Renault Laguna a primit un facelift, care îi aduce modelului franţuzesc de segment D motoare mai eficiente, transmisii EDC, sistemul multimedia R-Link şi mici modificări stilistice. Partea frontală prezintă acum blocuri optice cu LED-uri, o gamă nouă de jante din aliaj de 16 inch şi tapiţerie nouă pentru anumite niveluri de echipare. Gama Laguna este disponibilă atât cu motorizări de 1.5 şi 2.0 diesel, care dezvoltă între 110 şi 175 CP, cât şi cu motorizare mai convenţională, un 2.0 16v alimentat cu benzină.
Alături de Laguna Coupe este oferită şi motorizarea V6 dCi de 240 CP din gama Latitude, iar Laguna şi Laguna Estate vor putea fi comandate în compania unui motor Tce de 180 CP, cuplat unei transmisii automate cu şase trepte. Cu excepţia motorizărilor TCE 180 şi dCi V6, clienţii vor putea comanda şi transmisia EDC cu două ambreiaje. Clienţii care vor opta pentru sistemul 4Control şi pentru R-Link vor beneficia de un meniu suplimentar în interfaţa sistemului multimedia, unde vor putea urmări cum operează sistemul de direcţie integrală al modelului franţuzesc. Sistemul audio Bose care poate fi comandat în gama Laguna colecţie 2013 prezintă 10 difuzoare şi se mândreşte cu un nivel ridicat al fidelităţii.
În compania transmisiei EDC, motorul 1.5 dCi de 110 CP prezintă un consum mediu de numai 4.3 litri la sută şi prezintă emisii de CO2 de 113 grame pe kilometru (Laguna şi Laguna Coupe), respectiv 115 grame pentru Laguna Estate.
Motorizarea Energy 2.0 dCi este disponibilă în trei niveluri de putere, 130, 150 sau 175 CP şi prezintă un consum de 4.5 litri la sută în compania transmisie manuale cu şase tretpte atunci când este montată pe Laguna şi Laguna Estate. Transmisia automată cu şase trepte şi motorizarea 2.0 dCi Energy de 175 CP aduc un consum de 5.7 litri la ustă pentru Laguna, Laguna Estate şi Laguna Coupe colecţie 2013. Versiunea V6 dCi a lui Laguna Coupe are un consum mediu de 7.1 litri la sută. Renault va deschide listele de comenzi pentru Laguna colecţie 2013 la finele lunii aprilie. Vânzările efective ale lui Laguna facelift vor debuta începând cu jumătatea lunii iunie. Ne aşteptăm ca prezentarea publică a modelului să aibă loc în toamnă, la Salonul Auto de la Frankfurt. Francezii de la Renault se declară încântaţi de nivelul de calitate atins de Laguna, una dintre ţintele pe care le-au avut la lansarea actualei generaţii de Laguna fiind creşterea nivelului de calitate, iar studiile in-house şi independente le-au relevat acestora că această sarcină a fost îndeplinită cu succes.Via Renault
In ce priveste coupe-ul mai bine I-ar lasa numai cu spatele . Sa-l puna si-n fatza.
Adica exista si latitude si (inca) laguna, amandoua oarecum canibalizandu-se.
Degeaba o fi buna Laguna daca exista si Latitude (stiu multi amici care au impresia ca Laguna e modelul vechi...).
Imi pare rau sa o spun, insa multitudinea de (denumiri de) modele face mai mult rau decat bine, mai mult invaluie in confuzie nou vs. vechi.
Iau ca exemplu Ford: Fiesta, Focus, Mondeo.... nu nene, la Renault ai Clio, Symbol, Megane, Fluence, Latitude, Laguna...
lumea vrea sa afle informatii despre masini decente nu reno...
de reno a mai ramas doar divizia rs, de fapt doar megane rs, ca modelul clio e batut la fund de 208 t16 4x4 1200kg si 280cp, iar megane-ul sasiul e de el, ca altfel pentru practicalitate orice om normal ar alege un golf R cu materiale ok si 4x4. Si ce mai ramane de la Reno? Istoria? Poate Koleos? :))
Multi au spus ca motorul are laag mare si cuplul nu este in nici un caz 320nm, ci mult sub 300nm, undeva pe la 260-280nm.
E posibil sa mai lucreze inca la acest motor.
Este oricum si o chestie de marketing!
Amicii tai au un nivel de cultura auto scazut, la fel ca si tine de altfel. Cine se aseamana se aduna. Ca esti tu fan Ford, foarte bine, dar nu inseama ca ce fac americanii ar trebui sa faca toata lumea.
Renault, la momentul actual, a incercat o alta strategie tocmai pentru a crea o personalitate diferita la masini cu platforme similare, dar caroserii diferite. De exemplu Renault a creat o "prapastie" intre Clio si Symbol. Clio e o masina rafinata cu materiale si echipamente mai scumpe, pe cand Symbol e o alternativa ceva mai dichisita la Logan (bineinteles, asta pana sa apara Logan 2). Actualmente, Symbol a ramas putin in urma fata de Logan. Symbol e pe moarte in Romania si nu va avea urmas.
Clio, Megane si Laguna sunt masini dinamice, pe cand Symbol, Fluence, Latitude sunt masini de familie, spatioase, confortabile, pentru toate buzunarele. Nu vad nimic rau in strategia asta.
Francezii platesc inca tributul idioteniilor facute in anii 90, dar si a unui foarte bun PR al nemtilor mai ales. Cine lucreaza in media, stie ceea ce spun.
Foarte mult si mediocru este mult mai bun decat suficient si bun. Si acesta este un mod de trai in societatea actuala, cand, mai ales la noi, citez.... "cum ar fi sa apari la o intalnire importanta, mai ales de afaceri, intr-o masina germana si cum ar fi sa vii in una cu romb pe capota", am incheiat citatul dintr-un personaj public celebru.... doar mioritic.