Se pare că piaţa auto din Spania suferă zilele acestea pentru că importatorul local al mărcii Renault a gând o ofertă specială mai mult decât interesantă. Pe scurt pentru orice Renault Laguna, Espace sau Latitude, clientul primeşte un automobil electric Renault Twizy gratis. Oferta este valabilă doar în luna august pentru cetăţenii spanioli.
Modelele mari din gama producătorului francez nu prea se mai vând în Europa de Vest, aşa că Renault încearcă diverse campanii pentru a le face mai atractive. Situaţia a devenit dificilă pentru Renault şi în Marea Britanie când în luna februarie a retras din ofertă modelele Laguna şi Espace.
Oferta specială pentru Twizy valorează 6.990 euro, acesta fiind şi preţul de vânzare al modelului electric. Renault Twizy este un automobil electric de 2.320 mm lungime, 1.191 mm lăţime şi 1.461 înălţime. Este propulsat de un motor electric de 20 CP şi 57 Nm şi cântăreşte doar 450 kg. Twizy are o autonomie de aproximativ 97 km, iar o încărcare completă a setului de acumulatori durează 3 ore la o priză normală de 220 V.
Via Worldcarfans
Si totusi, nu pot sa-mi explic logica strategiei Renault. Se incapataneaza sa produca in continuare Laguna si Espace, (http://www.automarket.ro/stiri/renault-nu-renuntam-la-espace-si-laguna-18480.html), au venit cu un Latitude destinat din start esecului pentru care, mai mult, pregatesc si un urmas(http://www.automarket.ro/stiri/succesorul-lui-renault-latitude-va-fi-dezvoltat-alaturi-de-mercedes-benz-43093.html) si culmea culmilor vor sa isi creeze si o marca premium (http://www.automarket.ro/stiri/renault-ar-putea-lansa-o-marca-premium-in-2015-45044.html) asa cum a facut Nissan cu Infinity acum 2 decenii si ceva.
Cata frustrare zace oare in managementul Renault? Cata invidie pe A6/A7/A8, seriile 5/6/7, E/S/CL/CLS ???? Cata dorinta - parvenita - as spune (si nu doar la ei) sa intre pe segmente unde nu-si au locul si rostul. De ce vor toti sa produca de toate? Ramaneti domnilor cu ce stiti sa faceti si faceti bine: masini de volum familiale si polivalente, clasa mica si compacta, RS-urile, Gordini-urile, felicitari pentru intentia de a reveni cu Alpine.
Toti fac acum de toate, dar unora ("nesatulilor") se pare ca le reuseste, cu modele ca A1, clasa A/B, iar altora (francezilor, italienilor) nu prea, cu modele precum 508, Latitude, Laguna si se aleg cu investitii neamortizabile in uzine/linii de productie si cu supracapacitate neutilizata.
PS: Imi place Twizy :)
Am vizitat si atelierul Renault de pe CdE unde era expus Zoe si Twizy, Toata lumea se bulucea la Twizy, la Zoe cand citeau ca trebuie sa platesti 80E/luna chirie la baterie nu erau foarte incantati,
Imi place Twizy, daca ar avea un motor termic mic as cumpara una