Renault Laguna: Crash-test dezamagitor la 80 de km/h
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Majoritatea constructorilor auto de renume se lauda in prezent cu siguranta modelelor lor si cu stelele obtinute in cadrul testelor EuroNCAP.
Renault este recunoscut in acest moment ca fiind constructorul cu cea mai sigura gama de modele, in afara de Twingo si Kangoo, toate exemplarele produse de francezi reusind sa obtina 5 stele EuroNCAP. Este de asemenea binecunoscut faptul ca toate testele frontale efectuate de EuroNCAP se desfasoara la o viteza de 64 km/h.
Luand in considerare toate aceste detalii, nemtii de la ADAC au creat o ecuatie simpla: au ales un model premiat cu 5 stele EuroNCAP si l-au testat frontal la o viteza de 80 de km/h. Potrivit ADAC, aceasta viteza este mult mai apropiata de cea cu care se circula in mod real.
Si pentru ca Renault poarta stindardul constructorului cu cea mai sigura gama de modele, potrivit EuroNCAP, cei de la ADAC au ales pentru testul lor un exemplar Laguna, de ultima generatie. Rezultatele testului au fost surprinzatoare si au dovedit ca cei 16 km/h in plus pot avea urmari dezastruoase.
O asemenea viteza a facut ca zona de impact sa fie nevoita sa absoarba cu 50% mai multa energie, ceea ce a dus la depasirea capacitatii de disipare a acesteia. Rezultatele s-au simtit si in habitaclu unde riscul de ranire a crescut ingrijorator.
Testul a demonstrat ca pieptul soferului a intrat in impact direct cu coloana de directie, desi purta centura de siguranta si airbagul a functionat normal. De asemenea, elementele bordului au fost impinse catre genunchii soferului, prezentand un grad mare de risc.
Acelasi lucru s-a intamplat si in cazul pasagerului din dreapta, care a lovit cu capul plansa de bord, desi era asigurat cu centura de siguranta iar airbagul s-a deschis la timp. Structura moale a bordului a redus insa puterea impactului cu capul pasagerului. Nici pe locurile din spate situatia nu a fost mai roz. Impactul ar fi putut cauza raniri grave pentru copii aflati pe scaunele speciale fixate pe bancheta din spate, in primul rand din cauza vitezei la care are loc testul.
In urma acestui experiment, ADAC recomanda ca testele de siguranta sa fie mult mai riguroase si sa reflecte viteze mai apropiate de cele reale.
In plus, nemtii sunt de parere ca majoritatea constructorilor auto ar trebui sa isi imbunatateasca sistemele de franare si de control al traiectoriei si tractiunii pentru a reduce riscul de coliziune.Pentru cei care vor sa vada si proba video a testului ADAC, click aici.
via | ADAC
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Renault in Romania
-
Renault Captur facelift Preţ: 12.950 - 19.350 €
-
Renault Clio Estate facelift Preţ: 10.950 - 16.700 €
-
Renault Clio facelift Preţ: 10.350 - 24.850 €
-
Renault Kadjar (2015-prezent) Preţ: 18.150 - 27.400 €
-
Renault Kadjar facelift Preţ: n/a - 29.150 €
-
Renault Kangoo Express Maxi facelift (2013-prezent) Preţ: 18.972 €
-
Renault Koleos Preţ: n/a - 37.900 €
-
Renault Master facelift Preţ: 19.150 - 20.250 €
-
Renault Megane Preţ: 14.450 - 32.099 €
-
Renault Megane Estate Preţ: 15.850 - 25.800 €
-
Renault Megane Sedan Preţ: 14.400 - 21.200 €
-
Renault Talisman Preţ: n/a - 31.800 €
-
Renault Trafic Preţ: 19.500 - 25.300 €
-
Renault Trafic Van (2014) Preţ: 21.080 - 23.560 €
-
Renault Twizy (2014) Preţ: 6.800 - 7.500 €
-
Renault ZOE facelift Preţ: 31.250 - 34.750 €
Ultimele stiri din Siguranta
-
Euro NCAP a publicat rezultate noi după cea mai recentă serie de teste de siguranță. Au fost testate 5 mașini noi, printre care și Ford Tourneo Courier, produs la Craiova. Monovolumul a obținut doar 3 stele. (14.11)
-
Noua generație Dacia Duster este supusă unei campanii de rechemare în service. Campania de rechemare, prima pentru noua generație Duster, a fost inițiată din cauza unei posibile defecțiuni la circuitul electric al mașinii. (12.11)
-
Constructorul german de automobile recheamă în service circa 115.000 de mașini, în SUA, din cauza airbag-urilor Takata. Sunt afectate inclusiv modele Passat din 2006-2007. (09.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Interviu cu Sebastien Loeb, legenda vie din WRC: "Dacia mi-a dat șansa să îmi trăiesc, în continuare, pasiunea"
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
Daca puneau 4 "robotei" intr-o octavie 2, sau un passat, scoteau vreo 10 de acolo.
Pentru cei care vor sa vada si proba video a testului ADAC, click aici.
probabil ca o sa vedem primele manechine de teste "moarte".
in opinia mea ei reflecta ideea pentru toate masinile de 5 stele indiferent de tara de provenienta.
Drum bun si sa nu ajungem sa aflam vreodata cum e in realitate!
Testele EuroNCAP sunt niste rahaturi publicitare de care se poate profita la maxim. Au fost create cu buna intentie, dar au devenit tarfa marketing-ului. In urma cu cativa ani buni, una din masinile Renault, la primul test a luat 4 stele EuroNCAP. De ce? pentru ca existau locuri in care suruburile care prindeau diferite parti din masina (sina scaunelor de ex) nu erau acoperite cu capace de plastic. Odata rezolvata problema, au luat 5 stele... Asta e diferenta dintre 4 si 5 stele.
In USA, NTSB a picat testul de siguranta al golf GTI, pentru ca aia trantesc masinile pe care le testeaza de niste modele la scara a ceea ce circula pe drum. Si nu o fac la 64kmh. GTI-ul a trebuit sa-si ridice suspensia cu 1 inch pentru a putea trece testul. Renumitele Peugeot 307 si Megane II au picat testele NTSB cu brio. Peugeot si Renault voiau sa intre pe piata americana,insa planurile le-au fost zadarnicite. Renault e prin Nissan, dar desi folosesc aceleasi platforme, diferentele de ranforsare is f diferite. Ati auzit scris prin ziare asa ceva? :) ...
http://www.safercar.gov/portal/site/safercar/menuitem.13dd5c887c7e1358fefe0a2f35a67789/?vgnextoid=4ecd2bc586d7a110VgnVCM1000002fd17898RCRD
O mare abureala, poate la anul trece EURONCAP la 80 km/h, nu se mai poate asa............
Cat despre NHTSA/NTSB versus EuroNCAP, AFAIK viteza de test pt impact frontal la NHTSA este de 35 mile/ora, adica 56km/h. Si tot apropos de NHTSA/NTSB versus EuroNCAP, Aveo a luat o stea jumate la EuroNCAP si 5 stele de la NHTSA. Care teste credeti ca fost mai riguros in cazul asta?
O ultima paranteza: testul de impact frontal al EuroNCAP se desfasoara la o viteza de 64km/h cu o bariera partial deformabila, iar testul este echivalent impactului dintre 2 autoturisme similare, fiecare avand 55km/h (nu 30-35km/h cum spune cineva in comentarii...).
Dar nimeni nu-si ia o masina asteptandu-se ca nu se face praf... Prin urmare prudenta = mama intelepciunii ..
Asa ca gata cu comentariile neavizate
Si in plus asa accident sa intri cu 80km/h intr-un obiect cu botul indreptat fix spre el .. fara sa il eviti sa ai un unghi totusi in momentul impactului, cam slabe sanse. Oricine incearca manevre de evitare inainte de un impact iminent.
Cum poti sa zici ca ai intrat cu o masina la 160 km/h in stalp, de beton, si nu ai avut nimic ?
Hai s-o luam altfel...
4 oameni se deplasau cu 160 km/h si dintr-o data i-a sarit uun pom in fata. Conform legilor fizicii, daca aveau 160 in momentul impactului, inseamna ca ei au fost aruncati cu .... exact 160 km/hr. Curios e ca nimeni nu a vrut sa zboare prin parbriz... toti au stat la locurile lor si si-au facut vanatai, nici macar vreo fractura.
Pai nene , daca pun frana brusc la 50 km/hr ala care sta pe locu din spate sigur da cu capu de tetiera din fata...
siti bancul... mai scad si eu din lungimea pestelui, da stinge si tu farurile alea....
nu e relevant ??
Iar cat despre "cele mai sigure masini sunt cele nemtesti" se pare testele, alea pe care le hulim dar singurele care sunt cat de cat obiective, arata altceva.
atunci se vedea diferenta intre masini asa zis sigure si o masina chiar sigura...
Mihai: de cele mai multe ori semnalul sonor care te avertizeaza sa-ti pui centura il salveaza pe idiot de la moarte. Asa ca nu te mai intreba retoric de ce exista diferenta de stele chiar inaintea testului de crash.
Alin: ar trebui sa te creada lumea?
Deci la 80km/h energia cinetica e de 1.56 ori mai mare decat la 64km/h. Nici mai mult, nici mai putin.
Concluzia: Anonymus incearca sa nu fie idiot.
Ca sa nu va mai dati in barci: verificati cine finanteaza, sponsorizeaza si este actionar la NCAP.
Rezultatele favorizeaza pe cine trebuie. Renault poate fi slab la multe capitole. La siguranta, va spun in cunostinta de cauza: structura de rezistenta e testata virtual de sute de ori inca din stadiul de prototip. Aceste teste se fac la ce viteza? incredibil: chiar la 64km/h. Simuleaza exact condiitile de crash de la euro NCAP. Nu e de mirare ca la NCAP Renault are 5 stele. Nu stiu unde au facut calculele pentru Twingo...poate in India.
Masinile de 5 stele euro NCAP sunt excelente in conditiile de crash de la Euro NCAP. Daca aveti norocul sa va loviti cu masina voastra de 5 stele perfect frontal, pe 40% din latimea masinii, pe partea soferului, cu nu mai mult de 64km/h,(etc vezi conditiile de crash de la euro NCAP pentru impactul frontal, si nu numai: http://www.euroncap.com/tests/frontimpact.aspx) aveti sanse sa scapati nevatamati.
Ideea celor de la NCAP a fost sa aiba un set standar de teste, care SA SE APROPIE de un accident din realitate, ca sa poata compara masinile intre ele. ATAT.
O animatie de crash cu FEM(Finite Element Method)
http://www.youtube.com/watch?v=NbC3lhYxjxc
Iar pentru cei care vor sa aiba o idee despre FEM:
http://en.wikipedia.org/wiki/Finite_element_method
Atentie: semnalele voastre de prostie raman scrise. Eu m-as abtine sa comentez aiurea daca nu sunt putin documentat.
Cat despre nemti... nu au facut altceva decat sa arate ce se intampla in "alte conditii". Tendentios? cu siguranta. Dar cine ii poate opri?
Formula ENERGIEI contine si formula impulsului in ea...(tot masa si viteza ai) pentru ca la crash te intereseaza ENERGIA, nu impulsul. Impulsul e o marime derivata a energiei si se obtine prin derivarea formulei energiei cinetice...incearca sa-ti amintesti si derivatele si deriveaza mvpatrat/2, considerand masa constanta si vezi ca obtii impulsul: mv
Cand Vectra se ciocneste cu Matiz (la viteze egale) energia cinetica a Vectrei e mai mare pentru ca masa ei e mai mare.
Ca sa intelegi mai bine de ce e mai importanta ENERGIA si nu impulsul te intrebi de care unitate de masura ai auzit vorbindu-se mai des: Energia se masoada in J (Joule) iar impulsul in (mkg)/s. De cate ori ai auzit de unitatea asta de masura "mkg/s" si de cate ori ai auzit vorbind-se de Joule?
Ma fac inteles??