Renault pregăteşte noi motoare: diesel 1.6 dCi şi benzină 900 TCe

De Bogdan Mirică
Publicat Marti, 02.11.2010
Renault va lansa până în 2012 două noi motoare, un diesel şi un trei cilindri benzină. Dieselul va avea 1.6 litri şi va înlocui actualul propulsor 1.9 dCi.

Esential

130 de cai putere va oferi noul diesel 1.6 dCi.
100 de g/km va emite viitorul motor pe benzină 900 TCe.

Tendinţa generală de downsizing, adoptată de tot mai mulţi constructori, va deveni evidentă şi la Renault în următoarele luni. Constructorul francez promite două noi propulsoare, unul pe benzină şi unul diesel, gata să reducă valorile de consum şi emisie.

Primul agregat aşteptat în gamă este dieselul de 1.6 litri dCi, cunoscut deja de publicul larg. Motorul cu patru cilindri va oferi aceeaşi putere ca cea livrată de actualul 1.9 dCi, pe care de altfel îl va şi înlocui. Resursele totale, 130 de cai şi 320 de Nm, vor fi livrate în aceleaşi condiţii, dar performanţele în materie de consum şi emisii se vor îmbunătăţi substanţial.

Renault promite un consum mai mic cu 20 de procente şi emisii reduse cu 30 de g/km, ceea ce califică motorul pentru normele stricte Euro 6. Pentru a putea îndeplini normele, noul motor adoptă distribuţia cu 16 valve, un sistem EGR îmbunătăţit şi bineînţeles o funcţie start-stop, în echiparea de serie.

După debutul dieselului, aşteptat în primăvara anului viitor, constructorul francez va aduce în 2012 şi un nou motor pe benzină, cu trei cilindri.

Unitatea TCe de 900 cmc va fi oferită cu mai multe versiuni de putere, cuprinse între 90 şi 115 cai. Supraalimentarea şi injecţia directă, completate de un sistem start-stop, vor face ca emisiile de CO2 să se situeze sub 100 de g/km.

Performanţele vor califica acest propulsor pentru modelul Twingo, dar şi pentru cea de-a patra generaţie a lui Clio.

Comentarii (10)

  • Renato
    Daca noul Clio va arata ca Zoe Preview, atunci ma voi gandi serios sa-mi iau unul cu motor 1.6 dci. Cred ca va fi cel mai tare din segment
    19 4
  • Alex Radoi
    Alex Radoi
    Cel mai tare din segment... la ce?
    3 15
  • ce ar putea avea noul Clio 4
    Renault o denumeste o masina cu servicii SPA pt. relaxare maxima

    "Pachetul Zoe Preview asigura bunastarea ocupantilor datorita unui sistem cu triplu-efect dezvoltat in colaborare cu L'Oreal.

    *Hidrateaza pielea: sistemele conventionale de aer conditionat pot avea un efect deshidratant asupra pielii in timpul calatoriilor lungi, dar ZOE Preview are un sistem inteligent de control al climei ce ajusteaza automat nivelul de umiditate in interiorul masinii pentru a optimiza confortul ocupantilor sai.

    *Efect de dezintoxicare: un senzor de toxicitate monitorizeaza calitatea aerului si inchide automat orificiile de ventilatie, daca este necesar. Substantele nocive sunt prinse in filtru pentru a se asigura ca aerul cabină ramane curat in orice moment.

    *Stimulare sau relaxare cu difuzor de parfum: un sistem electric activ elibereaza mirosuri diferite, in functie de nevoile de moment (de exemplu, un parfum de relaxare in timpul cat conduceti de acasa la locul de munca sau, dimpotriva, un parfum pentru a stimula vigilenta soferului atunci cand calatoreste pe timp de noapte).

    Deasemenea Zoe Preview dispune de o functie de terapie cu lumina. Ecranul central emana o lumina care stimuleaza energia ocupantilor si imbunatateste si mai mult impresia de bunastare."

    O parte din chestiile astea se gasesc deja pe Renault Latitude si cred ca vo fi si pe noul Clio 4. Bravo lor!
    10 2
  • Vasilica
    Poate usor usor se vor axa mai mult pe lucruri low sau chinezarii cum vreti sa le spuneti.Pacat de istoria lor....parca mai demult mai faceau cat de cat.
    1 15
  • Numero uno
    Vasile esti praf frate. Renault din nou sparge concurenta cu un lucru revolutionar. De fapt care concurenta ca nu prea are, doar cap sa ai.
    10 2
  • Cum se face frate ca toti latraii carora le sta in gat Renault, sunt incoerenti si nearticulati?!

    Cititi aici si cititi bine: rafinamentul si eleganta viitoarelor modele Renault nu va fi egalata de niciun volkswagen, fiat sau de alte kitsch-uri koreene
    12 5
  • @Semtex82 a ziso bine da tot
    Ashea e FRATE. Respect 100% din partea mea.
    7 5
  • Candyman
    Sistemul EGR
    Detin o masina fabricata in '98 care respecta normele Euro 2 si care are sistemul EGR. Nu inteleg care e noutatea utilizarii sistemului EGR in acest nou motor de la Renault.
    Despre EGR: http://en.wikipedia.org/wiki/Exhaust_gas_recirculation
    0 3
  • Vasilica
    pentru inteligentii cu motoare din 1900 toamna
    Pai poate unii scriu pe "limba ta", ca sa mai intelegi si tu!!Sa nu pleci, prost acasa......La asta te-ai gandit?
    1 6
  • Alex Radoi
    @Vasilica
    Inca nu imi dau seama daca esti barbat sau femeie.
    Daca esti femeie, ai nume de bovina iar din comentariul tau se si intelege de ce, iar daca esti barbat ai un diminutiv de zidar salahor care lucreaza cu ziua, si din nou, inteleg de ce.

    Oricum, felicitari ca stii sa folosesti un computer cu acces la internet, pentru conditia ta este pur si simplu extraordinar.

    iata ca si un om mai putin instruit poate sa scrie pe un forum!!!:))))
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru