După ce Nissan a inaugurat cu Juke un segment care a explodat în ultimii ani, fratele de alianţă Renault se pregăteşte să facă acelaşi lucru odată cu lansarea noului Kwid. Modelul a fost prezentat astăzi şi croieşte drumul către un nou segment, cu care majoritatea constructorilor au cochetat în ultima vreme: cel al SUV-urilor mini.
Adică acele SUV-uri cu dimensiuni extrem de reduse, gândite pentru mediul urban. În cazul lui Renault Kwid vorbim, aşadar, despre un model mai mic decât Captur, care va fi lansat iniţial pe piaţa din India.
Design cu influenţe 4x4
Acest indiciu, precum şi faptul că designul frontal al modelului păstrează similitudini cu SUV-ul autohton Duster ne poate duce uşor cu gândul că noul Kwid ar putea fi vândut în Europa sub marca de Dacia. Faptul că toate modelele constructorului român se vând în India sub brandul Renault ar putea fi încă un indiciu în acest sens.
caroseriei. Potrivit Renault, noul Kwid se înscrie în petala denumită ”Explorare” a florii gândite de Laurens van den Acker, designerul şef al brandului francez, responsabil cu noua faţă a modelelor din Hexagon.
Noul Renault Kwid adoptă o grilă similară celei găsite pe Duster, blocurile optice urmează aceeaşi filosofie pătrăţoasă, profilul a fost modelat intens cu ajutorul unor pasaje generoase ale roţilor, iar elementele cromate sub forma literei C pun în evidenţă anumite detalii aleSistem Media Nav, similar celui de la Dacia
Dincolo de noua culoare de caroserie Outback Bronze, interiorul noului Renault Kwid ne aminteşte şi mai mult de cel al modelelor Dacia, deşi foloseşte din plin elemente împrumutate de la Clio.
Designul interior, gândit de oamenii de creaţie ai biroului Renault India, este destul de simplist, cu o serie de comenzi banale, cu un aer condiţionat manual şi guri de ventilaţie asemănătoare celor de pe modelele Renault.Ceea ce ne va trimite şi mai mult cu gândul la Dacia este prezenţa sistemului multimedia Media Nav cu ecran de 7 inch, folosit până acum doar de modelele constructorului român. El beneficiază de suport USB, de conexiune Bluetooth şi de navigaţie.
Noua platformă de segment mini
Cu o lungime de 3.68 metri şi spaţiu pentru cinci pasageri, noul Renault Kwid foloseşte o platformă complet nouă a Alianţei, botezată CMF-A, care va permite oferirea unor produse diferite cu costuri de producţie reduse.Pentru a oferi un produs competitiv nu doar pe piaţa din India, Renault a testat caroseria şi şasiul în Japonia, echipamentul de la bord a fost creat în Coreea, testele s-au desfăşurat în Franţa, iar India a fost aleasă pentru a asigura producţia.
- față de Sandero, cu excepția îngustării farurilor în zona grilei frontale
- masă de Duster
- mânere de Sandero / Logan
- interiorul are opțiunea de recirculare a aerului ca pe vremuri (!!!!) - vreau să cred că e o soluție retro de design, și nu o decizie de reducere a costurilor (sarcasm)
- 3 prezoane - se pare că India încă permite asta
Roțile mici o fac să arate cel puțin ciudat.
Și totuși, ci mici modificări, ar arăta bine cu sigla Dacia. Și tind să cred că va fi adusă în Europa sub sigla Dacia pentru că un model mini e confirmat.
oare platforma va fi folosita pentru un viitor mini Dacia in Europa?
compari mere cu pere, sunt alte categorii de masini. Si ca tot ai adus discutia de Duster, da search pe google "Nissan Terrano India 2015" sa vezi si sa compari cat de capodopera e Duster.
O singura curiozitate am, daca pretul va fi mai mic ca cel al Dusterului. Daca da, l-as vrea si in Romania.
E plasat sub Sandero. E chiar în clasa mini cu 3,68 m ai lui. Sandero are 4 și un pic.
Renault le va face zile grele celor ce produc masini cu aspect si pret de SUV, dar cu nimic diferit de o compacta normala.
Preturile asa ziselor SUV-uri se vor prabausi in urmatorii ani.
Garda la sol mai mare si protectiile de plastic pe spoiler si pe aripi sunt suficiente pentru 99 % din posesorii de "masini de teren".
Nu-i rau, tot mai multa lume va calatori si isi va pune dintii in detrimentul sistemului 4x4...
Pentru cei care vor mai multa calitate exista alte marci. Insa sa nu uitam cat de saraci sunt 80% din indieni. Genul asta de masina e pentru clasa lor de mijloc. Bogatanii de acolo oricum se uita ca si la noi doar la Mercedes, Audi si BMW...si RR si Bentley :-)
arata foarte bine in ochii mei, mai putin rotile alea prea mici.
In europa nu se va vinde, deoarece ar fi cu un pret mai mare, deoarece trebuie sa treaca de normele de siguranta, poluare.
Daca ar fi 4x4 si ar aparea si in Romania si nu va avea ceasuri digitale, in mod sigur o voi cumpara.
Modelul nu este ieftin doar ca e facut ''pt poporul indian''. E ceva normal pt o masina de clasa MINI sa fie asa, doar este un segment de intrare , pt cei care vor mai mult decat un scuter ( in cazul de fata o ricsa ).
de ce zici ca este peste 5 clase fata de Eon si Alto? Pe baza a ce? Pana la urma masina nici nu este inca lansata in serie si nimeni nu a testat-o.