masinii pentru a optimiza confortul ocupantilor sai.
*Efect de dezintoxicare: un senzor de toxicitate monitorizeaza calitatea aerului si inchide automat orificiile de ventilatie, daca este necesar. Substantele nocive sunt prinse in filtru pentru a se asigura ca aerul cabină ramane curat in orice moment.
*Stimulare sau relaxare cu difuzor de parfum: un sistem electric activ elibereaza mirosuri diferite, in functie de nevoile de moment (de exemplu, un parfum de relaxare in timpul cat conduceti de acasa la locul de munca sau, dimpotriva, un parfum pentru a stimula vigilenta soferului atunci cand calatoreste pe timp de noapte).
Deasemenea Zoe Preview dispune de o functie de terapie cu lumina. Ecranul central emana o lumina care stimuleaza energia ocupantilor si imbunatateste si mai mult impresia de bunastare."
O parte din chestiile astea se gasesc deja pe Renault Latitude si cred ca vo fi si pe noul Clio 4. Bravo lor!
Cititi aici si cititi bine: rafinamentul si eleganta viitoarelor modele Renault nu va fi egalata de niciun volkswagen, fiat sau de alte kitsch-uri koreene
Despre EGR: http://en.wikipedia.org/wiki/Exhaust_gas_recirculation
Daca esti femeie, ai nume de bovina iar din comentariul tau se si intelege de ce, iar daca esti barbat ai un diminutiv de zidar salahor care lucreaza cu ziua, si din nou, inteleg de ce.
Oricum, felicitari ca stii sa folosesti un computer cu acces la internet, pentru conditia ta este pur si simplu extraordinar.
iata ca si un om mai putin instruit poate sa scrie pe un forum!!!:))))