În toamna anului trecut, Renault a prezentat la Salonul Auto de la Paris conceptul unei utilitare electrice pentru livrări în marile orașe.
Conceptul s-a numit EZ-Pro, iar acesta a evoluat acum într-o versiune apropiată de producția de serie și și-a schimbat numele în Renault EZ-Flex. Constructorul francez consideră că, în viitorul apropiat, livrările de mărfuri în orașe vor fi realizate cu utilitare electrice pentru reducerea emisiilor.
Renault nu a oferit detalii despre performanțele sistemului de propulsie, însă menționează că acumulatorul integrat oferă o autonomie de 150 de kilometri, suficient de mare pentru ca EZ-Flex să fie utilizat fără încărcare pe parcursul unei zile obișnuite de muncă.
EZ-Flex are o lungime de 3.86 metri, o lățime de 1.65 metri și o înălțime de 1.88 metri, ceea ce îi permite o capacitate de încărcare de 3 metri cubi. Șoferul are acces rapid la informațiile afișate pe ecranul central, care se poate integra cu telefonul pentru utilizarea anumitor aplicații specifice transporturilor de mărfuri.
Pentru început, Renault va furniza 12 unități EZ-Flex care vor fi testate în Europa în cadrul unui proiect pilot care va avea o durată de 2 ani. Utilitarele de test sunt echipate cu senzori care vor acumula date despre localizare, autonomie, viteze și procesele de încărcare și descărcare pentru că inginerii Renault să înțeleagă mai bine cum sunt folosite.
Via Renault
Deci kilometrii aia 150 sunt din burta. Sunt cumva cu masina incarcata full sau goala?
Ca toate autonomiile la electrice, cifrele sunt pentru situatia in care sunt oprite clima, muzica, luminile, radio, etc.