Renault a anunţat că testează mai multe motorizări biturbo pentru viitoarele sale modele. Alături de acestea, francezii pregătesc noi pistoane şi o versiune hibridă plug-in a lui Clio.
Esential
160
CP este nivelul de putere estimat al diesel-ului twin-turbo de 1.6 litri dezvoltat de inginerii Renault.
Renault a anunţat o parte din strategia sa de viitor cu privire la reducerea emisiilor de CO2
. Francezii vor să ducă downsizing-ul la un nou nivel, prin introducerea unui sistem de supraalimentare în două etape pentru viitoarele motorizări, primele lansări din domeniu fiind programate pentru 2014. În comunicatul oficial, francezii au vorbit despre faptul că un
motor diesel de 1.6 litri va putea livra acelaşi nivel de putere ca o unitate de 2.0 litri odată ce a fost echipată cu două turbocompresoare, în timp ce consumul de carburant înregistrat va fi în normele unui propulsor de 1.6 litri. Testele au arătat că un prototip care furnizează o presiune de
supraalimentare de 2.5 bari poate să livreze în jur de 160
CP şi că motorizarea poate să ofere chiar şi 80% din cuplul maxim încă de la 1.100 rpm.
Noua generaţie de motoare cu patru cilindri în linie de la Renault va avea şi noi pistoane. Acestea vor fi realizate din oţel şi vor fi mai ”scurte”, inspirate din cele folosite în Formula 1, după cum explică reprezentanţii Renault. Graţie pistoanelor din oţel, motorizările vor obţine un consum mai redus şi nu vor avea de suferit pe partea de fiabilitate, fiind utilizate cu succes în gama de camioane a constructorului francez.
Diferenţa de masă dintre pistoanele actuale şi soluţia din oţel este insignifiantă sau nulă, deoarece pistoanele din oţel vor fi mai mici.
Reprezentanţii Renault au anunţat că vor prezenta un Clio plug-in hybrid în 2014. Modelul are rolul de a prefaţa un vehicul accesibil destinat familiilor, care să emită doar 50 de grame
CO2 pe kilometru şi să fie disponibil pe piaţă până la sfârşitul deceniului.
Prototipul va avea o transmisie
hibrid , aflată încă în stadiul de testare, care reuneşte peste 30 de patente şi elimină vâscocuplajele în favoarea craboţilor.
Via Renault
dar este imbucurator sa vad ca o marca de volum se gandeste la a pune aceasta tehnologie pe motoare mici, acolo unde constructorii premium nici nu isi pun probleme de a se apuca de treaba.
... mai putin imbucuratoare este vestea cresterii complexitatii motoarelor pe masinile de volum ... si in general cresterea complexitatii masinilor de volum. Din pacate tot mai multe operatii simple devin imposibil de realizat "in fata blocului, cu trusa de chei in mana" , iar asta este rezultatul a doi factori :
1. Masinile devin tot mai dependente de computere...ceea ce nu-i un lucru rau... pana se aprinde bordul ca pomu' de craciun si tre sa o duci la service
2. Masinile sunt facute astfel incat sa nu mai poti sa schimbi un bec la ele fara sa apelezi la service. Avem aici un articol excelent despre becuri; am un prieten posesor de Octavia si Focus - la octavia becul se schimba in service... la focus scoti bateria doar demontand juma de masina ... prietenii stiu de ce, aia din service ;)
@unckle, aveam eu impresia sau activai intr-un domeniu "real" de genul ingineriei? Daca da, opinia ta nu e decat rautacioasa. Nu vreau sa spun ca e o dovada a non-profesionalismului. Dar sa faci ceva complex (in mod constient) e mai scump decat ceva simplu.
Legat de complexitatea prea mare motoarelor de serie mare, si eu am unele retineri. BMW isi permite, la ce preturi cere, sa investeasca zdravan in tehnologie si in fiabilitate, in schimb la companii precum Renault, am unele dubii. Ca sa-si mai lungeasca existenta, motoarele cu ardere interna n-au alta solutie decat sa treaca, cel mult, pe post de generator pt extinderea autonomiei. Numai asa pot functiona la parametrii optimi, independent de stilul de utilizare al masinii, si se pot incarda in viitoarele norme de poluare.
Totul se indreapta spre reducerea smogului in orase si a emisiilor (indiferent ca discutam de co2, nox etc), implicit reducerea maselor automobilelor, downsizing, PHEV, full-electrice, hidrogen etc.
@dan
E absurd sa afirmi ca toate automobilele conventionale trebuie sa devina "electrice cu generator cu extindere de autonomie". Automobilele conventionale vor exista cel putin 40 de ani de acum incolo. Asta nu inseamna ca nu trebuie sa incepem sa cautam solutii alternative de acum (electricele sunt cea mai apropiata solutie de noi, hidrogenul mai are de asteptat), pentru ca da, indifferent cate hopuri intampina, indifferent cati sceptici cu ochelari de cal intalneste, momentul masinilor 100% electrice este ACUM. Faptul ca Renault poate beneficia de know-how din Formula 1 e cu atat mai bine si e un ceriticat de garantie in plus al fiabilitatii. Si mai afla tu ca orice constructor de volum serios precum Vw, Ford sau Renault stimuleaza trimiterea oamenilor la formari in unitati specializate. Nu trebuie sa fii BMW ca sa stii cu ce se mananca domeniul auto.
Pina atunci o sa tragem tot de motoarele astea clasice. Iar aici Renault nu e singurul constructor cu motoare rafinate si eficiente. Insa meritul Renault e ca adapteaza tehnologii eficiente si inovative pentru a le fabrica la costuri mici si a le oferi pe modele accesibile tuturor, inclusiv din gama Dacia.
Vorbesti de electrice maxim 20.000 euro? Pai astea exista deja amice! Nu prea esti la curent cu ce se mai intampla in lumea auto. Renault Zoe e 13.800 euro in Franta cu bonusul ecologic luat in calcul, sau chiar mai putin, Twizy la 7.000 euro.
Barzaunele Zoe cu 2 usi costa 20.700 EUR (ieftin, nu?) fara baterii si cintareste 1,5 tone! Cam cite compacte turbo pe benzina (nici nu zic si break) se gasesc pina in 20.000? Iar de restul de bani combustibil.
Sa mai vorbim de costul in service, costul bateriilor sau de ramasul in decor (autonomie reala ~150 km......)? Comod, nu?
Amice, infrastructura si bonusul ala de 7.000 nu exista in Romania.
Au fost solide argumentele tale, cum dracu' de nu prea se vind saraciile astea.....
Corect, am folosit un termen nepotrivit. După cum ai spus şi tu, va fi vorba despre două turbine de dimensiuni diferite.
Însă imaginea de la articol este doar cu titlu de prezentare şi nu reprezintă în mod obligatoriu o legătură cu arhitectura viitorului motor.