Noua generație Renault Megane RS a fost prezentată în premieră în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt din septembrie 2017. Hot Hatch-ul constructorului francez are un design revizuit, tehnologii moderne și un motor nou.
Acum, Renault Megane RS poate fi comandat și pe piața din România. Versiunea de bază pleacă de la 30.000 de euro cu TVA pentru varianta Sport echipată cu motorul de 1.8 litri de 280 CP și transmisie manuală cu șase trepte.
Standard, noul Renault Megane RS vine cu pachetul de lumini RS Vision, jante de 18 inch, tapițerie specifică modelor RS, pachetul multimedia R-Link 2 cu ecran tactil, instrumentar de bord digital cu ecran de 7 inch, volan RS îmbrăcat în piele, padele pentru schimbarea treptelor de viteză (doar în cazul modelelor echipate cu transmisia automată), indicator pentru schimbarea treptei de viteză și sistemul Renault Multi-Sense.
De asemenea, francezii oferă cruise control, oglinzi rabatabile și ajustabile electric, asistent la pornirea în rampă, sistem de direcție integrală și sistem de asistență la parcarea cu spatele.
Noua generație Renault Megane RS va fi disponibilă și în versiunea Cup (+1.000 de euro pentru suspensiile mai rigide, diferențialul cu alunecare limitată și sistemul de frânare mai performant).
Scaunele Recaro fac și ele parte din oferta Renault, iar prețul cerut pentru acestea este de 2.150 de euro.MOTORIZĂRI (Date tehnice complete AICI) |
NIVEL DE ECHIPARE (euro, TVA inclus) |
|||
Motor | Putere (CP) |
Transmisie | Sport | Cup |
1.8 Turbo | Benzină 280 CP |
Man6 EDC6 |
30.000 31.500 |
31.000 32.500 |
Sub capota lui Renault Megane RS se află motorul de 1.8 litri turbo care produce 280 de cai putere la 6.000 rpm și 390 Nm între 2.400 și 4.800 rpm. Resursele sunt livrate către puntea față fie cu o cutie manuală cu șase trepte, fie cu una automată EDC, tot cu șase rapoarte. Accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 5.8 secunde, iar viteza maximă se oprește în dreptul valorii de 250 km/h.
Noul Renault Megane RS vs. principalii concurenți |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Renault Megane RS 1.8 benzină, Sport, Man6 |
280 | 7.1 | 5.8 | 30.000 |
Ford Focus ST 2.0 benzină, Man6 |
250 | 6.8 | 6.5 | 27.050 |
Honda Civic Type R 2.0 benzină, Man6 |
320 | 7.7 | 5.8 | 39.522 |
Volkswagen Golf GTI 2.0 benzină, Performance, Man6 |
245 | 6.6 | 6.2 | 29.211 |
Seat Leon Cupra 2.0 benzină, Man6 |
300 | 6.9 | 5.8 | 32.007 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
...Sau, mai exact, 41.000 vopsită-n culorile astea speciale galben / orange (Jaune irius / Orange Tonic.)
Diferența de 1.800 euro e însă aproape anulată de așa-zisul *malus* d-acolo (diabolica invenție pseudo-ecologistă a masoneriei din Hexagon) -penalizare mai mică pentru EDC (3.113 euro vs. 4.253 - manuală.)
Totuși, ambele variante se învârt în jurul a 42.000 !
P.S. Presimt că-s posibile și mici discounturi sub ăștia 30.000 - pentru negociatorii talentați. ;-)
(n.b. La cît de francofoni mai ne consideră franțujii, pe site-ul Renault apare *Yellow Sirius*. :-))
...Și, că tot re-intrai, Vmax e 255 km/h pt. versiunea cu CV manuală, nu *doar* 250 (valoare comunicată pt. EDC) - nu c-ar conta prea mult asta pentru pseudo-autostrăzile noastre.
https://www.youtube.com/watch?v=FrjeMmiwJWw
vs
https://www.youtube.com/watch?v=Y0m_JPqMfxA