Alianța Renault-Nissan-Mitsubishi a devenit anul trecut cel mai mare constructor auto din lume, după o controversă legată de modul în care Grupul Volkswagen a integrat vânzările camioanelor Man și Scania în raportul oficial.
Alianța franco-japoneză își păstrează această poziție și în prima jumătate a acestui an, iar de data această diferența a fost suficient de mare pentru ca vânzările Man și Scania să nu mai facă diferența.
Astfel, Alianța Renault-Nissan-Mitsubishi a anunțat că a comercializat 5.538.530 de unități în primele 6 luni ale anului, în creștere cu 5.1% comparativ cu perioada similară a anului trecut. Cele mai mari creșteri au fost înregistrate în dreptul modelelor Clio, Captur și Scenic din partea Renault, respectiv Note, Serena, X-Trail și Qashqai din partea Nissan și Eclipse Cross și Xpander din partea Mitsubishi. De asemenea, Dacia a înregistrat vânzări record de 378.000 de unități la nivel global.
Între timp, Grupul Volkswagen a comercializat 5.519.000 de unități, în creștere cu 7.1%, cele mai mari creșteri globale fiind înregistrate de Seat (17.6%) și Skoda (11.6%), în timp ce brandul Volkswagen a înregistrat o creștere mai modestă de 6.3%.
Datele includ și vânzările a 112.200 de camioane Man și Scania. Prin urmare, Alianța Renault-Nissan-Mitsubishi își păstrează prima poziție în top cu un avans infim de numai 19.530 de unități în fața rivalilor de la Grupul Volkswagen.Toyota, care până în 2015 inclusiv a fost cel mai mare constructor auto din lume, a coborât pe poziția a treia, după ce a raportat 5.209.000 de unități vândute în primul semestru.
Constructorul japonez are de recuperat o diferență mai mare decât în trecut, ca urmare a faptului că brandul principal a înregistrat o creștere modestă, de numai 1.3%, la aproape 4.7 milioane de unități. În vânzările producătorului sunt incluse și vânzările mărcilor Daihatsu și Hino, care nu sunt comercialziate în Europa.
Constructor |
Vânzări S1 2018 |
Creștere | |
1 | Renault-Nissan-Mitsubishi | 5.538.530 | 5.1% |
2 | Grupul Volkswagen | 5.519.000 | 7.1% |
3 | Toyota | 5.209.000 | 1.6% |
Via Renault-Nissan, Grupul Volkswagen, Toyota
cum adica ramane cel mai mare ?
cand a mai fost ?
Nu neaparat ca zice automarket.ro, sau ca tocmai mi-am luat eu una, sau ca la pbn s-a vandut si jumate din cota alocata pe 2019. Succese ;)
Renault - Nissan - Mitsubishi nu este un grup unit, ci o fuziune de trei firme, dintre care Renault si Nissan folosesc anumite platforme in comun, Mitsubishi fiind achizitionat de caurand.
Pe deasupra, Nissan este singurul care are profit, Renault fiind la limita, iar Mitsubishi fiind pe pierdere.
Despre ce discutam aici?
Renault e pe profit. De mult... chiar daca, in mod vizibil, te doare...