La începutul lunii trecute, Renault a publicat o imagine teaser care anunța debutul versiunii Megane RS Trophy-R, o variantă gândită pentru cei care iubesc cu adevărat ieșirile pe circuit. Acum, oficialii constructorului francez au publicat primele imagini cu noul Megane RS Trophy-R.
Versiunea de top a Hot Hatch-ului francez folosește același motor de 1.8 litri care oferă 300 CP, valoare identică cu cea livrată de varianta Megane RS Trophy. Oficialii Renault spun că noua versiune este mai ușoară cu până la 130 de kilograme comparativ cu varianta din care derivă și a primit o serie de îmbunătățiri la nivel aerodinamic și în ceea ce privește șasiul.
Prima apariție publică a lui Renault Megane RS Trophy-R va avea loc în 24 mai în Monaco, iar comenzile Hot Hatch-ului vor fi preluate de Daniel Ricciardo și Nico Hulkenberg, piloții echipei Renault F1. Ulterior, francezii vor oferi versiunea Megane RS Trophy-R într-o ediție limitată (numărul exemplarelor nu a fost anunțat).
Odată cu publicarea primelor imagini și detalii referitoare la noul Megane RS Trophy-R, Renault a făcut un alt anunț important.
Versiunea extremă a Hot Hatch-ului dezvoltat de francezi a reușit să obțină cel mai bun timp pe circuitul de la Nurbugring și să devină cel mai rapid model de serie cu roți motrice față care a rulat pe asfaltul Iadului Verde.Renault Megane RS Trophy-R a avut nevoie de 7 minute și 40.1 secunde pentru a parcurge traseul Nordschleife cu lungimea de 20.6 kilometri. Vechiul record de pe Nurburgring pentru această categorie de vehicule a fost stabilit în 2017 de Honda Civic Type R. Atunci, Hot Hatch-ul japonezilor a fost cronometrat cu 7 minute și 43.8 secunde.
O fi bătrânețea de vină? Poate... dar n-ar fi exclus ca și absurditatea testării-record a unui hot-hatch cu patru uși... și două locuri să fie de vină.
OK, nici precedentul recordman Type-R n-avea banchetă spate, AC, infotainment, materiale fonoabsorbante etc., iar fanboyșii ambelor mărci se atacă deja furibund pe chichițe minore (după mine, clar.)
Plus că unele bazate doar pe zvonuri - cum ar fi presupusa absență a sistemului 4WSteering pe RS Trophy-R.
MRS4 *normal* rămâne în orice caz o mașină remarcabilă, chiar dacă factorul atractivitate... ochiometrică i-a scăzut oarecum comparativ cu fosta generație (coupe cu două uși + linii fluid-agresive, dac-ați uitat cumva.)
Prețul - la noi cel puțin - rămâne însă f. competitiv (30.600 €), la fel și fiabilitatea surprinzător de bună pentru o asemenea mașinărie capabilă să producă thrill cât cuprinde, dar reușind să fie și practică la nevoie.
Cu siguranta seria limitata va cuprinde masini aidoma celei recordmene.
Sedere placuta!
in ceea ce priveste renault-ul, voi omiteti un lucru f important, poate cel mai important; masina asta a scos un timp record, mult sub 8 minute , cu un motor de doar 1.8 !!!!!! ( stiu stiu, radical are motor doar de 1.3 si a coborat sub 7 minute, dar sa nu exageram )
Oricum adevăru-i la mijloc, Type-R FK8 (record 2017) având într-adevăr bancheta păstrată, dar nu și AC / stereo etc.
Îmi rămăsese deci în minte precedenta Type-R ,care nu avea de nici unele (2014, detronată d-un GOlf GTI Clubsport S chelit și el).
Asta nu înseamnă totuși c-o să consult Wiki-Miki înainte de-a chibița p-aici. În orice caz, recordurile astea au rol preponderent de PR-marketing-promo, conținând după mine variabile inacceptabile.
...Exemplu aleatoriu: de unde știm noi de ex. că motoarele-s 100% de serie și nu *meșterite* pe la ECU măcar ?!
Hai pa, să fii sănătos altfel (nu ca mine - ies de fapt să-mi iau pastilele și lecitina. :-))