Renault-Nissan-GM: Game Over!
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Dupa ce si-au dat reciproc trei luni de gandire, presedintii Renault-Nissan si cel al General Motors au decis: alianta dintre cele doua superputeri auto nu va avea loc.
In prima faza, informatia a aparut in editia on-line a publicatiei Wall-Street Journal, dupa care au urmat comunicatele oficiale ale celor doua parti: Rick Wagoner si Carlos Ghosn au inchis de comun acord orice tratative ieri, in urma unei conversatii telefonice.
Cel mai important motiv al renuntarii la ideea crearii unui colos auto se numara multiplele divergente privind tipul parteneriatului. Astfel, in timp ce GM a cerut initial o suma de bani ca “un avans de control”, seful Renault-Nissan dorea 20% dintre actiunile grupului american.
Mai mult, acum cateva zile, sefii General Motors au pretins cateva miliarde de dolari din partea celor de la Renault-Nissan ca o compensatie deoarece acestia considerau ca, avand in vedere numarul de modele si dimensiunea afacerii, francezii ar fi urmat sa fie inglobati in GM si nu invers. Raspunsul celor franco-niponilor a fost scurt: “Renault-Nissan considera ca principiul compensatiei este contrar spiritului unei aliante competitive”.
Daca doriti sa aprofundati, puteti consulta comunicatul oficial al Renault si discursul lui Rick Wagoner (ambele in engleza)
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Lotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. (21.11)
-
Peste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. (21.11)
-
Stellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. (20.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
Comentarii (0)