Renault Megane nu va mai primi o generație nouă. Producția va lua sfârșit în această lună

de Tiberiu Safta
Luni, 01.04.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Renault Megane, modelul compact al mărcii franceze, va fi retras din fabricație până la finalul lunii aprilie. Modelul nu va primi un înlocuitor direct, iar numele Megane va continua să fie vândut doar sub forma unui crossover electric.

În urmă cu 3 ani, Renault a lansat oficial Megane E-Tech. Chiar dacă noul model poartă același nume cu hatchback-ul compact al mărcii franceze, acesta este un crossover complet diferit față de Megane-ul obișnuit. Lansarea acestui model a sugerat faptul că modelul Megane obișnuit nu va mai fi produs pentru foarte mult timp.

Ei bine, iată că acum suntem aproape de momentul în care ne vom lua rămas bun de la Renault Megane. Potrivit publicației Profit, modelul compact al francezilor va fi retras din producție până la finalul acestei luni. În prezent, varianta hatchback este produsă în Spania, la uzina Renault de la Palencia. Între timp, varianta berlină este produsă în Turcia.

Renault Megane a fost lansat pentru prima dată în 1995, ca înlocuitor pentru vechiul Renault 19. De-a lungul timpului, modelul compact al mărcii franceze a primit 4 generații diferite. Prima generație a primit un facelift în 1999, înainte ca aceasta să fie înlocuită în 2002 de către cea de-a doua iterație.

Aceasta din urmă a fost și cea mai controversată datorită design-ului său atipic. A treia generație a debutat în 2008, iar cea de-a patra și ultima iterație a lui Renault Megane a fost lansată în 2015. Modelul a primit un facelift în 2020.

Constructorul francez nu are în plan să lanseze un înlocuitor direct pentru Megane. În schimb, modelul ar urma să fie înlocuit indirect de către două viitoare modele Dacia, aflate în prezent în dezvoltare sub numele de cod C-Neo.

via Profit

Comentarii (13)

  • Marius
    Evident...păcăleală de 1 aprilie...mda.

    Când vor renunța cei de la VW la modelul Golf, atunci poate se gândesc și francezii de la Renault sa pensioneze modelul Megane.
    0 2
  • Pentru o astfel de știre mergea un articol mai extins cu toată istoria modelului și cifrele fiecărei generații .

    În ritmul ăsta vor dispărea toate caroseriile, în afară de SUV, ceea ce-ar fi foarte urât, anost, cumplit.
    20 0
  • Nu stiu care-i treaba cu stirea asta.... Acu' 2 saptamini am comandat la dealer un Megane IV Sedan, cu livrare in 3-6 luni.... Deci nu vad cum sa se opreasca productia luna viitoare...
    6 1
  • O veste trista pentru industria auto. Precum spune si @dan_grc, SUV-mania + lupta impotriva ICE-urilor dor duce la o industrie auto de-a dreptul plictisitoare si lipsita de farmec.

    @Automarket - chiar merita modelul francez ceva mai mult decat un simplu articol, pentru ca acest model a setat anumite standarde in materie de siguranta in clasa compacta, modelele Megane RS sunt si in ziua de astazi foarte apreciate, de aceea sunt rare si scumpe. In competitiile auto de pe plan local din diferite tari, Megane RS sunt folosite inca intens.
    11 0
  • În realitate, formatul sedan vine tare din urmă, cel puțin la segmentul full electric, tocmai pentru că are un coeficient aerodinamic mai bun decât SUV. În ce privește lupta, mai degrabă se pare că e invers. Sunt tot mai mulți oameni rezistenți la schimbare, adeseori din motive reale și pertinente, gen, range anxiety și lipsa pieței second hand, sau perspectiva ca după 6-8 ani să fie nevoiți să schimbe bateria mașinii (scump, foarte scump) sau să o caseze. Altfel, cine merge mult cu o electrică, să zicem 25-30 de mii de km. pe an, își scoate banii pierduți prin faptul că nu o mai poate revinde sau redota cu o nouă baterie, din economia la bani pe kilometrul parcurs.
    13 2
  • George Simion
    o masina urata, in sfarsit se duce.
    2 20
  • Megane II vindea in 2003 peste Golf 5 (VW a ratat total designul la 5), dar problemele de fiabilitate au distrus modelul. Megane II ca design, mie mi-a plăcut! Megane III o mașină anosta, care nu spunea nimic. Ultimul Megane mie mi-a plăcut! Nu sunt fan Sedan, varianta actuala nu este o mașină urata (are băiatul meu cu motorul 1,33 benzina), dar segmentul s-a restrâns mult
    5 1
  • probabil au vrut sa spuna ca mai preiau comenzi doar pana la finalul lunii asteia si apoi gata, urmand a se onora toate etapizat, in functie de disponibilul de productie.

    sau poate a fost doar o pacaleala de 1 aprilie, desi nu cred, segmentul compact se duce accelerat la vale, chiar nici Golf nu mai domina ca pe vremuri.
    4 0
  • depinde si de noroc dar si de felul in care intretinem si exploatam masinile, eu am avut megane II sedan 2007 luat de nou 1.6 16v, intr-adevar banala ca design, insa in ciuda renumelui de slaba la fiabilitate in cei 12 ani cat am tinut-o nu mi-a facut nici cea mai mica problema, a functionat impecabil de fiecare data si am strans multe amintiri placute in timpul petrecut cu acea masina.

    inainte, in paralel sau ulterior am mai avut sau condus diverse masini, mai bune (skoda, peugeot, audi, bmw si mazda) sau mai proaste (rover, ford si subaru) dar niciuna nu mi-a fost atat de draga ca nepretentiosul megane.
    8 1
  • Al Bundy
    In locul modelului Megane se va fabrica in Turcia noul Duster cu sigla Renault iar pe viitor Dacia Bigster...
    1 1
  • Treaba lor daca isi pun mari sperante in Meganu e-tec. Segmentul compact nu mai face volumele de acum 10-15-20 ani dar nu cred ca e de abandonat. Se zvoneste ca locul Megane-ului va fi luat de un model Dacia. Greu de inlocuit prestigiul Megane-ului. In plus, nimeni nu va avea mari dileme in a alege o compacta intre Dacia si VW Golf sau Pejo 308. Nu sunt in aceiasi liga.
    Fragmentarea aberanta a segmentelor cu suvizarea a orice (chiar si Aygo) cuplata cu dezvoltarea accelerata a modelelor electrice seaca toti producatorii de resurse pentru dezvoltarea unor modele noi oricat de populare par la prima vedere. Succesuri.
    7 1
  • nu fragmentarea cred ca e problema, pentru ca desi formatul caroseriei poate diferi mult, tehnica de sub tabla, adica cea care genereaza grosul costului, e aceeasi la modelele inrudite, gen golf-tiguan, doar un exemplu.

    apoi, orice segment care nu mai face volume, chiar este de abandonat si trebuie abandonat, care producator e fraier sa aglomereze linii de asamblare cu modele care fac profit mic si se vand greu, generand costuri suplimentare si cu stocajul? e logic ca se migreaza catre suv-uri, pentru ca e win-win pt toata lumea. producatorii au profit mai bun, iar clientul e dispus sa plateasca un pret mai mare decat la o compacta obisnuita, pentru ca, din ce am observat, lumea nu mai vrea masini mici si inghesuite, cu acces prost, vizibilitate proasta si care se taraie cu burta pe asfalt.

    garantat si golful va fi eliminat la un moment dat, doar ca probabil va fi ultimul din clasa care va sucomba si odata cu el clasa generic denumita "golf" va fi istorie, la fel cum s-a petrecut cu segmentul D, clasa medie, complet moarta. pana si passatul sedan a fost eliminat, mai rezista exclusiv in versiune combi doar datorita marii piete germane, ca altfel era dus si el.
    1 1
  • Seriff
    Pai si pe logica asta, de ce fabrica Megane electric? Ala face volume? Megane clasic, a facut volume 20 de ani, e plin de ele pe strazi, peste tot in Europa o sa vezi un Megane, oriunde, a fost o masina care a rupt la vanzari, acum o scot si fac ce in locul ei?
    Nimic practic, dupa se vaita ca ii bat chinezii la vanzari.
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru