Renault a decis să se concentreze pe promovarea şi vânzarea actualelor modele electrice din gamă în loc să lanseze noi maşini electrice. Vestea vine de la Beatrice Foucher, şeful global al departamentului de vehicule electrice de la Renault. Francezii de la Renault spun că trebuie să-şi păstreze competitivitatea în segment pe măsură ce alte mărci lansează propriile vehicule electrice, concomitent cu concentrarea pe pieţele din Europa care au o "atitudine matură faţă de reducerea emisiilor de CO2", cum ar fi în zona de nord a Europei şi să dezvolte o piaţă de vehicule electrice rulate, pentru a asigura păstrarea valorii reziduale a respectivelor vehicule, una dintre temerile anunţate de consumatorii actuali. Spre comparaţie, rivalii de la Fiat au o strategie complet diferită în privinţa vehiculelor electrice.
Până în prezent, Renault a vândut 29.000 de vehicule electrice, iar jumătate dintre vehiculele electrice vândute în Europa provin de la marca franţuzească.
Cu toate că valoarea nu este deloc impresionantă în raport cu volumul pieţei auto la nivel global, Beatrice Foucher aminteşte de vânzările lui Toyota Prius în primii opt ani de existenţă, înainte ca modelul să cunoască un nivel ridicat de popularitate şi să obţină vânzări consistente. Până atunci, Renault vrea să educe consumatorii şi să le prezinte spiritul practic la unui vehicul electric şi celelalte avantaje financiare ale acestuia. În prezent, clientul tipic al unui vehicul electric de la Renault locuieşte într-o suburbie sau oraş provincial şi are propriul său punct de încărcare. Francezii de la Renault vor să lanseze un sistem de încărcare mai simplu în viitorul apropriat, care să folosească un ştecher şi o priză simplă, nu un încărcător special montat la o staţie dedicată.Via Autocar
Nu rentabilitatea achizitiei si intretinerii e problema la o electrica precum Zoe, care-i la mintea cocosului ca-i super-ieftina, ci raspandirea punctelor de incarcare. Aspect la care se si lucreaza intens acum.
@mog, "bug" ul esti tu !
Valabil si pentru alte tari, masinile electrice in general sunt inca prea scumpe si foarte greu de utilizat daca n`ai curte/garaj sa o incarci...
asta e la minte cocosului, nu ca e super-ieftina. Poate traiesti intr`o bula de cristal numai a ta, unde 14 000 eur e in general, "super ieftin"
Ieftina ca braga, ia doua repede pana nu se scumpesc...
Si uite ca ai variante...
Tocmai asta este, ca gama Z.E. pe care se bazeaza Renault si in care arunci tu cu noroi, se comercializeaza deocamdata doar in Franta si alte locuri civilizate din lume, nu in Romania.
Discutia initiata de tine ESTE INUTILA pentru ca esti confuz.
Asa cum nu-ti pasa tie de Franta si alte tari civilizate, asa nu-i pasa de mentalitatea romaneasca unui francez, elvetian sau norvegian de exemplu, ce are nenumarate avantaje in achizitia unei masini electrice, ce e pe cale sa devina un cult.
Acolo un Renault Zoe la 13.700 euro, nu-i deloc scump!
Masinile astea au o adresabilitate clara, cu tendinta de a deveni din ce in ce mai generala pe masura ce se rezolva bolile copilariei (infrastructura, timpi de incarcare etc). Hai sa le taiem capul pentru ca nu s-au nascut adulti, nu? Cum vine asta?! E aiurea!
Care-i adresabilitatea de fapt? Discutam in principal de companii inovatoare, apoi de oameni deschisi la minte, gata sa incerce solutii noi pentru imbunatatirea calitatii vietii. Sunt in principal oameni care stau la casa, iar din acestia gasesti din plin in tarile civilizate. Cei carora li se adreseaza electricele acum la inceput sunt suficienti pentru a sustine investitii viitoare, deci dezvoltarea segmentului.
Subventia guvernamentala, atat de "revoltatoare" pentru unii (pentru cei neinformati mai exact), e de fapt un aspect foarte banal si normal pentru orice societate moderna ce doreste sa evolueze.
Subventia e prezenta oriunde se comercializeaza masini electrice (SUA, China, Japonia, Franta, Germania etc.) si vine ca o reactie firesca a statelor pentru ruperea dependentei de petrol si economisirea bugetelor alocate procurarii titeilului.
Subventia are un caracter temporar, fiind necesara doar pentru punerea pe picior de egalitate cu masinile conventionale, dupa care aceste subventii nu vor mai fi necesare.
Iar Renault cu gama Z.E. si strategia lor de leasing ptr baterii, nu degeaba e lider in Europa, avand argumente economice puternice pentru orice companie ce vrea rentabilitatea calculata la sange.
vehiculele pur electrice nu vor avea un viitor mai bun decat ce vedem acum...bateriile, care sunt inima lor sunt foarte foarte scumpe iar inovatiile acolo merg f greu...
nu e o tehnologie viabila de productie in masa, care sa inlocuiasca motorul termic clasic...
mai degraba cu hidrogen...
sunt de`acord cu tine ca la un moment dat va trebui sa facem schimbarea dar nu vad electricele ca varianta viabila...
si nu arunc cu noroi, bravo lor ca dezvolta aduc inovatii...dar acum pt noi romanii, ca asta suntem, nu e o solutie nici practica nici financiara...
http://www.automarket.ro/stiri/jaguar-si-land-rover-investesc-160-de-milioane-de-dolari-in-dezvoltarea-53125.html
http://www.automarket.ro/frankfurt-2013/frankfurt-2013-live-electricele-troneaza-in-standul-volkswagen-52873.html
Nu spune nimeni ca tehnologia pilelor de combustibil nu sunt binevenite, dar in prezent e mult mai scumpa si intr-un stadiu incipient de avansare, spre deosebire de electricele de la Renault-Nissan de exemplu care sunt deja pe strazi si vand de ordinul zecilor de mii.
Tehnologia avanseaza mai rapid ca niciodata. Dovada ca vremurile s-au schimbat, Nissan Leaf a reusit in 2 ani, ce a reusit Prius (1997) in 5-6 ani.
Viitorul nu apartine unei singure tehnologii. Cel putin in urmatorii 20-30 de ani vom discuta de masini conventionale, de full-electrice, hidrogen, biocombustibili, plug-in hybrid si cine stie ce alte tehnologii se vor mai inventa. Pe termen lung, ramane de vazut ce tehnologie va fi dominanta. Deocamdata avem nevoie de alternative. Nu esti pregatit sa accepti realitatea... e problema ta !