Renault Megane facelift: LED-uri, 2 motoare noi şi un RS mai potent

De Bogdan Mirică
Publicat Vineri, 06.01.2012
Renault a prezentat astăzi faceliftul său pentru actualul Megane. Compactul primeşte modificări estetice discrete (lumini LED), însă marile îmbunătăţiri se ascund sub capotă, unde se regăsesc două motoare noi.

Esential

3.8 litri/100 de km este consumul mediu al versiunii 1.5 dCi de 110 cai putere.
190 de Nm livrează motorul de 1.2 litri şi 115 cai putere.

Renault vine la Salonul Auto de la Geneva cu o premieră oarecum aşteptată de publicul larg: faceliftul lui Megane. Compactul francez s-a bucurat de o primire călduroasă din partea publicului european în momentul lansării, dar a primit şi o serie de critici pentru designul controversat.

Renault a decis să rezolve această problemă cu un set de lumini LED pentru blocurile optice faţă şi un spoiler redesenat, ornat cu mai multe detalii cromate.

Principalele noutăţi se vor afla însă sub capotă, unde publicul va face cunoştinţă cu un nou motor pe benzină, în patru cilindri, cu o capacitete de 1.2 litri. Unitatea dezvoltă 115 cai putere şi un cuplu motor de 190 Nm, garantând în acelaşi timp un consum de 5.3 litri/100 de km şi emisii de 119 g/km.

Nici fanii dieselului nu au fost neglijaţi. Pe lângă o unitate revizuită 1.5 dCi de 110 cai, Megane facelift primeşte şi cel mai puternic diesel cu o capacitate de 1.6 litri existent până acum pe piaţă, adică cel de 130 cai.

Prima versiune garantează 260 de Nm şi un consum de numai 3.8 litri/100 de km, în timp ce unitatea de 1.6 litri promite 320 de Nm de la 1750 Nm şi un consum de 4 litri/100 de km.

Nici versiunea de performanţă RS nu a fost ocolită de facelift. Pe lângă modificările estetice, sportiva primeşte 15 cai putere şi 20 de Nm în plus. Performanţele versiunii standard le egalează astfel pe cele ale ediţiei Trophy, lăudată deja de presa de specialitate.

Toate versiunile modelului Megane primesc cu ocazia faceliftului şi o serie de îmbunătăţiri tehnologice, cum ar fi sistemul multimedia de ultimă generaţie şi Visio System, o funcţie care avertizează şoferul la depăşirea benzii de mers şi controlează totodată fasciculul luminos al farurilor pe timp de noapte.

Cum funcţionează Visio System:

 

Comentarii (19)

  • @Bogdan Mirica
    i-auzi !! aflam lucruri noi... si care ma rog au fost criticile alea pentru asa-zisul "design controversat"? spoilerul fata?!! cand, unde?!

    PS: poze la partea din spate, nu aveti?
    34 7
  • 1.6
    Interesant acel diesel de 1.6 l. Foarte interesant, are un cuplu identic cu un 2.0 TDI si aproape aceeasi putere. Masina arata bine, imi place.
    55 9
  • @Automarket
    nu inteleg
    Care-i treaba cu Megane-ul negru din imaginea 7 ?! Tot facelift este?
    7 2
  • La fel de impresionant mi se pare si motorul pe benzina, care la cilindree de 1.2 are 190 Nm
    43 8
  • 1.2TCE
    Cred ca ati uitat sa mentionati acel 1.2 benzina este turbo, ca altefel nu ai cum sa scoti cuplu de 190Nm din 1.2 aspirat
    29 2
  • visio
    Fain Visio ala, pacat ca in Romania sunt cam rare marcajele ca lumea.
    14 3
  • Ionica
    TCE 115
    Fain motorasul : http://www.youtube.com/watch?v=cia6pecKfNM&feature=fvst
    18 6
  • nu inteleg
    rs gogule scrie mare
    9 2
  • megane
    e cel mai urat renault
    arata rau, dupa laguna vad ca i-a venit randul si la megane sa arate ca porcu, in orice caz renault ar trebui sa-si impuste designerul!
    10 36
  • Suporter
    @tudor
    E ok visio marcajele existente sunt văzute de către sistem. Numai ca acest sistem ca si cel introdus pe focus cu anticoliziunea sunt deja pe piața de vreo 3 ani...nu e nimic nou.
    2 9
  • radovan
    ................
    Visio. Ce cacanarie pentru idioti. Mai bine ar inventa o sina pe care sa rulam toti in sir indian de la care sa nu ne putem abate, e mai sigur.
    Cine nu este in stare sa mentina macar treiectoria corecta a masinii din diverse motive (oboseala, neatentie, nepricepere), fara a apela la nu stiu ce gaget scump si fara sens, nu are ce cauta la volanul unui autoturism.

    In rest mici imbunatatiri binevenite ale unui design deja reusit.
    15 13
  • poate nu mai stergeti si voi comm...
    @Tudor sistemul Vision nu are probleme cu marcajul de la noi, functioneaza ok.Reno si Ford au venit cu sistemele de pastrare a benzii si anticoliziune cam tarziu...alte marci le au de peste 3 ani.
    5 11
  • radovan
    .....
    Daca tot stergeti comentariile care nu va convin mai bine excludeti de tot aceasta rubrica.Nu ne intereseaza sa citim doar comentariile, comerciale de promovare mascata cit mai ales comentariile reale , obiective de la care putem obtine o informare corecta si utila cu adevarat.
    13 1
  • De ce sterge Bogdan Mirica comentariile?
    Pt ca are pxxx mica!

    P.S.: Mai taie din ele, da-le ...
    11 4
  • Bun, bun, dar unde e faceliftul ??
    Daca imi pun si eu leduri la palarie, insemna ca mi-am facut operatie estetica ??
    9 12
  • Ultimul renault megane dar si ultima laguna arata de parca designerul le-a desenat beat mort..
    8 18
  • Niste mincinosi
    Astia de la renault sunt mincinosi consumurile alea nu le scoti nici cu masina tractata masina mare motor mic chiar de o fi el turbo tot degeaba am o skoda la servici cu 1,2 tdi la drum intins scot 5 litri si un pic ia prin oras 6.6 litri. Am si un renault clio la servici care de 12 litri la suta nu scade si nu e defect nimic la el. Parametri rotunjiti trasi de par chiar si in conditii ideale. Chestia cu led-urile imi place iar aia cu dungile de pe strada la noi este degeaba ar fi bun ceva care sa vada gropile si craterele la noi nu dungile. Motorul de 1,6 sa il vad eu pe Dino ca scoate 160 de cai si atunci o sa cred. Pana atunci MINCIUNA.
    2 12
  • @adm
    Daca pui asemenea intrebari prostesti, inseamna ca ai uitat cum arata Megane ante-facelift in detaliu. Priveste grila de aerisire, proiectoarele, jantele si modificarile subtile la interior...apoi compara!
    11 3
  • @Mihai
    Stii cum sunt obtinute consumurile alea? In nici un caz la rulare pe sosea, ci pe testere, unde nu bate vantul si frecarea cu suprafata de rulare e minima. Toti fac asa,mai putin asiaticii. La aia te cam apropii de consumul dat de ei odata ce inveti cum sa conduci masina. Ca idee, nu e o masina rea acest Megane, si sunt tare curios de motorul de 1.6 cum trage. Ca motoare nu prea am ce sa le reprosez, bubele la Renault sunt prin alte parti. Daca stii ce sa le ceri si cum sa le conduci sunt masini bune. Dar, daca vrei altceva, va trebui sa platesti altceva. Si nu ma refer numai la BMW, Mercedes, Audi, Lexus, Acura, ci chiar in ograda proprie Renault, la variantele RS. Insa...acolo te omoara consumul. Dar...vrei performanta, platesti! Pentru drumurile din Romanica insa este mai mult decat ok.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru