Renault-Nissan va construi patru fabrici de baterii litiu-ion in Europa
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Planurile aliantei Renault-Nissan de a lansa vehicule electrice pana in 2011 vor fi sustinute in urmatorii ani de construirea a patru fabrici in Europa. Aceste uzine nu vor avea insa rolul de a asambla automobile, ele fiind destinate productiei de baterii litiu-ion, "ingredientul" principal al viitoarelor modele electrice din gama constructorilor Renault si Nissan.
Momentan oficialii celor doua companii au anuntat ca nu au ajuns la o decizie finala privind cele patru locatii, acestea urmand sa fie facute publice in curand.
Nissan a facut deja primii pasi in domeniul bateriilor litiu-ion, inaugurand luna trecuta o fabrica de acest gen in Japonia, dupa o colaborare de succes cu NEC. Investitia s-a ridicat la 80 de milioane de dolari si va asigura o productie anuala de 13.000 de baterii litiu-ion. Cu toate acestea, uzina are capacitatea de a produce 65.000 de baterii litiu-ion.
Japonezii vor mai deschide inca o fabrica de acest tip anul viitor in Tennessee, Statele Unite. Pe teritoriul Europei, Nissan intentioneaza sa construiasca uzinele de baterii litiu-ion in apropierea actualelor sale fabrici de automobile.
Am putea asista astfel la locatii alese in Spania si Marea Britanie.La randul sau, Renault a declarat ca isi doreste o astfel de uzina in Franta. Cea de-a patra fabrica de baterii litiu-ion ar putea fi construita in Portugalia, ibericii manifestand pana in prezent un interes deosebit in sustinerea vehiculelor cu emisii zero.
Nissan a anuntat insa ca orice guvern ofera finantare si asistenta pentru lansarea modelelor electrice poate atrage investitiile sale.
via | Automotive News
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Lotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. (21.11)
-
Peste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. (21.11)
-
Stellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. (20.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
Comentarii (1)