După ce am făcut cunoştinţă cu faceliftul operat pe actuala generaţie Megane, Renault ne propune o nouă declinare a celui mai titrat hot-hatch din ultimul deceniu. După ce am avut ediţii limitate ca Megane Renaultsport 265 Trophy şi Red Bull Racing RB8, astăzi facem cunoştinţă cu noul Megane Renaultsport 275 Trophy.
Cu alte cuvinte, este vorba despre o nouă versiune Trophy, care vine în standard cu şasiul Cup şi diferenţialul limitat pentru o experienţă puternică la volan. După cum o sugerează şi numele, noul Renault Megane RS 275 Trophy adoptă şi ceva mai multă putere sub capotă.
275 de cai putere şi 360 Nm
Inginerii francezi au reuşit să stoarcă încă 10 cai putere din motorul de 2.0 litri. Asta înseamnă un total de 275 de cai, livraţi la 5500 de rotaţii, şi un cuplu motor generos, de 360 Nm, oferit între 3000 şi 5000 de rotaţii. Chiar şi în aceste condiţii, hot-hatch-ul reuşeşte să consume doar 7.5 litri/100 de kilometri şi să emită 174 g/km.
Pe lângă aportul de putere, Megane RS 275 Trophy vine şi cu o evacuare din titaniu, oferită standard de Akrapovic. De asemenea, Renault lucrează şi cu Ohlins pentru un set de amortizoare Road & Track, oferite în lista de opţionale. Acestea permit ajustarea cu uşurinţă a setărilor pentru stradă sau pentru circuit.Şi tot pe lista de opţionale se găsesc şi un set de pneuri de performanţă Michelin Pilot Sport Cup 2, dezvoltate special pentru această maşină de producătorul francez de anvelope.
Interior personalizat
La nivel estetic, noul Megane RS 275 Trophy adoptă noi motive inspirate din F1 şi inscripţia Trophy la nivel lateral. Terminaţia evacuării a fost realizată din fibră de carbon tot de Akrapovic, iar jantele standard au fost înlocuite cu unele de 19 inch, botezate Speedline Turini şi derivate din cele folosite de Megane în competiţiile de motorsport.
Interiorul lui Megane RS 275 Trophy vine personalizat cu praguri numerotate, semn al exclusivităţii, cu scaune Recaro de tip scoică, îmbrăcate şi piele şi alcantara şi cusute cu aţă roşie, un mâner al schimbătorului din aluminiu şi alte elemente care poartă logo-ul Renaultsport.
Noul model va ajunge în showroom-urile europene în toamnă, primele liste de comenzi urmând a fi deschise în luna iunie.
Un debut oficial este programat pentru ediţia din acestă vară a Festivalului Vitezei de la Goodwood.Deşi Renault nu a anunţat nimic oficial, noul Megane 275 Trophy ar putea fi modelul cu care francezii se lăudau că vor doborî recordul de timp pentru un vehicul cu tracţiune faţă pe circuitul de la Nurburgring.
Renault ne promite un model capabil să parcurgă un tur de Nurburgring în mai puţin de 8 minute
Megane IV RS cand va aparea... va rasturna din nou segementul hot hatch...cel putin asa se aude pe net.