Constructorul francez de automobile este subiectul unei controverse majore cu privire la produsele sale. Recent, un grup de clienți al mărcii a anunțat că vor depune plângeri penale împotriva Renault, din cauza unui motor care nu funcționează în parametri normali.
Mai exact, este vorba despre propulsorul pe benzină de 1.2 litri TCe prezent la mai multe modele Renault, Nissan și Dacia produse între 2012 și 2016. Acest motor este prezent la aproximativ 400.000 de astfel de exemplare și a devenit cunoscut pentru un consum excesiv de ulei.
De altfel, Renault a recunoscut că motorul vizat are un consum prea mare de ulei, însă nu a inițiat o campanie de rechemare, pe motiv că această problemă nu reprezintă un risc pentru siguranța rutieră. Mai mult, constructorul admite că aproximativ 133.050 de mașini vândute în Franța cu acest motor suferă de un consum exagerat de ulei.
Potrivit publicației Reuters, plângerea penală va fi înaintată “în numele a cel puțin câteva zeci de persoane” către instanța penală din orașul Nanterre.
Potrivit lui Christophe Leguevaques, avocatul grupului de clienți afectați, Grupul Renault este acuzat de înșelăciune agravată, practici comerciale îndoielnice, fraudă și chiar de punerea în pericol a vieții altora.Între timp, un purtător de cuvânt Renault precizează că atât marca franceză, cât și Nissan, au început să ofere asistență tehnică și ajutor financiar pentru cei afectați de această problemă.
Deocamdată, nu a fost deschis un dosar penal împotriva grupului francez. Procurorii vor hotărî dacă vor deschide o anchetă împotriva celor de la Renault.
Contactați în legătură cu această plângere penală, oficialii direcției de comunicare Renault au declarat: "Renault ia act de anunțul că va depune o plângere la Parchetul din Nanterre, neagă ferm existența oricărei infracțiuni și subliniază faptul că vehiculele sale nu prezintă niciun pericol pentru siguranța utilizatorilor lor și sunt omologate în conformitate cu regulile aplicabile."
"Anunțată de mult timp și mediatizată pe scară largă în mass-media, această acțiune penală se referă la un fenomen de lungă durată de consum excesiv de ulei la anumite vehicule echipate cu motoare pe benzină 1.2 TCE produse înainte de jumătatea lui 2016."
Renault mai adaugă: "Reamintim că, în urma identificării acestui fenomen, Renault a pus în aplicare un răspuns tehnic și un sprijin financiar care se extinde dincolo de garanția producătorului și care ține cont de originea consumului de ulei, respectarea programului de întreținere, precum și vechimea și kilometrajul vehiculului."
"Ca urmare, marea majoritate a clienților care s-au confruntat cu o problemă de această natură au beneficiat de schemă (aproape 93% din cazuri).
Desigur, Renault continuă să verifice toate solicitările cu atenție și să ofere un răspuns detaliat."În încheiere, Renault precizează: "Această abordare din partea unui avocat este o încercare de a utiliza sistemul de justiție penală în scopuri de despăgubire, în lipsa oricărei acțiuni utile în fața instanțelor civile competente."
via Reuters, Renault
Dacia-Renault... decât cel mai ieftin. :)))))))
Motoare proaste făcute cu ingineri ieftini, dezastru.
Cei care nu așteaptă să se încălzească motorul diesel și trag de el aiurea.... completează cu ulei, este atât de extrem de simplu.
Dar să revenim la seringa asta de 1.2 pe benzină, pierderea de ulei se transofrmă și în calamină, pierdere de putere, de care oricum n-avea. :))))
Asta demonstrează că un client extrem de prost poate intenta procese, dar țeapa de la groapă nu se mai întoarce. :))
De exemplu:
"Cei care nu așteaptă să se încălzească motorul diesel și trag de el aiurea.... completează cu ulei, este atât de extrem de simplu."
Ai uitat sa spui că asta e valabil doar la TDI și la tractorul bunicului.
Spre deosebire de țepuiții Dacia-Renault, șoferul de TDI are opțiunea de combustibil aditivat la costuri de-a dreptul ridicole. :)))
În viața reală, ploșnițele Renault, veșnicele jaloane din traficul urban, sunt și victimele producătorilor. :))))
Hai să ne plângem de milă pentru 1 L de ulei la mia de jaloane. :)))
P.S. Atâta poți?
Șoferii care fac slalom printre jaloane: cancerul traficului, frustrați care se cred piloți și nu fac decât sa încurce circulația și să creeze accidente.
De-aia occidentul e plin de jaloane și au de sute de ori mai putini morți pe șosele: s-au prins ca slalomul face ca traficul sa fie mai lent.
Deci, ai călcat pe bec.
Las-o și pe asta cu șoferii care fac slalom. Pur și simplu motoarele econopower Renault nu se mișcă, dacă n-ai vreun handicap sever poți intra cu vaporul înaintea unui Renault.
Motorul de la Renault este cel mai fiabil și bun motor.
eu stiu motor turbo bmw ce consuma 2l+ in 7k km.
noi vorbim aici stiintific, electric..tu cu cai..afumati.
Până data viitoare încurcați traficul, încălecați benzile, schimbați direcția fără semnalizare, plecați de pe loc cu mâna întinsă pe geam și... indignați-vă de propria prostie.
Jurnalistii Automarket nu prea depun eforturi sa se informeze mai mult pt a ne da niste informatii mai complete. Eu as vrea sa stiu, ce inseamna "consuma prea mult ulei". 100 ml, 0,5 L, 2 L, la cati kilometri. Adica pana mea, suntem pe un site unde informatiile tehnice pot sa circule fara teama de a pierde publicul cititor. Dar cum am spus, jurnalistii AM nu prea sunt interesati.
Motoarele alea complet impotente pierd putere de la calamină, Țepuiții caută despăgubiri de 1000 euro pentru frustrări zilnice... an de an. :))))) Un fel de culmea prostiei și sărăciei. :))))