La standul Toyota din cadrul Salonului Auto de la Frankfurt putea fi admirată versiunea de serie a modelului Mirai, un automobil ce folosește ca sistem de propulsie bazat pe pilă de combustibil alimentată cu hidrogen. Toyota crede că acest tip de automobil reprezintă viitorul și că este o soluție cel puțin la fel de bună ca un automobil cu propulsie hibridă. Toyota vrea să producă 400 de exemplare în acest an, dar a primit peste 1.500 de comenzi.
Oficialii Renault nu sunt de aceeași părere. În cadrul discuției cu Guillaume Berthier, director comercial al diviziei de vehicule electrice Renault am întrebat dacă Renault nu crede că hidrogenul este o soluție mai bună față de electricitate ca sursă de combustibil. Berthier ne-a spus că nu. "Nu înțelegem modelul de business pe care Toyota îl folosește pentru automobilul cu hidrogen. Este o tehnologie de viitor, inginerii noștri o studiază, dar pentru moment nu este fezabilă din punct de vedere al business-ului", a punctat Guillaume Berthier.
Un automobil de serie alimentat cu hidrogen are nevoie de o infrastructură bine pusă la punct, iar acest lucru lipsește încă în Europa, în opinia oficialului francez. Construcția de stații de alimentare cu hidrogen este scumpă, iar producția în sine de hidrogen este un proces dificil și nu foarte ecologic, a completat oficialul Renault.
Singurul proiect pe care Renault îl desfășoară în acest domeniu este vânzarea de automobile către o companie independentă din Franța numită Symbio FCell care produce pile de combustibil cu hidrogen. Această companie montează sisteme de propulsie cu hidrogen pe automobilele cumpărate de la Renault și le comercializează la rândul său către alți clienți.
Comentarii (1)