În urmă cu 3 ani, Renault a lansat oficial Megane E-Tech. Chiar dacă noul model poartă același nume cu hatchback-ul compact al mărcii franceze, acesta este un crossover complet diferit față de Megane-ul obișnuit. Lansarea acestui model a sugerat faptul că modelul Megane obișnuit nu va mai fi produs pentru foarte mult timp.
Ei bine, iată că acum suntem aproape de momentul în care ne vom lua rămas bun de la Renault Megane. Potrivit publicației Profit, modelul compact al francezilor va fi retras din producție până la finalul acestei luni. În prezent, varianta hatchback este produsă în Spania, la uzina Renault de la Palencia. Între timp, varianta berlină este produsă în Turcia.
Renault Megane a fost lansat pentru prima dată în 1995, ca înlocuitor pentru vechiul Renault 19. De-a lungul timpului, modelul compact al mărcii franceze a primit 4 generații diferite. Prima generație a primit un facelift în 1999, înainte ca aceasta să fie înlocuită în 2002 de către cea de-a doua iterație.
Aceasta din urmă a fost și cea mai controversată datorită design-ului său atipic. A treia generație a debutat în 2008, iar cea de-a patra și ultima iterație a lui Renault Megane a fost lansată în 2015. Modelul a primit un facelift în 2020.Constructorul francez nu are în plan să lanseze un înlocuitor direct pentru Megane. În schimb, modelul ar urma să fie înlocuit indirect de către două viitoare modele Dacia, aflate în prezent în dezvoltare sub numele de cod C-Neo.
via Profit
Când vor renunța cei de la VW la modelul Golf, atunci poate se gândesc și francezii de la Renault sa pensioneze modelul Megane.
În ritmul ăsta vor dispărea toate caroseriile, în afară de SUV, ceea ce-ar fi foarte urât, anost, cumplit.
@Automarket - chiar merita modelul francez ceva mai mult decat un simplu articol, pentru ca acest model a setat anumite standarde in materie de siguranta in clasa compacta, modelele Megane RS sunt si in ziua de astazi foarte apreciate, de aceea sunt rare si scumpe. In competitiile auto de pe plan local din diferite tari, Megane RS sunt folosite inca intens.
sau poate a fost doar o pacaleala de 1 aprilie, desi nu cred, segmentul compact se duce accelerat la vale, chiar nici Golf nu mai domina ca pe vremuri.
inainte, in paralel sau ulterior am mai avut sau condus diverse masini, mai bune (skoda, peugeot, audi, bmw si mazda) sau mai proaste (rover, ford si subaru) dar niciuna nu mi-a fost atat de draga ca nepretentiosul megane.
Fragmentarea aberanta a segmentelor cu suvizarea a orice (chiar si Aygo) cuplata cu dezvoltarea accelerata a modelelor electrice seaca toti producatorii de resurse pentru dezvoltarea unor modele noi oricat de populare par la prima vedere. Succesuri.
apoi, orice segment care nu mai face volume, chiar este de abandonat si trebuie abandonat, care producator e fraier sa aglomereze linii de asamblare cu modele care fac profit mic si se vand greu, generand costuri suplimentare si cu stocajul? e logic ca se migreaza catre suv-uri, pentru ca e win-win pt toata lumea. producatorii au profit mai bun, iar clientul e dispus sa plateasca un pret mai mare decat la o compacta obisnuita, pentru ca, din ce am observat, lumea nu mai vrea masini mici si inghesuite, cu acces prost, vizibilitate proasta si care se taraie cu burta pe asfalt.
garantat si golful va fi eliminat la un moment dat, doar ca probabil va fi ultimul din clasa care va sucomba si odata cu el clasa generic denumita "golf" va fi istorie, la fel cum s-a petrecut cu segmentul D, clasa medie, complet moarta. pana si passatul sedan a fost eliminat, mai rezista exclusiv in versiune combi doar datorita marii piete germane, ca altfel era dus si el.
Nimic practic, dupa se vaita ca ii bat chinezii la vanzari.