Renault-Nissan va construi patru fabrici de baterii litiu-ion in Europa
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Planurile aliantei Renault-Nissan de a lansa vehicule electrice pana in 2011 vor fi sustinute in urmatorii ani de construirea a patru fabrici in Europa. Aceste uzine nu vor avea insa rolul de a asambla automobile, ele fiind destinate productiei de baterii litiu-ion, "ingredientul" principal al viitoarelor modele electrice din gama constructorilor Renault si Nissan.
Momentan oficialii celor doua companii au anuntat ca nu au ajuns la o decizie finala privind cele patru locatii, acestea urmand sa fie facute publice in curand.
Nissan a facut deja primii pasi in domeniul bateriilor litiu-ion, inaugurand luna trecuta o fabrica de acest gen in Japonia, dupa o colaborare de succes cu NEC. Investitia s-a ridicat la 80 de milioane de dolari si va asigura o productie anuala de 13.000 de baterii litiu-ion. Cu toate acestea, uzina are capacitatea de a produce 65.000 de baterii litiu-ion.
Japonezii vor mai deschide inca o fabrica de acest tip anul viitor in Tennessee, Statele Unite. Pe teritoriul Europei, Nissan intentioneaza sa construiasca uzinele de baterii litiu-ion in apropierea actualelor sale fabrici de automobile.
Am putea asista astfel la locatii alese in Spania si Marea Britanie.La randul sau, Renault a declarat ca isi doreste o astfel de uzina in Franta. Cea de-a patra fabrica de baterii litiu-ion ar putea fi construita in Portugalia, ibericii manifestand pana in prezent un interes deosebit in sustinerea vehiculelor cu emisii zero.
Nissan a anuntat insa ca orice guvern ofera finantare si asistenta pentru lansarea modelelor electrice poate atrage investitiile sale.
via | Automotive News
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Mini își revizuiește planurile sale de electrificare din cauza ritmului prea mic al vânzărilor de mașini electrice. Motoarele termice vor face parte din ofertă și după 2030. (18.04)
-
Constructorul italian de automobile anunță un nou nivel de echipare de bază pentru SUV-ul Grecale. Acesta înlocuiește vechiul nivel GT și se numește chiar Grecale. Motorizarea este una mild-hybrid și oferă 300 de cai putere. (18.04)
-
Porsche a stabilit un nou record pe Nürburgring pentru mașinile cu transmisie manuală cu noul 911 GT3. Pilotul de uzină Jorg Bergmeister a reușit să înregistreze un timp de 6:56.294 cu un 911 GT3 din 2025 echipat cu transmisie manuală în 6 trepte. (18.04)
-
Noul Volvo S90 facelift: display central de 11.2 inch și versiune PHEV cu 80 km autonomie electrică
-
Acesta este noul Subaru Outback: două motorizări cu până la 260 CP
-
Renault a dezvoltat un sistem hibrid care poate fi montat în mașinile electrice
-
Hyundai prezintă o nouă generație de motoare hibride: consum mai mic cu 45%
-
Noi detalii despre Mazda EZ-60: versiune cu motor termic pe post de generator
Comentarii (1)