Noul Renault Megane: primele imagini au fost dezvăluite înainte de prezentarea oficială
Francezii de la Renault nu au detaliat partea tehnică a noului Megane până la prezentarea oficială, preferând să se concentreze pe explicarea design-ului.
După cum putem observa, compacta preia anumite linii de la Talisman, noul model de clasă medie al mărcii franțuzești. Cea mai importantă preluare este semnătura luminoasă, fiind implementată o nouă formă atât la nivelul blocurilor optice frontale, cât și la nivelul celor posterioare. Astfel, Megane 4 va fi ușor de recunoscut de la distanță drept un produs nou al mărcii franțuzești, după cum explică Franck Le Gall, designerul responsabil de exteriorul mașinii.Cum va arăta noul Renault Megane? Diferenţe între ipotezele de design franceze şi cele britanice
Galeria foto oficială nu a prezentat și cadre de la interiorul noului Megane, dar francezii anunță preluarea unor trăsături de la fratele său mai mare, alături de tehnologiile și motorizările aferente. Altfel spus, francezii au pregătit un Megane complet nou, care își propune să se lupte de la egal la egal cu Volkswagen Golf și Ford Focus.Renault lucrează la un viitor Megane RS hibrid
Via Renault
Multi ar trebui sa invete de la VW ce inseamna design cu traditie care sa prinda la public cu fiecare generatie. Ori asta, oricat demult s-ar da unii cu fundul de paman, le reuseste la f putini. Tocmai la aia care sunt stupizi si patetici. De ce stupizi si patetici? Fanii Renault (care pana nu demult ridicau in slavi tot ce insemna Renault si Alianta Renault-Nissan) care se perinda pe acest site, ar trebui sa stie. Ca doar ei au spus ca asa este concurenta, aia despre care designerul sef de la Renault spune ca face masini fantastice si ca SPERA ca Renault sa se ridice la nivelul ei.
Megan-ul asta mi se pare ok. Cu 1.6 dci sub capota sper sa fie urmatoarea masina a sotiei mele.
Da un tefeseiu cum vrei tu sa-i spui are performante bune fata de multe marci de volum, in special 1.8 si 2.0.
Pe multe marci de volum nici nu gasim motoare asa puternice pe toata gama .. decat niste labe de maxim 130 cp. Maxim ce sa spun.
Astia de isi cumpara labe de motoare si se mandresc cu consumuri mici se cred si cei mai zmei pe sosele.
Frustrarea e mare , dar macar e economica masina :))
La capitolul fiabilitate, consider ca orice masina din aceasta clasa e capabila sa functioneze fara probleme majore 5-10 ani atata timp cat este ingrijita adecvat si nu se face rabat la revizii(filtre, ulei, distributie, discuri si placute de frana).
"Golf-ul este conceput ca sa placa la un numar CAT MAI MARE DE OAMENI, ATAT TINERI, CAT SI CEI DE VARSTA MIJLOCIE sau cei MAI IN VARSTA, atat la FEMEI cat si la BARBATI. De asta pastreaza un design conservator si este cel mai bine vandut hatchback la nivel mondial. Fiind foarte dificil sa egalezi performantele Golf-ului, Megane-ul sau Focus-ul vin cu un design care PRINDE MAI BINE PUBLICULUI TANAR SI DE VARSTA MIJLOCIE. Din punct de vedere subiectiv, noul Megane arata foarte bine si are un design mai complet care ar AR TREBUI SA ATRAGA OAMENII DE TOATE VARSTELE, la fel ca si noul Astra."
In prima faza spui ca designul lui Megane sau Astra este conceput sa atraga publicul tanar, dar apoi spui ca ar trebui sa atraga publicul de toate varstele.
Intentia nu era de a ma contrazice. Am vrut sa zic ca vechea generatie Megane si Astra erau mai rotunjite si atrageau in primul rand publicul tanar, in timp ce noile modele au un design mai matur care este mai placut pentru o categorie mai larga de oameni. Nu retin unde am vazut analiza acum cativa ani, dar un studiu realizat in Europa si in SUA a aratat ca masinile rotunjite sunt preferate de tineri, in timp ce modelele mai simple, mai sobre, cu muchii ascutite sunt preferate de cei de varsta mijlocie si de varsta a 3-a. Per total, studiul arata ca Golf-ul vindea mai bine decat Astra sau Megane, BMW vindea mai bine decat Lexus.
Ca design exterior imi place mai mult Megane. La interior e interesant monitorul stil tableta (multi producatori vor folosi asa ceva pe viitor) insa ergonomia e mai slaba ca la Astra (CC-ul nu e pe volan, nu au pus o rotita pentru faruri in stanga bordului ci se incapataneaza sa mearga tot cu maneta clasica - asta e si boala japoneza - aici numai americanii si nemtii stau bine).
De vazut care va folosi materiale mai bune insa. Probabil ca Opel.
Motoarele vor conta mult. La fel ca preturile. Renault in general e mai competitiv si pragmatic.
De notat si situatia financiara precara in care se afla Opel de foarte multi ani...
Greu de ales. Bine ca nu am de facut alegerea :-P. Pentru cei care o au, le recomand sa citeasca recenzii, forumuri si sa faca drive teste. Numai asa pot alege ce e mai bun pentru ei.
Vor mananca din vanzarile lui Golf , ma faci sa rad maxim.
Adica un client care cumpara un Golf urmatoarea masina sa fie un Megane? Mor de ras...
Andy sa urmaresti vanzarile in segment , o sa realizezi ca Golf nu o sa piarda nimic , are cea mai constanta evolutie indiferent daca avea model nou sau nu , sau daca scotea orice marca un hatch nou.