Renault-Nissan-GM: Game Over!
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Dupa ce si-au dat reciproc trei luni de gandire, presedintii Renault-Nissan si cel al General Motors au decis: alianta dintre cele doua superputeri auto nu va avea loc.
In prima faza, informatia a aparut in editia on-line a publicatiei Wall-Street Journal, dupa care au urmat comunicatele oficiale ale celor doua parti: Rick Wagoner si Carlos Ghosn au inchis de comun acord orice tratative ieri, in urma unei conversatii telefonice.
Cel mai important motiv al renuntarii la ideea crearii unui colos auto se numara multiplele divergente privind tipul parteneriatului. Astfel, in timp ce GM a cerut initial o suma de bani ca “un avans de control”, seful Renault-Nissan dorea 20% dintre actiunile grupului american.
Mai mult, acum cateva zile, sefii General Motors au pretins cateva miliarde de dolari din partea celor de la Renault-Nissan ca o compensatie deoarece acestia considerau ca, avand in vedere numarul de modele si dimensiunea afacerii, francezii ar fi urmat sa fie inglobati in GM si nu invers. Raspunsul celor franco-niponilor a fost scurt: “Renault-Nissan considera ca principiul compensatiei este contrar spiritului unei aliante competitive”.
Daca doriti sa aprofundati, puteti consulta comunicatul oficial al Renault si discursul lui Rick Wagoner (ambele in engleza)
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Ford Motor Company a anunțat o investiție de 4.4 miliarde de euro pentru a-și transforma operațiunile europene. Principalul scop este cel de a reduce costurile și de a-și crește competitivitatea pe continent. (11.03)
-
Porsche Automobil Holding SE este cel mai mare acționar din cadrul Grupului Volkswagen. Compania se așteaptă la pierderi de 20 de miliarde de euro pentru anul fiscal 2024. (10.03)
-
Competiția de design YouClip, în care 3 școli de design concurează pentru dezvoltarea unui nou accesoriu Dacia, se apropie de final. În competiție au rămas 4 proiecte, câștigătorul urmând să fie anunțat pe parcursul lunii martie. (10.03)
-
Adio, Ford Focus: producția va ajunge la final în luna noiembrie
-
Noul Subaru Forester a ajuns în România: start de la 40.850 de euro
-
Echilibru
-
Acesta este noul Volvo ES90: 700 km autonomie și versiune cu 680 CP
-
Șeful de design de la Volkswagen confirmă întoarcerea butoanelor fizice: "Este o mașină, nu un telefon"
Comentarii (0)